عصر آذربایجان

گزارش خبر

برخي براي تبديل ريال به دلار صف کشيده‌اند

برخي براي تبديل ريال به دلار صف کشيده‌اند

1397/01/26

گروه خبر: امام جمعه اردبيل گفت: متاسفانه برخي از مردم پيشگوئي‌هاي دزدان دروغگو و قاتلان را پذيرفته و براي تبديل ريال به دلار صف کشيدند در حاليکه در دراز مدت، اختلال بازار ارز به ضرر خود تبديل‌کنندگان خواهد بود.

آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته که در مصلاي شهر اردبيل برگزار شد، اظهار کرد:  متاسفانه برخي از مردم پيشگوئي‌هاي دزدان دروغگو و قاتلان را پذيرفته و براي تبديل ريال به دلار، صف کشيدند در حاليکه در دراز مدت، اختلال بازار ارز به ضرر خود تبديل‌کنندگان خواهد بود. وي گفت: فرهنگ تاثير بسيار عميقي در اقتصاد دارد و تمامي کشورهاي پيشرفته از طريق فرهنگ و مدنيت بزرگ به پيشرفت رسيده‌اند. نماينده ولي فقيه در استان اردبيل تصريح کرد: احساسات جمعي و تقديم سعادت جمعي بر رفاه فردي، پاکدستي، راست‌گويي، داشتن عرق ملي، و واهمه قدسي از ستون‌هاي اصلي و رکن عظيم در اقتصاد بوده و سرمايه‌اي بالاتر از چاه‌هاي نفت است. 
عاملي افزود: اگر اين عناصر فرهنگي نباشد، اقتصاد يک ملت فلج مي‌شود و متاسفانه در هفته گذشته ضعف فرهنگي در تخريب اقتصاد ما نقش بسيار منفي ايفا کرد و دشمنان قسم خورده ما اعلام کردند که ريال ارزش خود را از دست مي_دهد و لازم است آن را به دلار تبديل کنيد که در چنين شرايطي تقديم روحيه سعادت جمعي بر رفاه فردي پادزهر است. امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه‌ها با اشاره به سفر خود به کشور ترکيه اظهار داشت: اين هفته با دعوت علويون آناتولي در آنکارا حاضر و در کنفرانس دو هزار نفري علويون که به نام اردبيلي‌ها و براي پرده‌برداري از دانشنامه موسوم به اردبيلي‌ها برگزار شد، شرکت کردم. وي افزود: عرفان شرق ايران موسوم به مکتب خراسان، صدها سال پيش توسط ولي يکتاشي و شيخ صفي‌الدين اسحاق اردبيلي به آناتولي، بالکان و شامات منتقل شده و معظم علويون، طريقت خود را از درگاه صفويه و از فرمايشات (بويروق) شيخ صفي، شيخ جنيد  شيخ حيدر و شاه اسماعيل گرفته‌اند. 
وي ادامه داد: در آن زمان ماهانه سه‌هزار نفر از آناتولي جهت عرض ارادت و تجديد پيمان با درگاه طريقت صفويه از آناتولي وارد اردبيل مي‌شدند، گره خوردن اين مکتب با آموزه‌هاي اهل بيت باعث نفوذ و گسترش محيرالعقول طريقت عرفاني آنها در آسياي صغير آناتولي  بالکان، عراق و شامات شد و هنوز هم ادامه دارد. عاملي اضافه کرد: آنها در حرکتي خودجوش و ارزشمند در صدد بازيابي هويت خود از طريق جمع‌آوري اسناد و مدارک و شجره‌هاي ارتباطي درگاه‌ها و اجاق‌هاي علوي با طريقت صفويه هستند و تا حال شجره‌هاي مفصلي جمع کرده‌اند و مي‌گويند "اين اسناد، هويت ما هستند و ما نبايد در آناتولي به چشم انسان‌هاي بي‌هويت و بي‌ريشه شناخته شويم. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه بيان کرد: مسافرت‌هاي اخير آنها به اردبيل از ترکيه و اروپا، ظرفيت عظيم توريستي و فرهنگي براي ما است و ما باد از اين ظرفيت استفاده کنيم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها