عصر آذربایجان

گزارش خبر

رئیس پلیس آگاهی زنجان از امنیت پایین منازل و خانه‌باغ‌ها انتقاد کرد

رئیس پلیس آگاهی زنجان از امنیت پایین منازل و خانه‌باغ‌ها انتقاد کرد

1401/01/30

عصر آذربایجان- رئیس پلیس آگاهی استان زنجان ضمن تشریح آخرین جزئیات پرونده دو قتل در شهرستان‌های ابهر و خرمدره گفت: متأسفانه منازل مسکونی که در استان احداث می‌شوند از امنیت پایینی برخوردار هستند.

محمدعلي آدينه‌لو اظهار داشت: متأسفانه طي چند روز اخير دو قتل در شهرستان‌هاي ابهر و خرمدره رخ داد که ريشه اين قتل‌ها اختلافات خانوادگي بود.

وي با بيان اينکه پليس توانست کمتر از 24 ساعت قاتلان اين حادثه را دستگير کند، گفت: قاتلان اين حادثه يک خانم و يک آقا بودند که به‌خاطر مسائل پيش پا افتاده‌اي اقدام به قتل کرده‌اند. بارها و بارها پليس از طريق رسانه ملي و رسانه‌هاي خبري هشدار داده است که موقع عصبانيت هيچ کار عجولانه‌اي گرفته نشود ولي متأسفانه گاهاً شاهد آن هستيم که برخي افراد به‌خاطر مسائل بسيار پيش پا افتاده‌اي اقدام به قتل مي‌کنند.

رئيس پليس آگاهي استان زنجان با اشاره به اينکه پرونده اين قاتلان تکميل و به مراجع محترم قضايي تحويل داده شد، گفت: هر دوي اين قاتلان بابت اقدامي که کرده‌اند پشيمان هستند ولي بايد بگوييم پشيماني اين قاتلان به دردي نمي‌خورد چرا که متأسفانه دو نفر از هموطنانمان بابت اين حوادث به قتل رسيدند.

وي افزود: از زوج‌ها تقاضا داريم که براي حل مشکلات زناشويي خود به مشاوره و روانشناس مراجعه کنند و از درگيري فيزيکي با يکديگر بپرهيزند؛ متأسفانه در يکي از قتل‌ها شاهد آن بوديم که قاتل، همسر خود را به‌خاطر مشکلات خانوادگي به قتل رسانده و در حال حاضر از اقدام خود بسيار نادم و پشيمان است.

آدينه‌لو در ادامه به دستگيري سارق منزل با بيش از 40 فقره سرقت اشاره کرد و گفت: اين سارق از تيرماه سال گذشته اقدام به 40 فقره سرقت کرده و اين پرونده از جمله پرونده‌هايي است که شاکيان زيادي دارد؛ در حال حاضر پليس تحقيقات خود را براي تکميل اين پرونده ادامه مي‌دهد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه متأسفانه همچنان مردم تمايل زيادي دارند که پول، ارز ، طلا و جواهرات خود را در خانه نگهداري کنند، عنوان کرد: بارها پليس از رسانه‌هاي مختلف تذکر داده که شهروندان از نگهداشتن طلا و جواهرات و همينطور پول نقد در منازل خود خودداري کنند چرا که سارقان همواره در کمين هستند؛ بازهم توصيه ما اين است که شهروندان پول‌ها و طلاهاي خود را به صندوق امانات در بانک‌ها تحويل دهند.

رئيس پليس آگاهي استان زنجان با اشاره به اينکه بسياري از شهروندان زنجاني براي امنيت منازل خود هزينه نمي‌کنند، گفت: تعجب مي‌کنيم که بسياري از افراد براي ساخت منازل خود هزينه‌هاي هنگفتي را مي‌کنند ولي براي افزايش امنيت منازل خود همانند نصب دوربين و حفاظ و همينطور نصب درب‌هاي ضدسرقت هيچ اقدامي نمي‌کنند و همين موضوع سبب سواستفاده سارقان مي‌شود.

افزايش سرقت در خانه‌باغ‌ها

وي در ادامه به افزايش سرقت از خانه‌باغ‌ها و باغات در استان اشاره کرد و گفت: از آنجايي که بسياري از خانه باغ‌ها از امنيت پاييني برخوردار هستند به همين منظور سارقان طي ماه‌هاي گذشته ترجيح دادهاند سرقت‌هاي خود را به سمت باغات هدايت کنند؛ متأسفانه بايد اعلام کنيم که اکثر خانه‌باغ‌ها از امنيت پاييني برخوردار هستند و در اصطلاح پليسي به "مناطق بي‌دفاع" معروف هستند و همين موضوع سبب مي‌شود سارق در ساعاتي از شبانه‌روز به راحتي سرقت خود را انجام دهد.

اين مقام انتظامي از اولويت پليس براي برخورد با مال‌خران خبر داد و گفت: در سال جاري با جديت تمام با مال‌خران مبارزه خواهيم کرد چرا که معتقديم وقتي مال‌خري وجود نداشته باشد سارقان نمي‌توانند اموال مسروقه را بفروشند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها