عصر آذربایجان

گزارش خبر

عدم تفکر صحيح نسبت به حجاب عامل بدحجابي

عدم تفکر صحيح نسبت به حجاب عامل بدحجابي

1397/04/24

گروه اجتماعي: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و فضاي مجازي کشور گفت: با شروع دوره اصلاحات از سال 76 و با پرده دري هنر پيشه هاي سينما الگو سازي هاي بي حجابي در کشور صورت پذيرفت.

 عزت الله ضرغامي در همايش چادرهاي آسماني که در محل سالن فرهنگي امام علي (ع) توسط نيروي انتظامي آذربايجان غربي برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع اهميت حجاب مي توان اينگونه بيان کرد که از مهمترين دلايل انقلاب مردم بوده است.
وي با بيان اينکه کشور در حال حاضر دچار بد پوششي و بدحجابي است، عنوان کرد: هم اينک پوشش بانوان در کشور به خصوص قشر کم سن و سال از وضعيت مناسبي برخوردار نيست و دليل آن حضور دشمنان اسلام در جايي است که به دليل عدم تفکر صحيح نسبت به حجاب، روز به روز عدم حجاب و عفاف در حال ترويج است. اين مسئول کشف حجاب هاي اتفاق افتاده اخير تهران را با عنوان هشتک دختران انقلاب را توطئه اي از سوي دشمنان خوانده و بيان کرد: دشمنان اسلام سعي دارند با انتشار فيلم هايي از کشف حجاب زنان گماشته خود سبب ترويج بي حجابي در فضاي مجازي و سوق بانوان ايراني به بد حجابي شوند.
وي با طرح سوالي با اين مضمون که چرا در جامعه بد حجابي شدت گرفته است، خواهان به چالش کشيدن اذهان حضار و يافتن دليل منطقي براي آن شده تا از شدت گرفتن هرچه سريعتر اين مساله جلوگيري شود، گفت: مسئولان کشوري و استاني نتوانستند به لحاظ اعتقادي و فکري ارزش حجاب را در جامعه تبيين کنند.
اين مسئول در ادامه تصريح کرد: متاسفانه حجاب نتوانسته است به صورت زبان امروزي از زبان و کلام مبلغان ديني، روحانيون و اساتيد حوزوي و دانشگاه ها معنا شود.
ضرغامي، با ذکر چند مورد از دلايل گرايش افراد جامعه به بدحجابي را نام برده و افزود: تصاحب رفتاري، همسريابي، جو زندگي، روشن فکر نمايي، خود نمايي و تبرج، تقليد کورکورانه، نگاه سياسي به حاکميت، رفتار سودا گرانه، سست شدن نهاد خانواده، ترويج بي حجابي از طريق رسانه هاي دشمن و ماهواره، فقدان پوشش هاي صحيح و مناسب در بازارهاي کشور، از دلايل گرايش به بد حجابي هستند.
وي با اشاره به اينکه با شروع دوره اصلاحات از سال 76 و با پرده دري هنر پيشه هاي سينما الگو سازي هاي بي حجابي از چندين سال گذشته از سينما پا به جامعه امروز گذاشت، تصريح کرد: در حالي اين فيلم ها در سينماهاي کشور با مجوز رسمي از سوي وزارت ارشاد در مرحله اکران بودند که وضعيت حجاب در آن نامناسب بوده و کمتر بانويي در سطح شهر با اين وضعيت ديده مي شد.
اين مسئول يکي از مشکلات عرصه حجاب را نبود چادر و يا روپوش با کيفيت و ارزان به سبک اسلامي خوانده و بيان کرد: در مجلس شوراي اسلامي نتيجه نهايي جلسه براي احداث 4 کارخانه توليد چادر بود ولي در موعدي که اين کارخانه ها خواستند پا بگيرند زمين خوردند.
وي در ادامه افزود: برخي وارد کنندگان مومن نماي چادر، در حالي که زکات مالشان را جاي ديگر پرداخت مي کنند حاضر به ايجاد و پا گرفتن اين کارخانه هاي چادر در راستاي پايين آمدن قيمت آن در داخل کشور نبودند. وي با توجه به اينکه وجود مافياي عرصه حجاب در کشور غوغا مي کند، بيان کرد: يک عده بايد عمامه بر زمين بزنند زيرا نتوانستند سبب توليد چادر که يکي از کاملترين پوشش بانوان مسلمان ايراني است را در داخل کشور شوند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و فضاي مجازي کشور گفت: ارزان بودن قيمت اجناس بد حجاب از دلايل سوق افراد بي بضاعت به اينگونه پوشش ها بوده است و اين در حالي است که قيمت کالاهايي همچون چادر بسيار بالا مي باشد.
اين مسئول تاکيد کرد: در برخورد با افراد بي حجاب بهتر است قبل از هرگونه نظر و اقدامي، دليل اينگونه پوشش در آن فرد ريشه يابي شود.
*ابلاغيه 300 مصوبه در حوزه عفاف و حجاب به 26 دستگاه مسئول کشور
فرمانده کل نيروي انتظامي آذربايجان غربي در اولين جشنواره چادرهاي آسماني استان گفت: جايگاه و اهميت حجاب و پوشش اسلامي تا به حدي است که خداوند تبارک و تعالي در بسياري از سوره‌هاي قرآن از آن به‌عنوان يک ضرورت ياد مي‌کند و آن را عامل مصون ماندن انسان از بسياري از بيماري‌هاي جسمي و رواني ياد مي کند. ناصر اصلاني با اشاره به اينکه در دين اسلام حجاب فقط مختص زنان نبوده بلکه به عنوان پرده اي ميان روابط زن و مرد است، بيان کرد: حجاب مانع گمراهي و خودنمايي و نيز سبب حرمت و آداب عفت، حيا و پاکدامني است. سردار اصلاني با تاکيد بر اينکه هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان بتواند با آسايش و آرامش کامل بتواند وظايف خود را به درستي انجام دهد، تصريح کرد: حضرت يوسف (ع) و حضرت مريم(س) به عنوان اسوه هاي پاکدامني و عفت از زن و مرد در قرآن ياد شده ند و دين مبين اسلام نيز پوشش و حجاب را به ‌عنوان عامل مهم حفظ و رشد شخصيت فردي و تحکيم بنيان خانوادگي، عفت و اخلاق اجتماعي بر زن واجب کرده است .
اصلاني با اشاره به علت نامگذاري روز 21 تير به عنوان روز عفاف و حجاب بيان کرد: ازدلايل نام‌گذاري اين روز را مي‌توان به سال هاي اختناق کشف حجاب رضاخاني دانست ، در عصر حاضر نيز با توجه به اينکه دشمنان دين اسلام، حجاب و عفاف را هميشه يکي از مهم‌ترين موانع در راستاي به اجرا درآوردن نقشه هاي خود براي تضعيف ساختن دين اسلام دانسته‌اند بنابراين از طريق کمرنگ ساختن حجاب خواستار عملي ساختن توطئه هاي خود هستند.
اصلاني افزود: در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزه عفاف و حجاب 300 مصوبه به 26 دستگاه اجرايي مسئول ابلاغ شده است که از اين تعداد فقط 20 مصوبه مربوط به نيروي انتظامي است، وي در خصوص لازمه برگزاري جشنواره همايش هاي چادرهاي آسماني تصريح کرد: در جهت اجرايي کردن اين مصوبات و نيز تحقق منويات رهبري در حوزه حجاب اين ارزش و هنجار ديني، برگزاري اين جشنواره در دستور کار نيروي انتظامي استان قرار گرفته است.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آرازخبر  اين مسئول با اشاره به اينکه اقدامات نيروي انتظامي به زمان يا مکان خاصي محدود نمي شود بيان کرد: فرماندهي نيروي انتظامي آذربايجان غربي در طول سال در مراکز مختلف سراسر استان به ويژه مدارس، دانشگاه ها، مساجد، فرهنگ سراها، مراکز مشاوره، دستگاه هاي دولتي و غير دولتي، سازمان هاي مردم نهاد و مکان هاي عمومي اقدامات فرهنگي و اجتماعي، خود را در حوزه ترويج فرهنگ عفاف با جديت و به صورت مستمر در راستاي تحقق اهداف معنوي رهبري ادامه مي دهد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هريس و کشف حجاب هرگز

بازخواني يک سند تاريخي//
خروج

اهالي هريـــس، چنان سرســـختانه در برابـــر اراده ي رضاخـــان بـــراي کشـــف حجاب زنان ايســـتاده اند کـــه در نهايت، خود رضاشـــاه وادار بـــه دخالـــت در کنترل اوضاع مي شـــود.

عدم تفکر صحيح نسبت به حجاب عامل بدحجابي

عدم تفکر صحيح نسبت به حجاب عامل بدحجابي
خروج

گروه اجتماعي: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و فضاي مجازي کشور گفت: با شروع دوره اصلاحات از سال 76 و با پرده دري هنر پيشه هاي سينما الگو سازي هاي بي حجابي در کشور صورت پذيرفت.

کشف حجاب و کلاه شاپو سوغات رضاخاني از فرهنگ فرنگ

کشف حجاب و کلاه شاپو سوغات رضاخاني از فرهنگ فرنگ
خروج

گروه تاريخي: ماجرا از سفر رضا پهلوي به ترکيه آغاز مي شود، وقتي رضا پالان تحت تاثير کشورهاي اروپايي قصد سفر به ترکيه کرده تا از کشورهاي خارجي ديدن کند و از نقاط مثبت آن ها در ايران نيز استفاده کند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها