عصر آذربایجان

گزارش خبر

خبرهای امیدبخش برای ۱۰ هزار فعال صنعت ‌مبل در مرند

1398/10/04

ساماندهی صنایع چوبی و مبلمان مرند یکی از ضرورت‌های این شهرستان است چرا که این خطه یکی از قطب‌های تولید مبل در کشور به شمار می‌رود.

جلسه شوراي راهبردي صنايع چوبي و مبلمان شهرستان مرند، با حضور داود گرشاسبي معاون استاندار آذربايجان شرقي و فرماندار ويژه مرند، شکراني معاون برنامه ريزي و توسعه فرمانداري و ديگر اعضاي اين شوراي راهبردي در محل شرکت شهرک‌هاي صنعتي استان آذربايجان شرقي برگزار شد.

در اين جلسه بودجه برنامه‌هاي عملياتي خوشه صنايع چوبي و مبلمان شهرستان مرند به مبلغ يک ميليارد و 970 ميليون ريال مصوب شد؛ با عملياتي شدن اين بودجه و مصوبه، گام مؤثري در توسعه صنعت مبل شهرستان مرند برداشته خواهد شد و خبر اميدبخشي براي 10 هزار فعال اين صنعت در شهرستان مرند به شمار مي‌رود.

شهرستان مرند داراي کارگاه‌هاي متعدد مبل‌سازي است و در حدود 10 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم از طريق فعاليت در اين بخش امرار معاش مي‌کنند؛ اما در کنار ناشناخته ماندن صنعت مبل‌سازي در مرند، طرح انتقال کارگاه‌‌هاي داخل شهر و روستاهاي شهرستان به شهرک تخصصي دغدغه‌اي براي فعالان اين صنعت تبديل شده بود اما با تصويب خوشه صنايع چوبي و مبلمان اين شهرستان، اين دغدغه فعالان مبل برطرف شد.

پيش از اين، جهاد کشاورزي شهرستان مرند قصد جريمه مبل سازان و تخريب کارگاه‌ها را داشت، از طرفي بحث‌هايي مبني بر انتقال کارگاه‌ها به مکان جديد مطرح شد که گلايه فعالان اين صنعت را به دنبال داشت، چرا که آنها خواستار ساماندهي کارگاه‌هاي کنوني مبل سازي بودند.

حال خبر مي‌رسد، خوشه صنعتي شهرک مبل مرند واقع در اردکلو در جوار شهر مرند به تأييد دادستان عمومي و انقلاب استان آذربايجان شرقي رسيده که براساس اين حکم، نهادها و ادارات مرتبط از اين پس، موظف هستند خدمات عمومي را به فعالين اين حوزه در اين منطقه ارائه دهند.

*شهرک مبل سازي مرند چشم به راه سرمايه گذاران

مبل سازان مرندي براي توليد مبل‌هاي با کيفيت بالا، چوب لازم خود را از استان گيلان تامين و خريداري مي‌کنند، روزانه در هر يک از اين کارگاه‌هاي فعال، دو تا سه دست مبل با کيفيت مناسب و مشتري پسند توليد مي‌‌شود که علاوه بر شهرستان مرند و آذربايجان شرقي، مشترياني از استان‌‌هاي غربي و جنوبي کشور هم خريدار اين مبل‌ها هستند.

با متمرکز شدن واحد‌هاي توليد مبل سازي در يک شهرک، مبل سازان با خيال آسوده و اطمينان خاطر مي‌توانند در اين حوزه فعاليت کنند، اما تاکنون هيچ سرمايه گذاري براي حمايت از آنان و عرضه مستقيم مبل‌‌‌هاي توليدي مرند، قدم پيش نگذاشته است.

البته ناگفته نماند، سال گذشته يک هيئت اقتصادي از سازمان اقتصادي آستان قدس رضوي با سفر به مرند، از پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي اقتصادي، تجاري و بازرگاني اين شهرستان بازديد کردند و يکي از صنايعي که مورد بازديد قرار گرفت، کارگاه‌هاي مبل سازي بود؛ اما تاکنون نتيجه اي از اين سفر به صورت رسمي اعلام نشده است.

حدود 3 هزار نفر به صورت مستقيم و 7 تا 8 هزار نفر غير مستقيم در صنعت مبل سازي اين شهرستان فعاليت دارند، اما هنوز خبري از احداث شهرک ويژه مبل در اين شهرستان نيست.

با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرند در جاده ترانزيتي اوراسيا و نزديکي به تبريز مرکز استان آذربايجان شرقي، احداث اين شهرک، مي‌تواند موجب رونق اقتصادي اين منطقه شده و ظرفيت‌هاي اشتغال زايي مرند را افزايش دهد.

منبع : تسنیم

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها