عصر آذربایجان

گزارش خبر

افراد بی‌هنر برای اینکه مشهور شوند شروع به سیاه‌نمایی دولت می‌کنند

امام جمعه اردبیل:

1402/05/13

عصر آذربایجان- ‌امام جمعه اردبیل گفت: تخریب افراد و سیاه‌نمایی نظام و دولت به زودی شروع می‌شود و افراد بی‌هنر برای اینکه مشهور شوند شروع به سیاه‌نمایی می‌کنند.

عصر آذربايجان- ‌امام جمعه اردبيل گفت: تخريب افراد و سياه‌نمايي نظام و دولت به زودي شروع مي‌شود و افراد بي‌هنر براي اينکه مشهور شوند شروع به سياه‌نمايي مي‌کنند.

 آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اردبيل ضمن با اشاره به مرحله پيش ثبت نام انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: 16 مرداد پيش ثبت نام انتخابات مجلس شوراي اسلامي شروع مي‌شود در اين خصوص به چند مطلب بايد توجه کرد اول اينکه حاکميت ملي از طريق انتخابات اعمال مي‌شود يعني ملت ما از طريق انتخابات در حساس‌ترين مراکز تصميم گيري کشور حاضر مي‌شود هيچ تکريمي براي يک ملت بالاتر از اين نيست که خودش براي خودش تصميم بگيرد و انقلاب اسلامي به برکت خون شهدا اين تکريم بزرگ را براي ملت ما فراهم کرده است.

وي ادامه داد: دوم اينکه نقش مجلس در افت و رشد کشور فوق العاده و حيرت آور است متخصصين مي‌گويند يک مجلس آرماني تا هفتاد درصد در رشد کشور موثر است يک مجلس آرماني با کميسيون‌هاي تخصصي که موتور قوي رشد و توسعه هستند مي‌تواند تمام مشکلات اقتصادي و مديريتي کشور را به راحتي حل کند از اين رو اين فرصت استثنايي را نبايد از دست داد بي‌اعتنايي به اين فرصت خطير قطعاً موجب پشيماني در آينده بلکه کفران به نعمت بزرگ است ملت بزرگ ما توجه کند که براي اصلاحات اقتصادي و تعيين نوع سياست اقتصادي انتخاب نماينده اصلح بهترين راه است سوم اينکه انسان‌هاي بزرگ به راحتي به عرصه انتخابات وارد نمي‌شوند من مصراً از اهالي مکّرم استان مخصوصاً از نخبگان و "اهل حل و عقد" مي‌خواهم افراد شايسته و توانمند را شناسايي و با اصرار و التماس آنها را به عرصه انتخابات بياورند.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل تاکيد کرد: مجلس و مراکز حساس مديريتي جاي انسان‌هاي عادي و با استعدادهاي متوسط نيست هر دقيقه مجلس يک ميليارد تومان براي دولت هزينه دارد در خصوص مجلس با هيچ کس تعارف نکنيد در باب پذيرش مسئوليت‌ها و اعطاء مسئوليت‌ها رسول خدا سخني دارند که بايد با آب طلا نوشته شود رسول خدا(ص) به يکي از ياران نزديک و صميمي خود مي‌فرمايد:"قالَ يا اَبا ذَرٍّ اِنّي اُحِبُّ لَکَ ما اُحِبُّ لِنَفسي اِنّي اَراکَ ضَعيفاً فَلا تُؤَمَّرَنَّ عَلي اِثنَينِ وَ لا تَوَلَّيَنَّ مالَ يَتيم."(اي ابوذر، تو را ضعيف و ناتوان مي بينم و براي تو همان چيزي را دوست دارم که براي خود دوست دارم. پس رياستِ دو نفر را نپذير و مسؤوليت مالِ يتيم را قبول نکن)

وي گفت: چهارم اينکه تخريب افراد و سياه‌نمايي نظام و دولت به زودي شروع مي‌شود و افراد بي‌هنر براي اينکه مشهور شوند شروع به سياه‌نمايي مي‌کنند اخيراً يک فردي در يکي از شهرها که بيشترين مراکز صنعتي استان در آن شهر است به ويرانه تشبيه کرده است! او قطعاً خواسته يا ناخواسته مخاطبين خود را تحميق کرده است چقدر خوب، شايسته و لازم است که ما چنان سلوک اجتماعي داشته باشيم که هيچ کس جرات نکند به چشم احمق به ما نگاه کند پنجم اينکه از مراکز علمي مي‌خواهم در انتخاب احسن به اهالي کمک کنند از دانشگاه‌ها انتظار است که داوطلبان و احزاب را دعوت کنند و برنامه‌هاي آنها را بررسي و نقد کنند همچنين عملکرد نمايندگان فعلي را نيز زير ذره‌بين قرار دهند از اين طريق مي‌توان نخبه‌ها را بالا آورد يک دموکراسي زماني آرماني است که بتواند نخبه‌ها را بالا بياورد و الا مجلس در راس امور نخواهد بود.

خطيب جمعه اردبيل با اشاره به اهانت مجدد و چندين باره به ساحت کلام الله مجيد در کشورهاي سوئد و دانمارک، ضمن محکوم کردن اين اقدام شوم تصريح کرد: اخيراً دوباره قرآن در برابر پارلمان سوئد و دانمارک به آتش کشيده شد دولت اين دو کشور مي‌گويند ما روي آزادي بيان نمي‌توانيم معامله کنيم در اين کشورها بعضي از مسلمان‌هاي با ذوق و فهميده کار بسيار جالبي کردند آنها طبق يک تقاضاي رسمي از دولت اين دو کشور تقاضاي راهپيمايي براي اعلان دروغ بودن هولوکاست کردند و اينکه هيچ گونه کوره آدم سوزي عليه يهودي‌ها در آلمان اتفاق نيفتاده است اما اين دو دولت به شدت با اين راهپيمايي مخالفت کردند خداوند مي‌فرمايد "والله مخرج ما کنتم تکتمون" يعني من بالاخره مکنونات قلبي شما را بيرون مي‌ريزم در تهران در تمام مدارس سفارت‌هاي اروپايي براي بچه‌ها تدريس مي‌شود که ملت يهود ملت مظلوم است و ما بايد از حق آنها دفاع بکنيم!

وي گفت: يک تاجر بسيار متمول ايراني خودش به من گفت فرزند خردسالم در دبستان يکي از سفارت‌هاي اروپايي درس مي‌خواند و در اثر آموزش آنها با اعتقاد کامل از مظلوميت يهودي‌ها صحبت مي‌کند و مي‌گويد يکي از آموزش‌هاي واجب مدرسه تبيين مظلوميت قوم يهود است! در کشورهاي غربي فقط قرآن آتش زده نمي‌شود به مساجد هم آتش مي‌زنند سر خوک را به داخل مسجد پرتاب مي‌کنند ماکت کعبه را سيبل آموزش‌هاي تير اندازي خود مي‌کنند پشت تمام اين صحنه‌هاي شوم اسرائيل و موساد ايستاده است .

آيت‌الله عاملي در تحليل چرايي و پشت پرده اين اقدامات عليه اسلام و قرآن خاطر نشان کرد: همه بايد بدانند که تلاش‌هاي مذبوحانه و فاشل آنها براي دو امر است اول انتقام از مسلمان‌ها در فلسطين؛ در اين روزها اسرائيل در فلسطين در نهايت ذلت و خواري قرار گرفته است و متحير است که با فلسطيني‌ها درگير شود يا با مخالفان عظيم داخلي. در چندماه اخير ملت مظلوم فلسطين بيشترين شهدا را تقديم آزادي فلسطين کرده است سردمداران اسرائيل براي پوشاندن افتضاحات خود احتياج دارند نظر دنيا را به جاي ديگري معطوف کنند به آنها مي‌گوييم خوار باشيد و خوار بميريد حق قابل دفن نيست.

 وي افزود: مسئله دوم رشد حيرت انگيز اسلام در اروپاست.در اروپا اسلام به شدت رشد مي‌کند براي اولين بار در بروکسل آمار مسلمان‌ها از مسيحيت پيشي گرفت آمار رسمي نشان مي‌دهد در بروکسل مرکز بلژيک 56 درصد جمعيت مسلمان هستند و لذا مسئولين اروپايي تکرار مي‌کنند که اسلام جزئي از اروپاست.

وي با تاکيد بر ضرورت بيان دستاوردهاي نظام در حوزه‌هاي مختلف اظهار داشت: تبيين موفقيت‌هاي کشورمان در عرصه‌هاي مختلف موجب غرور و امتنان است و اين ربطي به جناح‌هاي سياسي ندارد همه ما وظيفه داريم کارهاي خوب صورت گرفته را در زمان هر جناحي که انجام شده براي ملت بزرگ تبيين کنيم دشمن تمام تلاش خود را روي القاء ناکارآمدي متمرکز ساخته است در اين چند روز هواي داغ اکثر کشورها قطعي برق داشتند قطعي برق در بعضي از کشورها وحشتناک بود مصرف برق در ايران در اين چند روز رکورد زد و به 72700 مگاوات رسيد اما جاي شکر است که در کشور ما مديريت شد در زمان شاه برق توليدي 7000 مگاوات بود در حالي که در جمهوري اسلامي توان نيروگاه‌ها به 91 هزار مگاوات رسيده است يعني در طول عمر انقلاب با سرمايه‌گذاري عظيم در صنعت برق ظرفيت برق 14 برابر افزايش يافته است در حالي که اگر اين سرمايه گذاري صورت نمي‌گرفت کشور با مشکلات بنيان کن مواجه مي‌شد 1000 مگاوات از اين حجم برق از نيروگاه هسته‌اي است و در عرض چند سال آينده به 12 هزار مگاوات خواهد رسيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: آنچه موجب افتخار هر ايراني است اين است که در زمان شاه کشور ما در صنعت برق قادر به توليد يک پيچ نبود در حالي که در حال حاضر در اثر تحريم کاملاً خودکفا شده و کل تجهيزات نيروگاهي، شبکه‌هاي برقت رانس‌ها، موتورها و خطوط اتصال پست‌ها همه و همه داخلي است و در حال حاضر در تجهيزات صنعت برق صادرات عظيمي به کشورهاي ديگر صورت مي‌گيرد و بالاتر از همه اينکه متخصصين ما در چند کشور خارجي در حال ساخت نيروگاه و ارائه خدمات فني و علمي هستند يعني انقلاب اسلامي بهترين متخصص‌ها را در صنعت برق پرورش داده است صنعت برق يکي از عرصه‌هاي موفقيت جمهوري اسلامي است در صنعت پالايشگاهي، پتروشيمي، نفت، طب، نانوتکنولوژي، صنايع نظامي، صنايع دريايي، هوافضا، کشتي‌سازي و... ايران اسلامي با سرعت جلو مي‌رود اين را غرب خوب فهميده و اصلاً تحمل ايران مقتدر را ندارد و تحريم‌ها همه به خاطر فلج کردن کشور ما و ملت ماست و ملت ما آخر سر آنها را در باب تحريم خسته خواهد کرد.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان اردبيل در بخش‌هاي ديگر خطبه‌هاي نماز جمعه به تبيين موفقيت‌ها و آفت‌هاي محرم اخير پرداخت و خاطر نشان کرد: از اينکه محرم با عظمتي را برگزار کرديم از اهالي مکرم استان تشکر مي‌کنم در اين محرم هم موفقيت‌هاي بزرگ داشتيم و هم آفت‌هاي غيرقابل بخشش اولاً جمعيت فوق العاده بود و اين نشان مي‌دهد که نور امام حسين(ع) هيچ وقت خاموش نخواهد شد دشمنان اين کشور از اين اجتماع که غالب آنها را جوان‌ها تشکيل مي‌دادند به شدت عصباني بودند و به امام حسين(ع) و عزاداران اهانت مي‌کردند ثانياً اردبيلي‌هاي عزيز در برنامه معلي جداً شاهکار کردند من از همه آنها قلباً تشکر مي‌کنم کل کشور از طريق برنامه معلي تحت تاثير عزاداري استان اردبيل بود عزيزان ما واقعاً هنرنمايي کردند از مداحان و شعراء تشکر مي‌کنم از صدا و سيما، نيروي انتظامي، سپاه معظم، پاکبانان، شهرداري، فرمانداري، اوقاف، سازمان تبليغات و کانون مساجد و خبرنگاران تشکر مي‌کنم از تمام مبلغين و مبلغات تشکر مي‌کنم در خطبه‌هاي آتي در خصوص آفت‌هاي عزاداري امسال صحبت مي‌کنم.

وي در خاتمه ادامه داد: از تمام دسته جات که در اين دهه حساب خاص به قرآن باز کردند مخصوصاً محله ميرزا بخشعلي و پيرمادر تشکر مي‌کنم از عزيزان اهل سنت مخصوصاً در عنبران و غرب گيلان که به رسول خدا(ص) اقتداء کردند و مثل رسول خدا(ص) بر امام مظلوم عزا گرفتند و تبعيض در سنت انجام ندادند تشکر مي‌کنم مخصوصاً از آن دسته از عزيزان اهل سنت که سفره احسان باز کردند تشکر مي کنم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها