عصر آذربایجان

گزارش خبر

دولتمردان روحاني کجا مشغول هستند

دولتمردان روحاني کجا مشغول هستند

1400/08/30

گروه سياسي: نکته قابل توجه اينجا است که علاوه بر روحاني، اغلب دولتمردان وي به دانشگاه‌ها بازگشته و در حال تدريس هستند.

گروه سياسي: نکته قابل توجه اينجا است که علاوه بر روحاني، اغلب دولتمردان وي به دانشگاه‌ها بازگشته و در حال تدريس هستند.

اين روزها يکي از سوالاتي که در فضاي سياسي کشور پرسيده مي‌شود اين است که دولتمردان دولت گذشته امروز کجا هستند؟ آيا خود را بازنشسته کرده اند يا اينکه کماکان به فعاليت سياسي خود ادامه مي‌دهند؟ بسياري، بخشي از مشکلات امروز کشور را به سبب مديريت غلط در هشت سال گذشته مي‌دانند. مداومت‌ها بر سر مسائلي مانند رايزني با غرب و حل مشکلات اقتصادي از راه مذاکره و همچنين کم توجهي به مسائل توليد داخلي و توسعه از درون از جمله مواردي است که برخي از کارشناسان آن را علت بروز مشکلات اقتصادي در کشور قلمداد مي‌کنند.
اينک در زماني که دولت روحاني چند ماهي بر سر کار نيست و بسياري از مشکلات بر روي دوش دولت جديد سنگيني مي‌کند، وقت خوبي است که به کارنامه کاري دولتمردان گذشته بپردازيم؛ اما سوالي که امروز مي‌توان به آن جواب داد اين است که اين افراد امروز کجا و به چه کاري مشغول هستند.
حسن روحاني کجاست؟
اين سوال اولي است که درباره دولتمردان گذشته پرسيده مي‌شود. رئيس جمهور دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم که کم حاشيه هم نبود اين روزها خيلي بي سر و صدا شده است. البته برخي از رسانه‌هاي اصلاح طلب از جمله روزنامه سازندگي از ورود دوباره روحاني با عنوان »شيخ ديپلمات« به عرصه سياسي کشور سخن گفت که با واکنش‌هاي خوبي همراه نبود. اما گفته مي‌شود که وي بعد از پايان دوران رياست جمهوري به موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه‌ريزي واقع در نياوران رفته و در آن‌جا عضو هيات علمي شده است. 
رئيس‌جمهور پيشين اخيرا تدريس خود را در اين موسسه آغاز کرده است. روحاني قبل از رياست جمهوري نيز به اتفاق جمعي از همفکران خود از جمله صالحي اميري و برخي افراد دانشگاهي در اين موسسه حضور داشتند.
محمد جواد ظريف نيز گفته است که به دانشگاه براي تدريس بازمي گردد. هر چند آقاي ديپلمات خنده رو هنوز هم در فضاي سياسي کشور خبر ساز است و برخي صحبت‌هايش درباره برجام و ... بازهم در اين فضا جنجال‌هايي ايجاد کرده است. برخي از رسانه‌ها نيز سعي مي‌کنند با انتشار خاطرات وزير خارجه سابق وي را در فضاي سياسي کشور حفظ کنند. پيشتر در سال 98 اخباري منتشر شده بود که نشان مي‌داد مقصد ظريف بعد از دولت کجاست. در همين رابطه، دبير هيات عالي جذب شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفته بود: »وزير امور خارجه از دانشکده روابط بين الملل وزارت امور خارجه با مرتبه دانشياري به دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران انتقال يافت.«
بيژن زنگنه، وزير نفت دولت‌هاي روحاني هم گفته بود که ديگر پست سياسي قبول نمي‌کند! البته که نام زنگنه با پرونده فسادآلود کرسنت گره خورده و اين روزها به خاطر بحث محکوميت سنگين ايران در اين پرونده هر روز نام زنگنه شنيده مي‌شود.
محمد جواد آذري جهرمي از ديگر چهره‌هاي جنجالي دولت دوازدهم است که حالا فضاي افکارعمومي را بي خبر از خود نگذاشته است.جهرمي اخيرا توئيتي تصويري ازخود به نمايش گذاشته و عنوان کرده که در قامت کارمند وزارت ارتباطات در حال فعاليت است. اين موضوع بعضا دستمايه طنز کاربران فضاي مجازي قرار گرفته که عنوان کرده اند که وي با اين تصوير خود را در وزارت ارتباطات ماندگار کرد. وزير سابق ارتباطات اخيرا درصبحانه‌هاي معروف»عزت الله ضرغامي« به عنوان ميهمان حضور داشته است. 
ضرغامي در توييتي به شرح اين ديدار پرداخته و نوشته است: »صبحانه با مهندس جهرمي، وزير جوان سابق! در حوزه‌هاي مورد علاقه من ورود دارد. اهل گردشگري، مرمت (دفتر وزير ارتباطات) و سروکله‌زدن با جوانان در دنياي واقعي و مجازي است. رابطه دوستي ما فرامسئوليتي است! در مورد مأموريت استارتاپ‌ها در وزارتخانه بحث و هماهنگي‌هايي براي آينده کرديم«.
علي اکبر صالحي که عهده دار رياست سازمان انرژي اتمي بود تقريبا چهره ثابت نماز جمعه‌هاي تهران است. البته صالحي طي حکمي از سوي رئيس فرهنگستان علوم، به عنوان معاون پژوهشي و قائم مقام رئيس فرهنگستان علوم منصوب شد.
عبدالرضا رحماني فضلي، وزير کشور دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم هم اگرچه بي سر و صداست، اما بدون حاشيه نيز نبوده است و در برخي محافل غيررسمي حتي از انتصاب احتمالي وي به عنوان دبيري شوراي عالي مناطق آزاد سخن رفت. در اين اخبار غير موثق از وي به عنوان گزينه اصلي اين سمت ياد مي‌شد. هر چند از دولتمردان گذشته در دولت سيزدهم نيز استفاده شده است، اما رحماني فضلي براي اين سمت انتخاب نشد.
خبر خاصي نيز از»محمد باقر نوبخت« و »محمود واعظي« از نزديکان روحاني در دولت گذشته نيست. تنها اين روزها نامه قابل تامل واعظي رئيس دفتر رئيس جمهور سابق به رئيس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل بسيار جنجالي شد. نامه‌اي که چهار روز قبل از تحويل دولت در جواب نوبخت نوشته شده است که مضمون آن به معناي تخليه خزانه بوده است. 
واعظي در برابر درخواست نوبخت با کنايه نوشته است:»همه موجودي خزانه بر اساس درخواست‌هاي جنابعالي تخليه شده است. موجودي وجود ندارد«. آبرساني به آبيک مضمون اين درخواست بوده که با پاسخ منفي واعظي روبرو شده است. البته اين روزها از نوبخت هم خبري نيست و احتمالا وي به استراحت پس از هشت سال فعاليت در دولت روحاني مي‌پردازد.
محمد اسلامي و سورنا ستاري هم که در دولت سيزدهم حضور پيدا کردند. سورنا ستاري در معاونت علمي - فناوري رئيس جمهور باقي ماند، اما اسلامي از وزارت راه و شهرسازي به سازمان انرژي اتمي کوچ کرد و جايگزين صالحي شد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از باشگاه خبرنگاران،از دولتمردان گذشته که بگذريم به علي لاريجاني رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي مي‌رسيم. شخصيت سياسي که همکاري خوبي با دولت روحاني داشت و حتي در برخي موارد در اين راستا مورد انتقاد خصوصا نمايندگان مجلس و همکارانش در خانه ملت قرار مي‌گرفت. وي نيز چندان فعاليت رسانه‌اي ندارد گفته مي‌شود با شروع کلاس‌ها مشغول تدريش در رشته فلسفه در دانشگاه تهران است. البته که به تازگي لاريجاني از سوي رهبرانقلاب به عنوان عضو حقيقي شوراي عالي انقلاب فرهنگي منصوب شد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها