عصر آذربایجان

گزارش خبر

چرا زنجان هنوز شهردار ندارد

چرا زنجان هنوز شهردار ندارد

1400/08/30

گروه گزارش: با اينکه حدود چها ماه از آغاز به کار شوراي ششم مي‌گذرد ولي همچنان شهرداري زنجان بدون مسئول باقي مانده است و معلوم نيست سرنوشت شهرداري زنجان به کجا ختم مي‌شود.

گروه گزارش: با اينکه حدود چها ماه از آغاز به کار شوراي ششم مي‌گذرد ولي همچنان شهرداري زنجان بدون مسئول باقي مانده است و معلوم نيست سرنوشت شهرداري زنجان به کجا ختم مي‌شود.

همزمان با انتخابات رياست جمهوري، ششمين انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا نيز در سراسر کشور و همينطور استان زنجان برگزار شد. در همين راستا فرداي انتخابات، 9 عضو جديد شوراي شهر زنجان مشخص شدند. مراسم تحليف شوراي ششم هم 14 مرداد ماه در سالن جلسات فرمانداري زنجان برگزار شد و نهايتاً منصور مرادلو به عنوان رئيس شورا و حسين حمزه‌لو پاک به عنوان سخنگو انتخاب شدند. در همان روز براي شهرداري زنجان "سرپرست" انتخاب شد و اگرچه شورا مي‌توانست شهردار قبلي را ابقا کند تا هرچه سريعتر وضعيت شهرداري زنجان را به کل مشخص کند.

در همان روزهاي ابتدايي با اينکه پيش‌بيني مي‌شد نظر 5 عضو شوراي شهر زنجان به سمت "عباس راشاد" باشد ولي در اقدامي جالب حسين حمزه‌لو پاک سخنگوي جديد شورا در نخسين مصاحبه رسانه‌اي خود اعلام کرد که شوراي ششم از تمام کساني که تمايل به تصدي‌گري شهرداري زنجان دارند رزومه دريافت مي‌کند تا نهايتاً رزومه و صلايت آنان بررسي و شهردار زنجان منصوب شود.
البته اگرچه اين اقدام شورا مشخص بود که سناريو از پيش تعيين شده است و تمايل شورا به انتخاب "عباس راشاد" بود ولي متاسفانه برخي افراد و مديران مشهور استان ناخواسته وارد بازي آقايان شدند به خيال اينکه شوراي ششم کار خود را با صداقت آغاز کرده است و واقعاً نظرش انتخاب شهردار از روي صلاحيت است. ولي واقعيت اين بود که شوراي ششم به دنبال اهداف خود بود ولي تمايل داشت از طريق عوام فريبي اهداف خود را پيش ببرد.
بالاخره انتظارها به پايان رسيد و 29 شهريور ماه راشاد با پنج راي موافق به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد؛ البته اين پايان کار نبود و بايد حکم وي توسط وزارت کشور امضا مي‌شد؛ انتظار چند هفته‌اي به پايان رسيد و وزارت کشور صلاحيت راشاد را براي شهرداري تاييد نکرد. بازهم اين پايان کار نبود و شوراي شهر زنجان به ويژه آن پنج عضو شوراي شهر اصرار به انتخاب راشاد داشتند و نامه اعتراض خود را مجدداً به وزارت کشور ارسال کردند.
نکته‌اي که بايد به آن اشاره کرد اين است که شوراي شهر زنجان (به خصوص 5 عضو شورا) از گزينه‌هاي بسيار خوبي براي شهرداري زنجان عبور کردند تا راشاد را به عنوان شهردار انتخاب کنند. 
گزينه‌هايي همانند سعيد رفيعي (معاون عمراني استانداري زنجان در دولت دهم)،  علي مقدم مديرکل جديد بنياد مسکن استان بوشهر و همينطور حسن عيوض زاده معاون دانشگاه آزاد زنجان که همگي آنان به راحتي شهر زنجان را متحول مي‌کردند و در ضمن مديراني بودند که واقعاً مقابل فساد ايستادگي مي‌کردند ولي شوراي ششم علي رغم شعارهاي انتخاباتيشان به دنبال موضوع ديگري بودند.
جالب است حدود 4 ماه از حضور شوراي ششم مي‌گذرد و زنجان همچنان بدون شهردار باقي مانده است. در اين مدت که شوراي شهر زنجان (به خصوص آن پنج نفر) به دنبال انتخاب شهردار خودشان براي زنجان بودند مهلت عمليات‌هاي عمراني به خاطر آمدن سرما از بين رفته و خواه و ناخواه شهر زنجان يک سال از ديگر شهرهاي کشور در راستاي عمران و آباداني عقب افتاده است. حال بايد ببينيم تکليف شهر زنجان چه مي‌شود و شهردار زنجان بالاخره چه زماني روي کار مي‌آيد.
در اين زمينه انسيه ابوبصيري عضو شوراي شهر زنجان از عملکرد شوراي ششم انتقاد کرد و گفت: آن پنج نفر براي خودشان جلسه مي‌گذارند و براي خودشان تصميم مي‌گيرند.
وي گفت: بارها به شوراي شهر رفتم و مشاهده کرده‌ام که آن پنج نفر براي خودشان جلسه گذاشته‌اند. بنده هميشه شفاف بوده‌ام و اجازه نمي‌دهم برخي‌ها شوراي شهر را براي خود حيات خلوت کنند.
عضو شوراي شهر زنجان گفت: چندين ماه است که اين پنج عضو شوراي شهر را معطل خواسته‌هاي خود کرده‌اند؛ کسي هم نيست از اين آقايان بپرسيد پس تکليف شهردار چه مي‌شود؟ چرا اصرار داريد راشاد شهردار شود؟ آيا قرار است با شهردار در آينده تعامل کنيد؟ چه رازهاي بين شما و راشاد هست که فقط مي‌خواهيد راشاد شهردار شود.
از سوي ديگر هم حسن عيوض‌زاده معاون دانشگاه آزاد که براي تصدي‌گري شهرداري رزومه داده بود گفت: متاسفانه روند انتخاب شهرداري بسياري طولاني شده است.
از سوي ديگر هم سيد محسن لطيفي مديرکل صدا و سيماي مرکز زنجان چندي پيش در هيئت شوراي انديشه‌ورز بسيج رسانه استان گفت: مطالبه‌گري در زنجان ضعيف است. بنده تعجب مي‌کنم چرا هيچ کسي در زنجان به عملکرد شوراي شهر اعتراض نمي‌کند. کسي نيست از آن پنج نفر بپرسد چرا تمايل به شهردار شدن راشاد داريد؟
وي گفت: رزومه راشاد مشخص است و معلوم است از آن شهردار نمي‌شود. حتي چندين بار در بخش‌هاي مختلف خبري از نبود شهردار اعتراض کرديم و گويا اين موضوع به مذاق برخي از اعضاي شوراي شهر زنجان خوش نيامده و سريعاً به بنده اعتراض کردند. ما بارها گفتيم که ما وابسته به کسي نيستيم و طرفدار مردم هستيم؛ حال سوال ما از برخي از اعضاي شوراي شهر اين است که شما هم مي‌توانيد قسم بخوريد که وابسته به کسي نيستيد؟
همينطور جمعي از نيروهاي انقلاب از عملکرد شوراي ششم انتقاد کردند و در اين رابطه گفتند: آن پنج نفر شورا را معطل کرده‌اند و گويا يادشان رفته‌ است که با شوراي ضد فساد پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند. فصل سرما آمد و همچنان زنجان شهردار ندارد.
لازم به ذکر است در همين چند ماه گذشته اختلاف نظرهاي زيادي بين پنج عضو شورا با چهار عضو شوراي ديگر اتفاق افتاده و شايد اين اختلافات به ضرر همه زنجاني‌ها تمام شود. مصاحبه‌هاي مختلفي توسط اعضاي شورا با رسانه‌هاي استان انجام شده و اختلاف‌ها به شکل علني ظاهر شده و شايد اين اختلافات در آينده بيشتر هم شود. اميد است مسئولان عالي رتبه استاني و همينطور نهادهاي نظارتي تذکرات لازم را به شوراي شهر زنجان بدهند تا سرنوشت اين شورا همانند شوراي پنجم زنجان نشود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم،شهر زنجان در سال‌هاي گذشته به حد قابل توجهي از رشد و توسعه عقب مانده و ديگر فرصتي ندارد بازهم اسير کشمکش‌هاي سياسي و اختلافات حزبي شود. اميد است مسئولان مربوطه کمي با نگاه دلسوزي به عقب ماندگي شهر زنجان نگاه کنند و مقدمات رشد و تعالي اين شهر را رقم بزنند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها