عصر آذربایجان

گزارش خبر

آتش به اختيار نظارت عمومي بر امور با رعايت موازين قانوني است

امام جمعه اردبيل:

1396/04/11

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: در هر عرصه اي که ملت ببيند خيانت، قصور يا کوتاهي مي‌شود بايد فرياد بکشند.

آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي هفته گذشته نماز جمعه اردبيل اظهار داشت: بنده به نوبه خود از تمام دست‌اندرکاران برگزاري نماز با شکوه عيد فطر، نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي، اتوبوسراني، آتش‌نشاني، اورژانس صدا و سيما، شهرداري، فرمانداري، شوراي تامين  ستاد نماز جمعه، همسايگان ميدان و نيز از مردم ولايتمدار استان تشکر مي‌کنم. وي افزود: يکي از شاهکارهاي مديريتي مقام معظم رهبري طرح موضوع "آتش به اختيار" است که اين موضوع  مطلب جديدي نيست بلکه همان مسئله امر به معروف و نهي از منکر و همان نظارت عمومي است که در موارد خاص مسئولان يا نمي‌توانند يا کوتاه مي‌آيند و در چنين مواردي ملت با رعايت تمام موازين قانوني زمينه رفع منکر را فراهم مي‌کنند و به وظيفه اجتماعي خود عمل مي کنند.
 نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: کساني که به ممشاي فکري و مديريتي مقام معظم رهبري آشنا هستند مي‌دانند که ايشان ذره‌اي تمايل و تحمل بي‌قانوني را ندارند و بيشترين حساسيت را در اين کشور، مقام معظم رهبري نسبت به قانون دارد و نظام ولايت فقيه نيز نظام قانون است و ولايت فقيه يعني ولايت فقه و ولايت قانون و حساسيت ايشان نسبت به حوادث سال 88 نيز صرفا و صرفا لزوم پايبندي تمام فعالان سياسي به قانون مداري است. آيت‌الله عاملي بيان کرد: هرچند مقام معظم رهبري موضوع "آتش به اختيار" را به امور فرهنگي اختصاص دادند اما در مسئله اقتصادي و صنعتي و کلا حقوق عامه و مخصوصا در عدالت اجتماعي جاري است چون امر به معروف و نهي از منکر در تمام عرصه‌ها جاري است.
وي تصريح کرد: در هر عرصه اي که ملت ببيند خيانت، قصور يا کوتاهي مي‌شود بايد فرياد بکشند و اگر راهکار قانوني وجود دارد از همان مسير وارد شود؛ اين عمل، مصداق "آتش به اختيار" است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل به طور مفصل به مصاديق اين اصل در اقتصاد و صنعت و عدالت اجتماعي وارد شد و مواردي از اقدامات منافي منافع ملي و عدالت اجتماعي و اقتصاد مقاومتي مخصوصا در خصوص حقوق مسلم استان ذکر کرد و تذکر و اعتراض از طرق قانوني را از مصاديق "آتش به اختيار" دانست.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها