عصر آذربایجان

گزارش خبر

فضاي فکري مسئولان با بدبختي‌هاي مردم فاصله دارد

فضاي فکري مسئولان با بدبختي‌هاي مردم فاصله دارد

1401/02/04

گروه سياسي: يک نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز مسابقه سخنراني خوب بين مسئولان دولتي راه افتاده است و همه وعده‌هاي خوب را مطرح مي‌کنند و مشکلات را گردن دولت قبل مي‌اندازند.

 حشمت الله فلاحت پيشه درخصوص اظهارات رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس‌جمهور مبني براين‌که مشکلات اقتصادي فعلي به دولت روحاني بازمي‌گردد، گفت: يکي از بزرگترين بيماري‌هاي مديريت سياسي در ايران اين است که دولت‌ها ناتواني‌هاي خودشان را در  عمل به تعهدات و وعده‌هاي انتخاباتي به گردن دولت گذشته مي‌اندازند، خاص اين دولت هم نيست در دولت‌هاي گذشته هم کم و بيش اين کار صورت گرفته است.
 اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: اتفاقا همين عدم تحقق وعده‌ها و شعارها از سوي مسئولان باعث سرخوردگي ميان مردم و اعتراض هميشگي در محافل سياسي و رسانه‌اي در ايران بوده و هست که چرا سياست‌مداران هنگام انتخابات وعده‌هاي کلان مي‌دهند اما زماني که به قدرت مي‌رسند، گناه ناکارآمدي خودشان را گردن پيشينيان مي‌اندازند؟
 به همين دليل در زمان انتخابات سياست‌مدارن ايراني آمدند يک فکر تازه کردند؛ وعده‌هاي 100 روزه را مطرح کردند که به ويژه در طول حداقل 3 دوره اخير انتخابات رياست جمهوري در ايران ما از کانديدا اين وعده‌ها را زياد شنيده‌ايم.
وي ادامه داد: بر اساس نگرش تازه‌اي که شکل گرفت، کانديداها آمدند چند نوع وعده بر مبناي زمان‌بندي ارائه کردند؛ يک برنامه کوتاه‌مدت که 100 روزه نام گرفت، ميان‌مدت که بر اساس بودجه يکساله نوشته مي‌شود و يک برنامه بلند که اتفاقا ابتکار خوبي بود. اما اين وعده‌ها هم همچون وعده‌هاي انتخاباتي ديگر خدمتي به ملت ايران نکرد و به يکي از بدي‌هاي سياست ايران تبديل شد.
فلاحت‌پيشه يادآور شد: کانديده‌ها وعده مي‌دادند طي 100 روز سياست‌هاي جديد و بسياري از معضلات اصلي اقتصادي را به کنترل درمي‌آورند، سپس در برنامه‌هاي ميان‌مدت که يکساله هستند اقتصاد کشور را در شرايط پايداري قرار مي‌دهند و بعد از آن وعده‌هاي مدينه فاضله‌اي بيان مي‌کنند که رأي بياورند، اما متاسفانه اين وعده‌هاي 100 روزه در دولت‌هاي اخير محقق نشد و علاوه بر آن وعده‌هاي ميان‌مدت به نتيجه نرسيد و در وعده‌هاي بلندمدت هم مشاهده مي‌کنيم هر سال اوضاع اقتصادي کشور غيرقابل دفاع‌تر مي‌شود.
وي افزود: در دولت آقاي رئيسي همين اتفاق افتاده و مشاهده مي‌کنيم خود ايشان و اغلب کانديداهايي که در کنار ايشان مناظره مي‌کردند و امروز جزو دولت هستند هر کدام از آن‌ها به تنهايي وعده بازسازي ايران و پايداري اقتصادي را در 100 روز اول دادند که تا امروز نه تنها در طول 100 روز اول بلکه در 250 روز هم نتواستند اين مشکلات را تعديل کنند و حتي مشکلات ديگري به اقتصاد کشور وارد شده است.
 اعتقادم بر اين است در اين وسط روز از نو براي مردم و روزي از نو براي سياست‌مداران است، چراکه سياست‌مداران ضرري نمي‌کنند؛ بالاترين حقوق‌ها و ارتقاءها را مي‌گيرند.
اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌که امروز مسابقه سخنراني خوب بين مسئولان دولت و مجلس راه افتاده است و همه وعده‌هاي خوب را مطرح مي‌کنند، گفت: بخشي از اين خوبي انداختن گناه مشکلات بر گردن دولت گذشته است درصورتي که يک واقعيتي وجود دارد به هر حال دولت جديد، دولتي است که بر بستر نوعي يکدستي مديريتي-سياسي روي کار آمد يعني عملاً ما مشاهده مي‌کنيم يک مجلسي همسو با دولت وجود  دارد و ساختارهاي مختلفي که خارج از دولت کار مي‌کنند، کاملا همسو با دولت هستند.
وي يادآور شد: يکسري نهادهايي که بعد از انقلاب شکل گرفتند، ميراث‌دار مصادرات اوايل انقلاب بودند که در حال حاضر بزرگترين منابع مالي بي‌رقيب در کشور را در اختيار دارند و در دولت آقاي رئيسي صاحب منصب هستند، حال چه موقع قرار است به کمک مردم ايران بيايند؟
اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر تا امروز به نوعي سياستمداران گذشته را نامحرم مي‌دانستند، امروز يک اجتماعي از محارم سياسي باهم جمع شدند و بايد اين منابع را براي رفع مشکلات مردم به کار گيرند. من يک جمله مي‌دانم و آن اين است فضاي فکري مسئولان دولت با بدبختي‌ها و مشکلات يکسان نيست و فاصله دارد به همين دليل مشاهده مي‌کنيم در شرايط کاملا باثبات اقتصادي مسئولان وعده‌هايي را مطرح مي‌کنند، سخنراني‌هايي را ارائه مي‌دهند و با يک رقيب فرضي به اسم دولت غايب درگير مي‌شوند و گاهي اوقات مشکلات را گردن دشمن خارجي مي‌اندازند.
وي تاکيد کرد: امروز فضاي فکري مردم، فضاي ناامني اقتصادي است و روز به روز بيشتر به اين نتيجه مي‌رسند. اگر يک دسته‌بندي داشته باشيم، طبقات مولد در شرايط اقتصادي کشور امکان فضاي مثبت اقتصادي را ندارند که همين امر يکي از بزرگترين فضاهاي فرار سرمايه کشور به کشورهاي ديگر را فراهم مي‌کند. طبقات ديگر هم دل‌مشغول يکسري وعده‌هايي هستند که متاسفانه عملياتي نمي‌شوند.
به گزارش عصر اذربايجان به نقل از ايلنا،فلاحت‌پيشه گفت: تجربه نشان داده سخنراني بزرگ سياست‌مداران نوعي فرار از انجام کارها و مسئوليت‌هايي است که امروز هم اين کار ادامه دارد .

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها