عصر آذربایجان

گزارش خبر

ناکامي پايتخت واليبال آسيا در ليگ برتر

ناکامي پايتخت واليبال آسيا در ليگ برتر

1400/12/15

گروه ورزشي: با حذف تيم واليبال اروميه از رقابت هاي ليگ برتر و ناکامي هاي اخير باشگاه، وضعيت اين رشته ورزشي در اروميه در هاله از ابهام قرار گرفته است.

گروه  ورزشي: با حذف تيم واليبال اروميه از رقابت هاي ليگ برتر و ناکامي هاي اخير باشگاه، وضعيت اين رشته ورزشي در اروميه در هاله از ابهام قرار گرفته است.

بدهي ميلياردي به مربي و بازيکنان خارجي، انصراف اين باشگاه از ميزباني مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا، ناکامي در رقابت‌هاي ليگ برتر واليبال، انداختن توپ مشکل توسط مسئولان در زمين يکديگر سرنوشت اين رشته مهم ورزشي در اروميه تا مرز انحلال باشگاه ورزشي پيش برده است.عملکرد بسيار نامطلوب تيم واليبال شهرداري اروميه در ليگ برتر امسال سند محکمي بر بي توجهي مسئولان اين شهر به رشته ورزشي اول اين منطقه که جزو سرمايه‌هاي اصلي واليبال کشور نيز به شمار مي‌رود، است، بي توجهي که ثمره آن امروز باشگاه را تا مرز انحلال پيش برده و موجي از نگراني را در بين جوانان شهر اروميه ايجاد کرده است.
تيم شهرداري اروميه در حالي که ابتداي فصل را با پيروزي‌هاي پياپي پشت سر گذاشته بود، در روزهاي پاياني فصل دچار فراز و نشيب زيادي شد و نتوانست توقع‌ها را برآورده کند و بعد از مدت‌ها از رده دوم جدول ليگ به رده پنجم سقوط کرد و همان جا ماندگار شد.
پس از آن بود که طبق قرعه به بازي سخت مقابل پيکان در نخستين ديدار پلي آف براي تيم شهرداري اروميه افتاد و تيم تهراني هم به راحتي از سد شهرداري گذشت تا بعد از سال‌ها، شهرداري اروميه از حضور در جمع چهار تيم و حتي 2 تيم ليگ برتر باز بماند.
اتفاقات پيش روي واليبال باعث شد قوه قضا پاي کار بياد، رئيس کل دادگستري آذربايجان‌غربي در پي حواشي به وجود آمده در زمينه واليبال با اشاره به فعاليت شهرداري اروميه در حوزه باشگاه داري گفت: دستور بررسي عملکرد باشگاه واليبال شهرداري صادر شده است.
ناصر عتباتي با بيان اينکه دادستاني و سازمان بازرسي استان به بررسي عملکرد مالي شهرداري اروميه در خصوص هزينه‌هاي تيم واليبال شهرداري و مباني قانوني اين پرداخت‌ها ورود مي‌کنند، افزود: مجموعه‌هاي نظارتي در اين راستا بر عملکرد تيم واليبال شهرداري اروميه و هزينه‌هاي آن در رعايت مقررات قانوني و انطباق اين هزينه کردها بر اساس الزامات قانوني را مورد بررسي قرار خواهند داد. کنند.رئيس کل دادگستري آذربايجان غربي با تاکيد بر اينکه مجموعه مديريت شهرداري اروميه در خصوص شفافيت و رعايت قانون در کليه اقدامات بايد دستور لازم را صادر کند، اظهار کرد: مبناي قانوني تيم داري شهرداري بايد بررسي و طي گزارش کامل اعلام شود.
باشگاه واليبال نسبت به اعمال حداکثري جريمه‌هاي موضوع آئين‌نامه فدراسيون واليبال اقدام کند
شهردار اروميه نيز در پي باخت‌هاي متوالي و مکرر تيم واليبال شهرداري اروميه در نامه‌اي خطاب به پيمان رضايي مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري دستور داد با لحاظ عملکرد نامطلوب بازيکنان و کادر فني تيم در اين دوره از مسابقات ليگ برتر واليبال و در اجراي آئين‌نامه سازمان ليگ فدراسيون واليبال جمهوري اسلامي ايران نسبت به اعمال حداکثري جريمه‌هاي موضوع اين آئين‌نامه اقدام کند.حسين مهدي زاده در اين نامه با اشاره به هزينه‌هاي بالاي تيم و عزم جدّي شهرداري اروميه براي حمايت از واليبال اروميه به عنوان پايتخت واليبال ايران تاکيد کرده است، مديرعامل باشگاه در جلسه فوق‌العاده‌اي که با حضور پيشکسوتان واليبال اروميه به منظور آسيب‌شناسي و تبيين علل ناکامي‌هاي متوالي و شکست‌هايِ پي‌درپي تيم تشکيل خواهد شد حضور يابد تا علل و دلايل ناکامي‌هاي مستمر، بررسي و چاره‌انديشي شود.وي، توجه جدي به انتظارات هواداران و مردم اروميه از تيم واليبال شهرداري را از اهم موضوعات برشمرد و خاطر نشان ساخت: شهرداري اروميه با وجود بحران‌هاي مالي ادوار گذشته همواره از تيم واليبال شهرداري به بهترين نحو ممکن حمايت کرده و خواهد کرد اما در چنين شرايطي، شکست‌ها و ناکامي‌هاي متوالي تيم هم براي اينجانب و هم براي مردم اروميه و هواداران پرشور اين رشته ورزشي به هيچ‌وجه توجيه‌پذير نبوده وبايد به منظور جبران و جلوگيري از استمرار ناکامي‌ها، تدابير و تمهيدات جدي انديشيده و عملياتي شود.
نبود مدرسه و آکادمي واليبال براي حمايت از رده‌هاي پايه واليبال
عضو شوراي شهر اروميه نيز گفت: يکي از شاخصه‌هاي مقايسه حمايت از ورزش شهر و رشته‌هاي مختلف، باشگاه فرهنگي ورزشي شهرداري و هزينه کرد براي واليبال شهر است.
صادق توکلي مهر با بيان اينکه اگر از اروميه به عنوان پايتخت واليبال صحبت مي‌کنيم، با شرايط فعلي در سالهاي آينده هيچ بازيکني براي عرضه در سطح حرفه‌اي نخواهيم داشت، افزود: مدرسه و آکادمي واليبال نداريم و حمايت از رده‌هاي پايه در شهر وجود ندارد.توکلي مهر تصريح کرد: در کوچه پس کوچه‌هاي اروميه بازيکنان حرفه‌اي وجود دارند که اگر شناسايي شوند به برند واليبال اروميه تبديل مي‌شوند.وي با بيان اينکه بايد اولويت بندي ها مشخص باشد، ادامه داد: وقتي که شهرداري در کارهاي عمراني براي چند صد ميليون تومان معطل است، هزينه کرد در تيم داري واليبال معني ندارد و بايد به فکر کانال‌ها و کوچه‌هاي مناطق حاشيه شهر بود.
توکلي مهر اظهار کرد: بايد در خصوص تيم داري به سمت بومي سازي حرکت کنيم، الان جوانان عاشق واليبال در شهر اروميه سرخورده شده‌اند با اين نتايج واليبال و بايد به فکر آنان و شور و نشاط آنان بود.عضو شوراي شهر اروميه با بيان اينکه بودجه تخصيص يافته به واليبال به محلات شهر جهت احداث زمين‌هاي فوتبال و واليبال تخصيص يابد تا در زمينه استعداديابي ورود کنيم، خاطرنشان کرد: ريسک واليبال اروميه به حدي بالا رفته است که کسي جرأت ورود به اين حوزه را ندارد.
بومي سازي ورزش واليبال مورد حمايت قرار مي‌گيرد
رئيس مرکز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر اروميه نيز در خصوص مشکلات پيش آمده در زمينه واليبال در خصوص نتايج تيم واليبال شهرداري اروميه نيز ادامه داد: با نتيجه‌اي تيم واليبال گرفته دل پرخون است و نتوانستيم تا به امروز حرف‌هايمان را بزنيم و امروز نگراني و دغدغه نتايج را نداريم و بايد صريح و قاطع صحبت کنيم.وي با انتقاد از برخي رفتارها تأکيد کرد: گزارش‌هاي غلط در خصوص واليبال و ميزباني باشگاههاي آسيا به شوراي شهر ارائه شده بود و شوراي شهر به علت عدم حاشيه سازي در مرحله پي آف سکوت کرد.
پناهي يادآور شد: شهرداري اروميه حمايت خود را از پايه‌هاي نونهال آغاز و از بومي سازي واليبال در اروميه پشتيباني کند و به مباحث فرهنگي اين حوزه نيز توجه ويژه شود.رئيس مرکز پژوهش‌هاي شوراي اسلامي شهر اروميه در حمايت از واليبال شهر اروميه بر بازيکن پروري و مربي پروري تاکيد کرد.وي با انتقاد از موج سازي عليه تيم واليبال شهرداري در شرايط حساس فعلي تصريح کرد: خوب و يا بد 25ميليارد تومان براي اين تيم هزينه شده است ولي متأسفانه شاهد ناکامي تيم واليبال شهرداري اروميه در ليگ برتر بوديم.
فدراسيون واليبال از اروميه حمايت کند
رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه نيز با تأکيد بر ضرورت حمايت فدراسيون واليبال و وزارت ورزش و جوانان از واليبال شهر اروميه تصريح کرد: چرا وزارت ورزش و جوانان نبايد از تيم در اين برهه زماني براي کسب ميزباني مسابقات باشگاههاي آسيا حمايت کنند؟
حجت الاسلام محمد خليل پور يادآور شد: به دليل بدهي باشگاه شهرداري اروميه به تراويسا به ميزان 14ميليارد، موجب محروميت ميزباني شهرداري اروميه در مسابقات باشگاه‌هاي آسيا شده است، ما پيشنهاد ميزباني آذرباتري مطرح کرديم که گويا مديرعامل اين باشگاه اعلام کرده است توان ميزباني اين مسابقات را ندارند.
وي عنوان کرد: پيشنهاد مي‌شود فدراسيون بدهي‌هاي باشگاه را تقبل کند و در آينده شهرداري اين بدهي‌ها را به فدراسيون پرداخت کند، حيثيت اين ميزباني براي ما ارزش دارد.
خليل پور اظهار کرد: بدهي‌هاي استقلال و پرسپوليس را دولت حل مي‌کند اما چرا بدهي‌هاي ما را پرداخت نمي‌کند؟ باشگاه بيشتر از 10 نفر بازيکن ملي پوش به کشور داده است که براي فدراسيون در بعد بين المللي درآمدزايي داشته است، چرا فدراسيون حاضر به کمک به باشگاه شهرداري اروميه نيست؟ چرا حاکميت و وزارتخانه چرا بايد از واليبال اروميه حمايت نکند؟ شهر ما به اين ميزباني نياز دارد.شهر اروميه از اواخر دهه 1380 به عنوان يکي از ميزبانان بالقوه رشته پرطرفدار واليبال در کشور و حتي آسيا شناخته شد که برگزاري مسابقات AVC CUP در تابستان 1389 با حضور هشت تيم برتر آسيا و رقابت‌هاي جوانان آسيا با حضور 16 تيم برتر قاره در اوايل دهه 90 از جمله موفق ترين آنها بود.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر،همچنين در سال‌هاي اخير، اروميه ميزبان مسابقات بسيار مهم ليگ ملت‌هاي واليبال نيز بود و از سه تيم پرتوقع دنيا به همراه ايران در اروميه ميزباني کرد و ميزباني درخشاني نيز از خود به نمايش گذاشت.در حال حاضر وضعيت پايتخت واليبال آسيا در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و بايد هر چه سريع‌تر با همراهي فدراسيون واليبال و مسئولان استان براي آينده و سرنوشت اين رشته ورزشي در اروميه چاره انديشي شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها