عصر آذربایجان

گزارش خبر

سياستمداران منصف بايد براي نقد صبر کنند

سياستمداران منصف بايد براي نقد صبر کنند

1400/06/27

گروه سياسي: نماينده ادوار مجلس با بيان اينکه رويکرد دولت در همين مدت کوتاه، مردم را اميدوار کرده است، گفت: اقدامات رئيس‌جمهور جديد و رفت و آمد او به استان‌هاي مختلف مردم را اميدوار کرده است.

گروه سياسي: نماينده ادوار مجلس با بيان اينکه رويکرد دولت در همين مدت کوتاه، مردم را اميدوار کرده است، گفت: اقدامات رئيس‌جمهور جديد و رفت و آمد او به استان‌هاي مختلف مردم را اميدوار کرده است.

حسين نجابت نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي ، در رابطه با ايجاد موج انتقادات نسبت به دولت سيزدهم از سوي اصلاح‌طلبان، گفت: اين موضوع از دو منظر قابل بررسي است. هم در حوزه اجتماعي و هم در حوزه سياسي. فرض کنيم در کشور رقابت بين جناح‌ها و جبهه‌ها را نداشتيم، حالا دولتي جديد سر کارآمده که خط و رويکرد آن با دولت قبلي متفاوت است و رقابتي نيز وجود ندارد؛ در چنين شرايطي انصاف حکم مي‌کند که صبر کنيم تا دولت جديد اقداماتي انجام دهد و نتايج آن را ببينيم.وي افزود: من فکر مي‌کنم منطق، عقلانيت، اسلام و انصاف حکم مي‌کند که صبر کنيم و بعد قضاوت کنيم. حالا اگر شرايط موجود را در نظر بگيريم که رقابت سياسي وجود دارد و دو جناح با هم رقيب هستند، در چنين شرايطي هم هرکس ابتدايي‌ترين اطلاعات در حوزه اجتماعي، سياسي يا اقتصادي را داشته باشد، مي‌داند که وضعيتي که ما در آن قرار داريم نتيجه اقدامات ? ساله اصلاح‌طلبان است و کسي نبايد شک کند.
سياستمداران منصف بايد براي نقد صبر کنند
نماينده ادوار مجلس اظهار داشت: بنابراين اگر رقيب سياسي هم باشيم اين نکته را بايد در نظر بگيريم که شرايط موجود در نتيجه چه سياست‌هايي به وجود آمده است، در غير اين صورت بي انصافي کرده‌ايم. اگر فرض کنيم اصلاح‌طلبان انصاف ندارند، البته همه آنها اين‌طور نيستند و يک سر طيف که اصلاح‌طلبان تندرو و بي‌منطقي هستند که عمدتاً مرتبط با خارج از کشور هستند، آنها شروع به نقد کردن مي‌کنند، اما آيا کسي مي‌پذيرد که اين افراد در اين مدت کوتاه حق نقادي داشته باشند!؟
نجابت تصريح کرد: امروز فقط دو هفته از استقرار دولت مي‌گذرد و هنوز مديران ارشد دولت يعني معاونان وزرا تعيين نشده‌اند و اين موضوع زمان مي‌برد. بنابراين يک سياستمدار منصف براي قضاوت از منظر منطقي و سياسي بايد صبر کند، زماني حدود 6 ماه تا يک سال بگذرد تا ببينيم آثار عملکرد اين دولت به چه شکل خواهد بود، آن موقع به نقد بپردازيم.
وي تاکيد کرد: هنوز دولت رئيسي آغاز نشده مي‌بينيم يک طيفي از اصلاح‌طلبان به همراه طيفي از افراد ضد انقلاب شروع به انتقاد مي‌کنند و ميگويند تورم کاهش پيدا نکرد، ارزش پول تغيير پيدا نکرد، هويچ کيلويي 30 هزار تومان شد. اما اين حرف‌ها ديگر براي عوام هم جذابيتي ندارد، چرا که مردم مي‌دانند بايد صبر کنيم.
اقدامات رئيسي در اين مدت اميدبخش بوده است
نماينده ادوار مجلس با بيان اينکه رويکرد دولت در همين مدت کوتاه، مردم را اميدوار کرده است، گفت: اقدامات رئيس جمهور جديد و رفت و برگشت او به استان‌هاي مختلف مردم را اميدوار کرده است. همه کساني که دلسوز کشور هستند، بايد اميد داشته باشند که وضع بهتر شود و به همين حد هم نبايد قانع شويم، بايد اقدامات جدي انجام شود.نجابت ادامه داد: در برخي بخش‌ها به جراحي نياز داريم تا کشور به مسير انقلاب برگردد که در اين مسير اين تغييرات، حتماً مشکلات بسياري خواهيم داشت. خيلي از اين مسائل کشور که در اثر سو مديريت، تنبلي، رها کردن اوضاع، تبعيض، ويژه‌خواري و امضاهاي طلايي به وجود آمده‌اند، در صورت اصلاح و ترميم درست و اصولي، در مدت شش ماه تا يک سال بهبود خواهند يافت و مردم آثار آن را خواهند ديد.
عملکرد برخي مديران سابق آثار خائنانه داشته است
وي در رابطه با پاسخگويي مسئولان دولت قبل، اظهار کرد: يکي از مشکلاتي که از اول انقلاب داشتيم و جزئي از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي بوده و باعث نوعي سوءبرداشت شده است، اين بوده که هيچ مديري به ويژه مديران ارشد پاسخگوي عملکرد ضعيف خود نبوده‌اند، نه در حوزه اجتماعي نه در حوزه قضائي. در اين مدت در موارد بسياري شاهد کم‌کاري‌ها و رهاکردن‌هايي بوده‌ايم که بعضي از آنها آثار خائنانه داشته است.اين فعال سياسي تصريح کرد: البته من اسنادي ندارم و نمي‌گويم اين افراد خائن بوده‌اند، اما با کنار هم گذاشتن مولفه‌ها و پارامترهاي موجود مي‌بينيم که برخي اقداماتي که صورت نگرفت و برخي اقداماتي که صورت گرفت، با هيچ منطقي قابل دفاع نبود. مثلاً اينکه ما 60 تن طلاي خود را وارد بازار کنيم، تبديل به سکه کنيم و عده‌اي ميلياردر و بلکه تيلياردر شوند و مردم عادي در اثر تورم، کاهش ارزش پول ملي و افزايش مطالبات بي‌پاسخ، تحت فشار قرار بگيرند، از اقداماتي بود که هيچ منطقي نداشت.
نجابت با بيان اينکه تاکنون شاهد پاسخگويي مسئولان و مديران ارشد به ويژه بعد از پايان دوره ماموريت خود نبوده‌ايم، گفت: بنابراين، اين افراد جرات پيدا مي‌کنند که نقادي کنند و طلبکار باشند. مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه کارهايي انجام داده و بعضي از نارسايي‌ها را به قوه قضائيه منتقل کرده است، موارد متعددي از اصل 90 پيگيري شد از اين رو بايد با مديراني که کوتاهي کرده‌اند به طور جدي برخورد شود.
مديران قبلي بايد پاسخگو باشند نه پرسشگر
وي تاکيد کرد: نمي‌خواهم نسبت خيانت به کسي بدهم، اما مطمئن هستم در مديريت‌هاي مياني افراد خائن و نفوذي داشته‌ايم و در اين شکي وجود ندارد. در مورد مديران ارشد در دولت سابق هم »لاابالي‌گري«، تنبلي و جوگيري‌هاي غيرمنطبق بر سياست‌هاي کلي نظام آثار و نتايج مخربي داشت که اين افراد امروز بايد پاسخگو باشند.
نجابت با اشاره به اينکه مديران قبلي بايد پاسخگو باشند نه پرسشگر، عنوان کرد: چنين افرادي در رده‌هاي مختلف مديريت، وقتي خطر پاسخگويي و بازخواست را احساس نمي‌کنند با گستاخي طلبکار مي‌شوند و اين يک فاجعه اجتماعي است که مسئول يک شرايط که بايد درباره عملکرد خود پاسخ بدهد، طلبکار باشد و ادعاي مطالبه‌گري کند.
وي اظهار داشت: اگر ما بخواهيم به درستي عمل کنيم، دستگاه قضائي بايد بدون حب و بغض و جوگيري به بعضي از عدم اقدام‌هاي به موقع يا انجام اقدامات بيجا رسيدگي کند، در اين صورت ديگر چنين کساني جرات پيدا نخواهند کرد که طلبکار شوند و خود را در مقام مطالبه‌گري نشان بدهند.
سياست‌هاي کلي نظام مورد غفلت قرار گرفت
اين فعال سياسي در پاسخ به اين سوال که مهم‌ترين فعل يا ترک فعلي که امروز مديران ارشد سابق بايد درباره آن پاسخگو باشند کدام است؟، عنوان کرد: شايد اصلي‌ترين مورد، عدم اجراي سياست‌هاي کلي نظام بوده است. به‌هرحال نظام يک ساختاري دارد که سياست‌هاي کلي در آن اعمال مي‌شود. براي مثال در موضوع برجام، رهبر معظم انقلاب به زبان‌هاي مختلف و در زمان‌هاي متفاوت، مخالفت خودشان را با اين نحوه مذاکره اعلام کردند، اما نه دولت و نه تيم مذاکره‌کننده به اين تذکرات توجه نکردند و خط خود را در پيش گرفتند.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر، نجابت خاطرنشان کرد: مذاکرات به اين شکل انجام شد که در مورد کليات، مجوز دريافت مي‌کردند اما درباره جزئيات آن، همه اهداف را ناديده مي‌گرفتند و جور ديگري عمل مي‌کردند. اين عدم انسجام در نظام باعث اختلاف بين سه قوه مي‌شد که اين موضوع خيلي مهمي است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها