گروه خبر: رئيس ستاد راهبري توسعه علوم و فناوريهاي شناختي گفت: سيستم آموزش و پرورش در کشور ما قهرمان پروري است و دانش آموزان در مدارس ياد گرفته اند از يکديگر جلو بزنند و کار گروهي معنا ندارد. کمال خرازي در ديدار با رؤسا و معاونان پژوهشي دانشگاههاي استان آذربايجانشرقي، با بيان اينکه گوش دادن به تواناييها و ظرفيتهايي که در اين استان بزرگ وجود دارد، اظهار داشت: مهمترين مساله در ايجاد يک حرکت انگيزش، علاقه و حمايت مديران بالا دستي است.رئيس ستاد راهبري توسعه علوم و فناوريهاي شناختي، با تاکيد بر جنبههاي علوم انساني که متاثر از علوم و فناوريهاي شناختي است، بيان کرد: با توجه به پيشرفتهايي خوبي که انجام شده براي مداخلات فيزيکي در مغز انساني که نياز به مداخله دارد، ميتوانيم خدمات بازتواني شناختي بدهيم.وي ادامه داد: آنچه امروز مغفول مانده، مطالعات روان شناختي و جامعه شناختي است، چرا ما دچار مشکلات اجتماعي و افسردگي و آموزشي در کشور هستيم؟ريشههاي شناختي اين مسايل در چه چيزي است؟ همه اين مسايل خودش يک بحث مهمي است که بايد ريشههاي آن را از نظر علوم شناختي مورد بررسي قرار داد.خرازي، بيان کرد: اينکه چه تفاوتهايي بين جامعهاي ژاپن و ايران وجود دارد که در آنجا کار گروهي مستحسن است و در کشورهاي خاورميانه همه از هم پراکنده هستند و همه ميخواهند تنهايي کاري را انجام دهند، ريشههاي اين چيست؟ بايد علت اين پرسش را در ريشههاي فرهنگي مهمتر از آن در ريشههاي آموزشي جستجو کرد.وي با بيان اينکه سيستم آموزيش و تربيتي ما اينگونه تربيت ميکند که قهرمان پروري ميکند که يک دانشآموز ميخواهد قهرمان شود و با با شاگرد کنار دستي خود رقابت کند و حاضر نيست به او کمک کند، گفت: در کشوري مثل ژاپن تمام کارها گروهي انجام ميشود و به هم کمک ميکنند، يک دانش آموز مسؤوليتپذير است، بر همين اساس از همان سنين کودکي بايد کودکان را تربيت کرد تا کار گروهي کنند و هر کس مسؤوليتپذير باشد تا در نتيجه کار گروهي انجام دهد.
گروه خبر: رئيس ستاد راهبري توسعه علوم و فناوريهاي شناختي گفت: سيستم آموزش و پرورش در کشور ما قهرمان پروري است و دانش آموزان در مدارس ياد گرفته اند از يکديگر جلو بزنند و کار گروهي معنا ندارد.