عصر آذربایجان

گزارش خبر

زمين‌خواري، پول‌شويي و فرار مالياتي بلاي جان اقتصاد کشور شده است

امام جمعه تبريز:

1402/04/11

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: زمين‌خواري، پول‌شويي و حتي فرار مالياتي به بلاي جان اقتصاد کشور تبديل شده است.

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: زمين‌خواري، پول‌شويي و حتي فرار مالياتي به بلاي جان اقتصاد کشور تبديل شده است.

به گزارش  عصر آذربايجان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز اظهار کرد: پيام اقتدار ايران قوي در هفته جاري پررنگ‌ترين موضوع هفته بود چراکه يک اعترافي از سوي دشمنان درباره پيشرفت کشورمان وجود داشت؛ به طوري که يکي از نشريه‌هاي آلماني با اشاره به گسترش ظرفيت صادرات ايران، گفته است که آمارهاي بين‌المللي از اوج‌گيري صادرات نفت و ميعانات گازي ايران به بالاي يک و نيم بشکه در روز خبر داده است.
وي ادامه داد: بايدن، رئيس جمهور آمريکا براي رسيدن به توافق با ايران به هر قيمتي تلاش مي‌کند و شواهد حاکي از آن است که پيام ايران به غرب رسيده است.
امام جمعه تبريز با تاکيد بر اينکه آشوب‌هاي پاييز سال گذشته بزرگترين اميد دشمن به براندازي بود که با هدايت رهبري و ايستادگي مردم مأيوس شدند، ادامه داد: بعد از گرايش کشورهاي منطقه به تعامل امروز شاهد رغبت کشورهاي اروپايي و پيام و پسغام آمريکا براي توافق با جمهوري اسلامي ايران هستند؛ البته اين يک بعد قضيه است و بعد ديگر و اصلي اين است که بايد در داخل نيز رفاه و معيشت مردم را ارتقا داد.
امام جمعه تبريز ادامه داد: دولت و مجلس شوراي اسلامي ايران وظايف سنگيني دارند چراکه اگر در حوزه معيشت مردم کوتاهي کنيم باز دشمن به طمع خواهد افتاد از اين‌رو راه واکسينه مردم و کشور از توطئه ارتقاي رفاه و امنيت اقتصادي است.
وي در ادامه به توهين کشور سوئد به قرآن کريم اشاره کرد و گفت: اين هفته شاهد اقدام موهن و نفرت‌انگيز دولت سوئد بوديم که آنها در يک اقدام موهن و به بهانه آزادي بيان مجوز آتش کشيدن قرآن را صادر کردند.نماينده ولي فقيه در استان افزود: متأسفانه برخي کشورهاي اروپايي همچون گذشته به بهانه واهي و بهانه حمايت از آزادي بيان، مسير نفرت‌پراکني عليه مقدسات و ارزش‌هاي اسلامي را انتخاب کردند و با وجود شعار حقوق بشر به حقوق جامعه بزرگ مسلمانان تعدي مي‌کنند.
وي گفت: ترغيب به خشونت و نفرت‌پراکني هيچ نسبتي با آزادي بيان ندارد؛ جامعه جهاني بايد با يک صدا در مقابل اقدامات موهن کشورهاي مد نظر که دم از حقوق بشر مي‌زنند بايستد.
نماينده ولي فقيه در استان به ديدار کارکنان قوه قضائيه با رهبر معظم انقلاب و فرمايش و تأکيدات رهبري در اين ديدار اعم از حفظ معاملات غيررسمي گفت: ايشان در اين ديدار نکته بسيار مهمي را اشاره کردند که آن معاملات غيررسمي اموال غيرمنقول بود که آن را از منشأ بزرگ فساد ناميدند و تاکيد کردند که اين معاملات صلب اعتماد شود و به مجلس هم دستور دادند که مصلحت کشور و نظام تصويب نهايي اين قانون است.خطيب نماز جمعه تبريز با بيان اينکه منظور از معاملات غيررسمي همان قولنامه‌هاست که اينها همگي نقاط ضعف حکمراني کشور است، افزود: بسترسازي براي انجام فسادهايي مانند زمين‌خواري، پول‌شويي و حتي فرار مالياتي به بلاي جان اقتصاد کشور تبديل شده است از اين‌رو بي‌اعتباري اين اسناد و افزايش اعتبار اسناد رسمي، اصلي‌ترين راه مبارزه با فسادهاي کشور است.
وي اضافه کرد: بيانات بن بست‌شکن رهبر معظم انقلاب اقدام عملي براي از بين بردن فساد و انفجار فکر پوياست.
آل‌هاشم با بيان اينکه فرهنگ عيد غدير محور امنيت جهاني است، گفت: قرآن مجيد امنيت را نعمت بزرگي دانسته است؛ امنيت نباشد اقتصاد سالم نيز ممکن نخواهد بود.وي ادامه داد: غدير دو جنبه دارد؛ اين ماجرا فقط نصب جانشين نيست بلکه توجه دادن جامعه به مساله امامت و ولايت است.امام جمعه تبريز گفت: بايد عيد غدير را با عظمت برگزار کرد زيرا زنده نگه داشتن غدير، زنده نگه داشتن اسلام است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها