عصر آذربایجان

گزارش خبر

وقتي کرونا هم در کسب و کارهاي خانگي اردبيل بي‌اثر است

وقتي کرونا هم در کسب و کارهاي خانگي اردبيل بي‌اثر است

1399/07/27

گروه اقتصادي : کسب و کارهاي خانگي را مي‌توان جزو پربازده‌ترين شغل‌ها نام برد که در کم‌ترين زمان و کم‌ترين صرف هزينه بهره‌وري خود را نشان مي‌دهد و در جهان امروزي به عنوان يکي از ضروري‌ترين بخش‌هاي اقتصادي به شمار مي‌رود.

 گروه اقتصادي : کسب و کارهاي خانگي را مي‌توان جزو پربازده‌ترين شغل‌ها نام برد که در کم‌ترين زمان و کم‌ترين صرف هزينه بهره‌وري خود را نشان مي‌دهد و در جهان امروزي به عنوان يکي از ضروري‌ترين بخش‌هاي اقتصادي به شمار مي‌رود.

کسب و کارهاي خانگي را مي‌توان جزو پربازده‌ترين شغل‌ها نام برد که در کم‌ترين زمان و کم‌ترين صرف هزينه بهره‌وري خود را نشان مي‌دهد و در جهان امروزي به عنوان يکي از ضروري‌ترين بخش‌هاي اقتصادي به شمار مي‌رود.براي ارتقاي کسب و کارهاي خانگي داشتن مهارت کافي و افزايش مشارکت‌هاي مردمي يک نياز مبرم و اساسي است و با توجه به امکان مشارکت تمامي اعضاي خانواده‌ها در اجراي اين طرح مي‌توان به اجراي اين طرح يک امتياز مثبت داد.
توسعه و گسترش دانش تخصصي در کنار حوزه‌هاي اقتصادي براي راه‌اندازي کسب و کارهاي خانگي و ايجاد بازاريابي اولويت اساسي است که نيازمند توسعه سرمايه‌هاي انساني و اجتماعي خواهد بود و امسال با توجه به شرايط کرونايي مي‌توان توسعه مشاغل خانگي را به عنوان يکي از گزينه‌هاي مناسب مطرح کرد.از طرفي کارآفريني در واحدهاي کوچک توليدي را مي‌توان موتور محرکه توسعه اقتصادي عنوان کرد که براي ايجاد درآمدزايي و اشتغال‌زايي يک پيش‌نياز مهم هستند و حمايت از اين مشاغل مي‌تواند اثرگذاري بالايي در جامعه امروزي داشته باشد.در واقع بحث مشاغل خانگي را مي‌توان جزو يکي از حلال مشکلات بيکاري نيز ناميد چرا که اين بخش ظرفيت‌هاي زيادي در بحث اشتغال‌زايي به ويژه براي بانوان دارد و مي‌تواند براي افرادي که مهارت کافي براي شروع يک کسب و کار خانگي دارند يک منبع درآمد بسيار مناسب باشد.براي رسيدن به مرحله خودکفايي اقتصادي شکل‌گيري يک شغل خانگي کارآفريني بر محور علم و دانش مي‌تواند توليد ثروت،‌ تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و خودکفايي اقتصادي را به دنبال داشته باشد و با اشتغال‌زايي بزهکاري‌هي اجتماعي را به حدأقل برساند.يکي از جنبه‌هاي مهم کسب و کارهاي خانگي افزايش صادرات موتد غيرنفتي و ارزآوري بيشتر به داخل کشور است که با توسعه توليدات بومي زمينه ارتقاي فعاليت‌هاي اقتصادي را در داخل کشور افزايش مي‌دهد و مي‌تواند اهداف ويژه‌اي را دنبال کند.
از ديگر کسب و کارهاي نوپا مي‌توان به طرح‌هاي استارتاپي نيز اشاره کرد که در توسعه اقتصاد و اشتغال‌زايي به دنبال نگاه جدي و حمايتي است که تا حدودي در کشورمان جاي خود را گرفته و در هر نقطه از کشور اين طرح‌ها به عنوان بنگاه‌هاي کوچک و متوسط اقتصادي در حال فعاليت هستند.
*اجراي طرح توسعه مشاغل خانگي بر مبناي ظرفيت استاني اولويت‌بندي مي‌شود
 در اين باره مهران اوچي‌اردبيلي رئيس جهادانشگاهي استان اردبيل در جلسه کارگروه علمي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان اردبيل اظهار داشت: به دنبال ارتقاي کسب و کارهاي خانگي با هدف توسعه مشاغل خانگي براي توسعه‌بخشي به اجراي طرح توسعه مشاغل خانگي هستيم.وي با اشاره به اين که هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي اجرايي به عنوان يک اولويت اساسي براي توسعه اشتغال و بازار در کشور محسوب مي‌شود و در راستاي توسعه کارآفريني و اشتغال‌زايي درصدد هستيم تا شبکه‌سازي هوشمند و هدفمند را محقق کنيم.
اوچي‌اردبيلي ادامه داد: استفاده از ظرفيت‌هاي ملي و استاني زمينه‌ساز توسعه اشتغال و بازار است که در اين زمينه استان اردبيل با سهميه دو هزار نفري در اجراي اين طرح موفق عمل کرده است و ارتباط مشاغل خانگي و خوشه‌هاي کسب و کار را فراهم کرده است.
وي اظهار کرد: هم‌افزايي و تسهيل‌گري به عنوان يکي از اولويت‌هاي اساسي ما است و در اين زمينه به دنبال ايجاد بازاريابي مناسب و تقويت روحيه تيمي و گروهي هستيم تا بتوانيم به اين شکل شکلات و موانع موجود را برطرف کنيم.رئيس جهادانشگاهي استان اردبيل افزود: ثبت‌نام متقاضيان در اين طرح از 6 شهريور آغاز شده و تاکنون 900 نفر در اين استان ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به ظرفيت‌هاي شغلي و تناسب فرهنگ و ظرفيت‌هاي استاني توسعه مشاغل خانگي را شاهد باشيم.وي بيان کرد: اجراي اين طرح به دنبال بهبود وضعيت معيشتي و رونق اقتصادي خانواده‌ها است که در اين زمينه بايد شرايط مناسبي فراهم شود تا پيشران‌هاي توانمند بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه کنند و بستر مناسبي در اين زمينه فراهم شود.اوچي‌اردبيلي ادامه داد: ارائه تسهيلات و نيز بسترسازي براي توسعه اقتصادي دغدغه اشتغال را در استان تا حدود قابل توجهي برطرف مي‌کند و در اين زمينه به دنبال ساماندهي کسب و کارهاي خانگي و برطرف‌سازي مشکلات اقتصادي کشور هستيم.
*بسترهاي مناسبي با اجراي طرح توسعه مشاغل خانگي در اردبيل فراهم شد
رحيم يونسي رئيس اداره اشتغال و هدايت نيروي کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعي استان اردبيل در ادامه اين جلسه با بيان اين که اجراي طرح توسعه مشاغل خانگي رونق اقتصادي را به دنبال دارد گفت: در اين زمينه استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي انتخاب اولويت‌هاي شغلي يک نياز مبرم و اساسي است.
وي ادامه داد: به دنبال توانمندسازي افراد براي توسعه و رونق اقتصادي استان هستيم چرا که برندسازي محصولات يک اولويت اساسي براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم در اين زمينه و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود است که بايد مورد توجه واقع شود.
وي اظهار کرد: استفاده از ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي استان براي هدايت مشاغل خانگي يک اولويت اساسي است و در اين زمينه محدوديت‌هاي ثبت‌نام اين طرح در نظر گرفته شده است.
*کسب و کارهاي خانگي زمينه توسعه صادرات را فراهم مي‌کند
در ادامه اين جلسه بقيت اله بابايي رئيس اداره فرش استان اردبيل نيز گفت: تقويت حوزه بازاريابي يکي از اولويت‌هاي اساسي و مهم در حال حاضر است که در اين زمينه به دنبال توسعه مشاغل خانگي و گره‌گشايي از مشکلات و فعاليت‌هاي موجود هستيم.وي بيان کرد: هم‌افزايي و همراهي دستگاه‌هاي اجرايي با گسترش عرضه محصولات خانگي مي‌تواند زمينه توسعه صادرات را نيز فراهم کند و در رفع مشکلات و دغدغه‌هاي موجود نقش شاياني داشته باشد که انتظار مي‌رود در اين زمينه حمايت‌هاي لازم مبناي کار قرار گيرد.رئيس اداره فرش استان اردبيل افزود: برنامه‌ريزي در راستاي تحقق اهداف مورد نظر براي ارتقاي وضعيت کسب و کارهاي خانگي جزو اولويت‌هاي اساسي است و در اين زمينه درصدد هستيم با همکاري و مشارکت‌هاي همه‌جانبه به اهداف خود دست يابيم.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم  کسب و کارهاي خانگي يک اولويت اساسي براي توسعه وضعيت اقتصادي کشور است که در سايه حمايت‌هاي مسئولين و دستگاه‌هاي ذي‌ربط بدون شک شاهد اجرايي شدن اين برنامه‌ها و تحقق اهداف مورد نظر خواهيم بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها