عصر آذربایجان

گزارش خبر

افتتاح نخستين موزه فوتبال کشور در تبريز

1398/06/11

گروه ورزشي: اولين موزه فوتبال کشور همزمان با دومين روز از هفته دولت و نوزدهمين دوره ليگ برتر باشگاه هاي ايران در شهرداري منطقه دو تبريز افتتاح و راه‌اندازي شد.

اين موزه در زميني به مساحت چهارهزار مترمربع و زيربناي دو هزار و 100 مترمربعي در سه طبقه شامل اشياء، اسناد و تصاوير تاريخي از فوتبال تبريز به بهره برداري رسيد که در آن تاريخ 102 ساله فوتبال اين کهن شهر به نمايش گذاشته شده است.شهردار تبريز در مراسم افتتاح اين موزه با اشاره به اهميت و جايگاه ورزش و به ويژه فوتبال در ميان جوانان و خانواده هاي ايراني و آذربايجاني، گفت: امروز کسي نمي تواند به جايگاه اين ورزش مهيج و پرطرفدار شک کند و بر همين اساس مردم و مسئولان تبريز با جمع آوري اسناد و مدارک لازم، موزه فوتبال را براي اولين بار در تاريخ ورزش ايران در اين شهر بنيان گذاشتند تا اوليني ديگر به اولين هاي شهر اولين افزوده شود.
ايرج شهين باهر، علاقمندي مردم تبريز به فوتبال و تيم هاي تراکتور و ماشين سازي را عاملي مهم و موثر در تاسيس موزه فوتبال بيان و اضافه کرد: بدون ترديد اين موزه محل رجوع بسياري از جوانان و فوتبال دوستان و گردشگران ايراني و خارجي خواهد بود.
وي از پيشکسوتان و باشگاه هاي فوتبال تبريز و آذربايجان درخواست کرد تا اسناد، مدارک، تصاوير و جام هاي خود را براي نگهداري در موزه فوتبال به شهرداري تحويل دهند تا بر غنا و محتواي اين موزه منحصر به فرد افزوده شود.شهردار منطقه دو تبريز نيز در اين مراسم با بيان اينکه فوتبال پديده سحرانگيز عصر حاضر است، گفت: اين ورزش ميليون ها نفر در سراسر جهان را به خود جذب کرده است و جوانان و نوجوانان علاقمندي در تبريز با فوتبال زندگي مي کنند که همين امر لزوم تاسيس اين موزه را اجتناب ناپذير کرده بود.باقر خوشنواز با اشاره به اينکه مقدمات ايجاد موزه فوتبال تبريز از سال 1393 فراهم شد، افزود: اما به دليل مکان نامناسب اين موزه، تصميم گرفته شد محل آن تغيير کرده و با افزودن به غنا و وسايل آن در محل جديد و در يکي از بهترين فضاهاي شهرداري منطقه دو براي علاقمندان راه اندازي شود.وي از تصميم مديران شهري  و شوراي اسلامي شهر تبريز براي ايجاد دپارتمان مستقل موزه ورزش که در آن رشته هاي مختلف صاحب مکان هاي جداگانه موزه اي شوند، خبر داد.
* قالب و قدمت موزه فوتبال تبريز بي‌نظير است
مدير موزه ملي ورزش، المپيک و پارالمپيک گفت: قالب و قدمت آثار و وسايل موجود در موزه فوتبال تبريز بي‌مانند و بي‌نظير است.
حسن رنگرز در مراسم افتتاح موزه فوتبال تبريز، افزود: اينکه چنين موزه اي به بهترين شکل ممکن و در يکي از بهترين مناطق شهر تبريز ايجاد و راه اندازي شده است، نشانه اي واضح از اولين بودن اين کهن شهرها در بسياري از عرصه ها از جمله عرصه ورزش است.
وي اظهار داشت: با توجه به وجود مديران متعصب و علاقمند به ورزش و نيز مردمي که با ورزش و فوتبال در اين خطه زندگي مي کنند، انتظاري جز اين نبود که اولين موزه فوتبال ايران در تبريز بنيان نهاده شود.
رنگرز با بيان اينکه موزه فوتبال تبريز برازنده مردم و جوانان غيرتمند اين شهر است، ادامه داد: اميدواريم روز به روز به غنا و محتواي اين موزه زيبا و با ارزش با مشارکت مردم و پيشکسوتان ورزشي فزوده شود.
وي با اشاره به سابقه بيش از 70 ساله ورزش ايران در المپيک ها، گفت: اولين حضور کاروان ورزشي ايران به سال 1948 و المپيک لندن باز مي گردد که متاسفانه با سپري شدن اين همه سال تنها سه ماه قبل موفق به راه اندازي موزه ورزش در تهران شديم.فرماندار شهرستان تبريز نيز در اين مراسم با قدرداني از تلاش ها و همکاري هاي شهرداري و شوراي اسلامي شهر براي ايجاد و راه اندازي موزه فوتبال، گفت: اين مجموعه نفيس که درايران همتايي ندارد، اوليني ديگر به نام تبريز ثبت کرد که اميدواريم مورد استقبال ورزش دوستان و گردشگران داخلي و خارجي قرار بگيرد.
بهروز مهدوي، محوطه ساختمان جديد موزه فوتبال را بسيار مناسب و قابل دسترسي براي شهروندان گردشگران دانست و افزود: اين موزه که به وسيله اشکال و وسايل فوتبالي از جمله چمن مصنوعي تزئين شده، فضايي فوتبالي بر شهر حاکم کرده است.
وي ادامه داد: بدون ترديد با طراحي مدرن و جديد ساختمان موزه که متفاوت از سال هاي گذشته در مکان قبلي است، جوانان و نوجوانان تبريزي و ساير شهرهاي ايران و نيز گردشگران خارجي استقبال قابل توجهي خواهند کرد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، در اولين موزه فوتبال در ايران، آثار، اسناد و تصاويري از بازيکنان و تيم هاي فوتبال تبريز طي 102 سال اخير شامل تنديس، اسناد و تصاوير تاريخي، وسايل و لوازم فوتبال، دانستني هايي در مورد فوتبال تبريز، باشگاه هاي قديمي و تصاويري از بزرگان و بنيانگذاران فوتبال تبريز از سال 1296 تاکنون به نمايش گذاشته شده است.
موزه فوتبال آذربايجان پيش از اين در سال 93 در تالار باغ رضوان واقع در پارک بانوان شهرک امام (ره) تبريز راه اندازي شده بود که با توجه به محل نامناسب آن چندان مورد استقبال شهروندان و به خصوص گردشگران و ميهمانان قرار نگرفت.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها