عصر آذربایجان

گزارش خبر

آلارم هشدار براي تيم محبوب پرشورها

1398/03/06

گروه گزارش: تراکتورسازي بعد از پايان ليگ هجدهم با بحران‌هاي جديدي مواجه شده که زنگ هشدار را براي اين تيم به صدا درآورده است.

تراکتورسازان ليگ هجدهم را با انتقال مالکيت به بخش خصوصي و ترکاندن بمب‌هاي نقل و انتقالاتي آغاز کردند که نتيجه اين اتفاق بازگشت اين تيم به صف مدعيان قهرماني بعد از يک فصل کابوس‌وار بود. همچنين آشتي پرشورها با يادگار که عنوان پرتماشاگرترين تيم فصل را به تراکتوري‌ها اختصاص داد. اما انتظارات اين هواداران برآورده نشد و تراکتورِ زنوزي که تا هفته‌هاي آخر مدعي قهرماني بود، به يکباره ترمز زده و در 6 بازي آخر خود نتوانست رنگ پيروزي را ببيند که همين موضوع باعث شد تا اين تيم در پايان دستش هم از جام قهرماني و هم از کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا کوتاه بماند و درنهايت آنها با جايگاه پنجمي به کار خود در ليگ برتر خاتمه بخشيدند. ثبات، گمشده اصلي تراکتورِ زنوزي
اگر از مهندسي نتايج و ساير شائبه‌هايي که پيرامون قهرمان ليگ برتر فوتبال ايران مطرح است چشم‌پوشي کنيم، يکي از دلايل موفقيت پرسپوليس در اين چند فصل اخير ثباتي است که اين تيم داشته و حتي شرايط محروميت از نقل و انتقالات نيز نتوانست راه سرخ‌پوشان پايتخت را در مسير قهرماني کج کند! اين ثبات دقيقا همان چيزي است که از زمان انتقال مالکيت باشگاه تراکتورسازي به محمدرضا زنوزي در اين باشگاه گم شده است. سه مديرعامل که از اوايل نيم‌فصل دوم صندلي آن خالي ماند، به همراه سه سرمربي و سه مدير رسانه‌اي در طول فصل گذشته در باشگاه تبريزي مشغول به کار شدند؛ اتفاقي بي‌سابقه در تراکتور که اين تيم را در رديف تيم‌هايي چون سپيدرود رشت و استقلال خوزستان قرار داد که سقوط کردند و از اين منظر، رتبه پنجمي نه تنها ناکامي بلکه موفقيتي بزرگ براي اين تيم بوده است.
مشکلي به بزرگي جدايي ستارگان سرباز
دانيال اسماعيلي‌فر، مهدي مهدي‌پور، احسان پهلوان، رضا شربتي و قائم اسلامي‌خواه بازيکناني هستند که در نيم‌فصل ليگ هفدهم به عنوان بازيکن سرباز به تراکتورسازي ملحق شدند و حالا بعد از پايان دوره خدمت خود و بنابه قراردادي که با باشگاه‌هاي قبلي خود دارند، مجبور به جدايي از تراکتور و بازگشت به تيم‌ پيشين خود هستند. از اين جمع، پهلوان، اسماعيلي‌فر و مهدي‌پور سه بازيکني بودند که از ذوب‌آهن راهي تراکتور شدند و نمايش پروفروغي در اين تيم داشتند، ليکن حالا ناچار به بازگشت هستند. آخرين اخبار حاکي است باشگاه ذوب‌آهن با درخواست تراکتور براي ادامه حضور اين بازيکنان در تبريز موافقت نکرده است و با توجه به حضور اين تيم اصفهاني در مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا بعيد است که اين باشگاه رضايت‌نامه آنها را صادر کند مگر اينکه باشگاه تراکتورسازي بتواند از لحاظ مالي باشگاه اصفهاني را راضي نموده يا خود بازيکنان با اصرار بر جدايي زمينه اين امر را فراهم سازند.
استوکس بي استوکس!
آنتوني استوکس ديگر بازيکني است که احتمال جدايي‌اش از تراکتورسازي بسيار زياد است. آقاي گل سرخ‌پوشان در ليگ هجدهم گرچه به اذعان باشگاه تبريزي قرارداد 4 ساله با سرخ‌پوشان دارد و پيرو آن نيز سه سال ديگر از اين قرارداد باقي مانده است اما وضعيت‌اش نامشخص است! وي حتي در هفته‌هاي پاياني ليگ برتر و درحالي که بعد از رهايي از بند مصدوميت در تمرينات آفتابي شده بود، ادامه فصل را از دست داد و معلوم نشد که چرا در دو بازي آخر حضور نداشت و زودتر از ساير خارجي‌هاي تراکتور به کشورش بازگشت. به نظر مي‌رسد با پايان فصل، کار استوکس هم در تراکتورسازي به اتمام رسيده و نمي‌توان جايي براي اين بازيکن بي‌انضباط در ترکيب اين تيم براي ليگ نوزدهم متصور بود. قراردادهاي بلندمدت، سوال بزرگ؟
يکي از خبرهاي خوبي که بعد از انتقال مالکيت باشگاه تراکتورسازي به محمدرضا زنوزي منتشر مي‌شد، قرارداد بلندمدت با بازيکنان بود اما کدام قراردادها؟ مگر قرارداد مسعود شجاعي 3 ساله نبود پس چطور ممکن است اين بازيکن بعد از فصل اول يک‌طرفه ساز جدايي کوک کند؟ يا چرا اشکان دژاگه در روزهاي آخر فصل وقتي با سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه "فصل بعد هم تراکتور هستيد؟" مواجه شد، سکوت کرد؟ يا حتي يوکيا سوگيتا که از جمله بهترين‌هاي فصل تراکتور به لحاظ فني و اخلاقي بود، نيز مصاحبه کرده و مي‌گويد قراردادش به اتمام رسيده است؟ حالا قضيه لي هري اروين هم به کنار که هنوز هم مشخص نيست اين مهاجم اسکاتلندي چرا بعد از يک رفت و برگشت دوباره از اين تيم جدا شد درحالي که قرارداد 4 ساله داشت. همه اينها سوالاتي است که پيرامون قرارداد بازيکنان مطرح است و باشگاه نيز تا الان حاضر به شفاف‌سازي در مورد آنها نشده است. آلارم هشدار براي تراکتور
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، درحال حاضر تراکتورسازي علاوه بر اينکه در کادر مديريتي و فني خود وضعيت بلاتکليفي دارد، با مشکل خروج بازيکنان و ستارگانش نيز روبه‌روست. تا اين لحظه و با احتساب خداحافظي شجاعي، جدايي 6 بازيکن از جمع سرخ‌پوشان قطعي شده است و با ادامه اين شرايط بايستي منتظر تغيير و تحولات زياد تيم محبوب فوتبال آذربايجان در فصل نقل و انتقالات باشيم و اين يعني روز از نو و روزي از نو؛ آنچه مسلم است آلارم هشدار براي تيم محبوب تي‌تي‌ها به صدا درآمده است و وعده مالک تراکتور در روزهاي آخر سال گذشته که خطاب به هواداران اين تيم اعلام کرده بود تيم کهکشاني را فصل آينده ببينيد، ممکن است برخلاف وعده‌هاي پيشين او جامه عمل نپوشد. علي‌الخصوص اينکه گزينه‌هاي سرمربيگري اين تيم نيز با اين وعده همخواني ندارند و اين يعني تراکتور کهکشاني چيزي شبيه به شوخي است و به اصطلاح امروزي بايد به مالک تراکتور گفت: تراکتور کهکشاني؟ شوخي مي‌کنيد حتما! 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

با همه سختي‌ها براي موفقيت تراکتورسازي مي‌جنگم

با همه سختي‌ها براي موفقيت تراکتورسازي مي‌جنگم
خروج

هافبک تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز مي‌گويد با همه سختي‌ها براي موفقيت تيمش مي‌جنگد.

آلارم هشدار براي تيم محبوب پرشورها

خروج

گروه گزارش: تراکتورسازي بعد از پايان ليگ هجدهم با بحران‌هاي جديدي مواجه شده که زنگ هشدار را براي اين تيم به صدا درآورده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها