عصر آذربایجان

گزارش خبر

فرصت طلايي براي مناسب‌سازي ورزشگاه يادگار امام

فرصت طلايي براي مناسب‌سازي ورزشگاه يادگار امام

1403/06/19

گروه ورزشي: مسئولان ورزشي آذربايجان شرقي فرصت مناسبي براي بهبود شرايط ورزشگاه يادگار امام در اختيار دارند. هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران با وجود آشفتگي حضور VAR، خانه به دوش بودن برخي تيم‌ها و حواشي متعدد به پايان رسيد.


در پايان اين هفته که تعطيلات فيفا دي را در پي دارد سپاهان با 9 امتياز به صدر جدول تکيه زد و تراکتور و ملوان هر کدام با 7 امتياز به ترتيب رتبه‌هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.در بين تيم‌هاي مدعي ليگ بيست‌وچهارم، تراکتور تنها تيمي است که مشکلي از بابت ميزباني در خانه خود ندارد. استقلال و پرسپوليس به دليل بازسازي ورزشگاه آزادي خانه به دوش هستند و سپاهان هم به دليل تعويض چمن ورزشگاه نقش جهان از اين قاعده مستثني نيست‌.ورزشگاه يادگارامام تبريز امسال هم مانند سال‌هاي گذشته دوباره مورد بازسازي قرار گرفت. با اين حال ستاد استانداردسازي ورزشگاه‌هاي ليگ برتر در فاصله کمتر از يک ماه مانده به شروع رقابت‌ها، 15 ايراد در سياهه نواقص اين ورزشگاه قرار دادند.بازي بزرگ هفته دوم ليگ برتر بين تراکتور و پرسپوليس هواداران را نگران و مسئولان را مجاب به فراهم‌سازي شرايط اين ورزشگاه کرد. ورزشگاه در نهايت مجوز ستاد استانداردسازي را کسب کرد و آماده پذيرايي از تقابل نفس‌گير هفته دوم ليگ برتر شد.بي‌ترديد بزرگ‌ترين اتفاق در روند بازسازي اين ورزشگاه ايجاد گيت‌هاي جديد در ورودي‌ها بود.
 گيت‌هايي که داراي بارکد خوان کارت‌هاي ملي هوشمند بودند و روند ورود تماشاگران به ورزشگاه را تسريع مي‌کردند.بازديد ميداني خبرنگاران از آخرين وضعيت گيت‌هاي ورودي جديد در فاصله دو روز مانده به مصاف تراکتور و پرسپوليس، نشان دهنده تلاش سزاوارانه کارگران و نصب تنها 20 گيت در ورودي‌ها بود. البته مسئولان ادعا کردند که تا آغاز بازي اين تعداد به 36 گيت خواهد رسيد.
شرايط دور از شأن پرشورها
نبرد تراکتور و پرسپوليس مطابق انتظار با استقبال گرم هواداران تراکتوري همراه شد. هواداراني که خود را به ورزشگاه صعب العبور يادگار امام رساندند تا از نزديک شاهد ديدار تيم محبوبشان برابر پرسپوليس باشند؛ تقابلي که در نهايت به تساوي يک بر يک انجاميد.اما نکته حائز اهميت اينکه، ورزشگاه يادگارامام هنوز هم قابليت ميزباني از اين بازي بزرگ را نداشت و شرايط در خور شأن تماشاگران پرشور تبريزي نبود.در ورزشگاه يادگار امام براي دسترسي به آب به کيسه فريزر يک بار مصرف نياز داريد چرا که ورود بطري به ورزشگاه غيرقانوني است. شما پس از عبور از صف‌هاي عريض و طويل آبخوري‌ها مي‌توانيد کيسه خود را پر کنيد. البته بايد خيلي سريع آب خود را از کيسه فريزر ميل کنيد چرا که احتمالاً کيسه پلاستيکي نازک سوراخ مي‌شود يا در خيل عظيم جمعيت روي زمين مي‌افتد.
گيت دکوري!
خبرنگار ما قبل از شروع بازي به سراغ هواداران رفت تا از چگونگي خريد بليت بازي مطلع شود. برخي هواداران گفتند به راحتي بليت تهيه کردند و برخي بدون تهيه بليت وارد ورزشگاه شدند اما نکته مهم اينکه هواداران مي‌گويند گيت‌هاي جديدي که در اين ورزشگاه نصب شده‌ کار نمي‌کنند. »گيت‌ها کار نمي‌کنند و بدون تهيه بليت هم مي‌توانيم از آنها عبور کنيم،« جمله‌اي است که يکي از هواداران تراکتور مطرح کرد. اظهاراتي که هرکس را به فکر فرو مي‌برد. اگر از هزينه ايجاد اين گيت‌ها مطلع شويم اين فکر احتمالاً عميق‌تر هم مي‌شود.کمتر از يک ماه تا اولين ميزباني تراکتور در سطح دو ليگ قهرمانان آسيا باقي است و حل شدن موضوع گيت‌هاي ورودي نيز از الزامات صدور مجوز AFC براي ميزباني تراکتور در اين ورزشگاه محسوب مي‌شود.
دستگاه VAR در کانکس
با وجود اينکه حبيب ستوده‌نژاد، مديرکل ورزش‌وجوانان آذربايجان‌شرقي بارها از عدم مشکل در خصوص ايجاد اتاق VAR خبر داده بود اما در نهايت اتاق در نظر گرفته شده براي جايگيري اين دستگاه مورد تائيد مسئولان راه اندازي دستگاه VAR واقع نشد و در نهايت کانکس را به VAR ROOM تبديل کردند؛ نقصي مهم که با توجه به زمان کم تا آغاز بازي‌هاي آسيايي بايد هر چه سريع‌تر حل و فصل شود.
زنان تراکتوري همچنان چشم انتظار
هواداران زن تراکتور آخرين بار در ديدار فصل گذشته اين تيم برابر ذوب‌آهن فرصت حضور در ورزشگاه را کسب کردند و بعد از آن مسابقه به خاطر نبود زيرساخت‌ها اين امر منتفي شد.در حالي که شرايط ورود بانوان تماشاگر به ورزشگاه در شهرهاي مختلف فراهم است اين موضوع براي تبريزي‌ها امکان پذير نيست.به گفته مسئولان، نامناسب بودن جايگاه اختصاصي بانوان ورزشگاه يادگار امام، اصلي‌ترين مانع حضور زنان تراکتوري در ورزشگاه است و بايد ديد تا چه زمان ادامه‌دار خواهد بود.
فرصت طلايي مسئولان
.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا، برخلاف ورزشگاه آزادي يا نقش جهان، اکثر مشکلات ورزشگاه يادگار امام در مدت کوتاه قابل حل است‌.
 شست‌وشوي شيشه‌هاي جايگاه خبرنگاران شايد دم دست‌ترين اتفاق قابل حل است و به مقداري مواد شوينده نياز دارد. بررسي چرايي خرابي گيت‌ها و ايجاد يک اتاق مناسب براي استقرار VAR نيز از موارد لازم الاجرا جهت صدور مجوز AFC براي ميزباني تراکتور در بازي‌هاي آسيايي است.مسئولان ورزشي آذربايجان شرقي تا اولين بازي خانگي تراکتور در ليگ برتر که 23 شهريور مقابل ذوب‌آهن برگزار خواهد شد فرصت دارند تا وضعيت اين ورزشگاه را براي ادامه فصل فراهم کنند و بايد ديد آيا اين اتفاق خواهد افتاد يا نه.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها