عصر آذربایجان

گزارش خبر

30هزار واحد مسکن در اردبیل در حال احداث است

30هزار واحد مسکن در اردبیل در حال احداث است

1402/07/04

عصرآذربایجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن 30هزار واحد در شهر اردبیل در حال احداث است.

 محبوب حيدري شامگاه دوشنبه در جلسه شوراي مسکن در اردبيل، اظهار داشت: 65 هزار واحد مسکن در استان اردبيل در مرحله ساخت قرار دارد که از اين تعداد 30 هزار واحد در اردبيل در حال احداث است که اميدواريم با واريز وجه از سوي متقاضيان و پرداخت تسهيلات بانکي در مدت 2 سال احداث اين واحدها به اتمام برسد.

وي تصريح کرد: از شروع دولت سيزدهم ساخت چهار ميليون مسکن در کشور و 65 هزار واحد در استان اردبيل بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده، آغاز شده تا ما بتوانيم واحدهاي مسکوني مورد نياز مردم استان را تأمين کنيم.

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: از همان روزهاي نخست نسبت به تأمين زمين براي اين واحدها اقدام شد تا بخشي از واحدها در قالب خودمالکي و تأمين تسهيلات و بخشي نيز به صورت ساخت مسکن با همراهي پيمانکاران به صورت آپارتماني انجام شود.

حيدري افزود: در شهر اردبيل با شناسايي زمين در 2 نقطه فعاليت‌ها آغاز شد، اما استاندار اردبيل زير بار نرفت و اعلام کرد که زمين تهيه شده بايد آورده مناسب براي متقاضيان داشته باشد و در کنار آن از چشم‌انداز شهرسازي مناسب بهره‌مند باشد.

وي خاطرنشان کرد: به دنبال اين امر راه و شهرسازي در يک پروسه طولاني توافق با مالکان زمين‌هاي مرغوب را آغاز کرد تا نسبت به تأمين زمين طرح نهضت ملي مسکن در اردبيل اقدام شود.

حيدري اضافه کرد: 118 هزار نفر در اين طرح در استان اردبيل ثبت‌نام کردند که از اين تعداد 43 هزار نفر به تأييد نهايي رسيده و 30 هزار متقاضي نيز واريز مبلغ اوليه را انجام دادند.

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل بيان کرد: بررسي اين پرونده‌ها يک پروسه سخت و سنگين براي همکاران ما بود، اما اين مراحل طي شده و تخصيص پروژه براي 28 هزار متقاضي انجام و کارها با يک روند مناسب با انتخاب پيمانکاران پرتوان در حال انجام است.

وي يادآور شد: پرداختي‌هاي متقاضيان به صورت روزانه انجام شده و ما نيز بر اساس همين واريزي‌ها اولويت تخصيص زمين و واحدها را انجام مي‌دهيم تا هر چه سريع‌تر واحدهاي احداثي تکميل و آماده بهره‌برداري شود.

حيدري تصريح کرد: در شهر اردبيل نيز براي 24 هزار متقاضي تأمين زمين جز براي 2 هزار نفر انجام شده و سعي بر اين است تا پايان امسال براي 2 هزار نفر باقيمانده نيز تأمين زمين در ملاباشي اردبيل تأمين شود.

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل با بيان اينکه از 65 هزار واحد احداثي نهضت ملي مسکن در استان 30 هزار واحد در اردبيل اجرايي و عملياتي مي‌شود، گفت: در شهرستان ها استقبال چندان مناسبي را از اين طرح شاهد نبوديم و حتي در برخي از شهرها نظير گرمي مجبور شديم تا زمين را به صورت ويلايي به متقاضيان واگذار کنيم.

وي افزود: در خود اردبيل از 30 هزار واحد مسکن پيش‌بيني شده، 25 هزار نفر واريزي مبلغ اوليه را انجام دادند و در مراحل بعد نيز انتظار مي‌رود واريزي‌ها به شکل مناسب انجام شود.

حيدري همراهي بانک‌هاي عامل را در اجرايي شدن اين پروژه با پرداخت تسهيلات يادآور شد و خاطرنشان کرد: در 2 سايت شهرک شهيد سليماني و شهيد خراساني کار احداث واحدها آغاز شده که 600 هکتار در شهرک شهيد سليماني و 80 هکتار نيز در شهرک شهيد خراساني اين پروژه در مرحله اجرا و عمليات است.

وي اضافه کرد: در ملاباشي اردبيل نيز قرار است 180 هکتار زمين تأمين شود که تاکنون 130 هکتار توافق نهايي شده و ما منتظر توافق مابقي زمين هستيم تا مراحل ساخت را انجام دهيم.

طرح نهضت ملي مسکن قابل قياس با طرح‌هاي گذشته نيست

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل بيان کرد: اين طرح متفاوت از طرح‌هاي قبلي است که به صورت محدود اجرا مي‌شد، اما دولت در طرح نهضت ملي مسکن در استان ساخت بيش از 30 هزار واحد را به صورت همزمان آغاز کرده است.

حيدري در ادامه يادآور شد: اين پروژه قابل قياس با پروژه مسکن مهر و يا ساير پروژه‌‌هاي احداثي در دولت‌هاي گذشته نيست و قطعا تمام توان براي اجرايي شدن پروژه‌ها و به سرانجام رساندن آنها نياز است.

وي تصريح کرد: ما براي طراحي و معماري اين پروژه‌ها با حساسيت خاص ورود پيدا کرديم و خط قرمز ما با پيمانکاران توجه به کيفيت ساخت است و قطعا مشخصات فني را فداي برخي سهل‌انگاري‌ها و اجراي سريع پروژه‌ها نخواهيم کرد.

حيدري گفت: برخلاف مسکن مهر، در اين پروژه محوطه‌سازي، نصب آسانسور و مراحل تکميلي طرح‌هاي مسکن به صورت دقيق و فني اجرايي شده و بعد از کامل شدن تحويل متقاضيان خواهد شد.

وي افزود: در هيچ يک از شهرستان‌هاي استان متقاضي را سراغ نداريم که مبلغ واريزي انجام داده باشد اما تأمين زمين براي او به انجام نرسد که قطعا در همه شهرهاي استان کار ساخت پروژه‌ها با سرعت بيشتر در حال انجام است.

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل خاطرنشان کرد: اميدواريم با حل 2 مشکل آورده متقاضيان و پرداخت تسهيلات بانکي طرح نهضت ملي مسکن سرعت اجرايي بيشتري را بگيرد تا در پايان دولت سيزدهم بتوانيم واحدهاي احداثي را تحويل متقاضيان دهيم.

حيدري اضافه کرد: به هيچ وجه در زمان شروع پروژه نهضت ملي مسکن قول 6 ماهه يا يک ساله براي تکميل اين پروژه‌ها داده نشده و در کمترين زمان از مرحله فنداسيون تا تکميل حداقل 2 سال نياز است تا طرح‌ها به سرانجام برسد.

وي با بيان اينکه در استان اردبيل پرونده مسکن مهر بسته شده اما در کشور 140 هزار واحد مسکن مهر همچنان در مراحل تکميل قرار گرفته است، بيان کرد: راه و شهرسازي استان اردبيل هم در تأمين زمين و هم ارزيابي سازمان ملي زمين توانسته برتر کشور را در طرح نهضت ملي از آن خود کند.

حيدري يادآور شد: اين پروژه‌ها به صورت کيفي و منطبق بر الگوهاي شهرسازي و معماري احداث مي‌شود و تمام تلاش همکاران ما بر اين است تا زمينه بهره‌برداري مطلوب فراهم آيد.

  1700 متقاضي جواني جمعيت تشکيل پرونده دادند

مديرکل راه و شهرسازي استان اردبيل تصريح کرد: در طرح نهضت ملي مسکن براي مددجويان تحت پوشش کميته امداد و بهزيستي پروژه‌ها در حال اجرا است که براي مددجويان کميته امداد يک‎هزار واحد و بهزيستي نيز 700 واحد براي معلولان و جامعه هدف احداث مي‌شود که اين پروژه‌ها به صورت سايت جامع در مرحله اجرا است.

وي گفت: در قالب طرح جواني جمعيت در استان اردبيل يک‌هزار و 700 نفر ثبت نام کردند که براي 980 نفر تشکيل پرونده شده و براي 621 نفر نيز تخصيص زمين انجام شده است.

حيدري افزود: اميدواريم همه متقاضيان در همه شهرهاي استان از زمين مناسب بر اساس قانون جواني جمعيت بهره‌مند شوند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها