عصر آذربایجان

گزارش خبر

ایران با عضویت در گروه بریکس به موفقیت بزرگ اقتصادی دست یافت

ایران با عضویت در گروه بریکس به موفقیت بزرگ اقتصادی دست یافت

1402/06/03

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: با حضور رئیس جمهور در نشست سران گروه بریکس در آفریقای جنوبی ایران رسماً به عضویت این گروه عظیم اقتصادی درآمد این عضویت موفقیت بزرگ اقتصادی برای ایران است.

عصر آذربايجان- امام جمعه اردبيل گفت: با حضور رئيس جمهور در نشست سران گروه بريکس در آفريقاي جنوبي ايران رسماً به عضويت اين گروه عظيم اقتصادي درآمد اين عضويت موفقيت بزرگ اقتصادي براي ايران است.

 آيت الله سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه که با اشاره به عضويت رسمي ايران در بريکس اظهار داشت: با حضور رئيس جمهور در نشست سران گروه بريکس در آفريقاي جنوبي ايران رسماً به عضويت اين گروه عظيم اقتصادي درآمد اين عضويت موفقيت بزرگ اقتصادي براي ايران است توجه شود که اين گروه غير غربي 31 درصد بالاتر از “گروه 7” نقش اقتصادي در دنيا دارد نزديک به 70 کشور جهان در آن عضويت دارند در راس اين گروه قدرت بزرگ اقتصادي مثل چين هند و برزيل قرار دارند و غالب کشورهاي هم پيمان آمريکا به تدريج وارد اين گروه بزرگ اقتصادي مي‌شوند.

وي افزود: در حال حاضر نيمي از جمعيت حدوداً 8ميلياردي دنيا در اين گروه قرار دارند به خاطر تنوع اعضاء، اين گروه را گروه فراقاره‌اي ناميده اند. اين گروه مناطق آسيا، اوراسيا، آفريقا و آمريکاي لاتين را پوشش مي‌دهد؛ قدرت توسعه اين گروه قطعاً مانع از يکه تازي آمريکا در مديريت جهاني خواهد شد يک امتياز بزرگ اين گروه اين است که بانک اين گروه عظيم اقتصادي به نام بانک توسعه نوين سامانه اعلام پرداختي دارد.

امام جمعه اردبيل گفت: اعضاء اين کشور را از سوئيفت بي‌نياز مي‌کند کارشناسان اقتصادي بر اين باورند که با استفاده ايران از اين سامانه ضربه محکمي به ستون فقرات تحريم آمريکا وارد خواهد شد و جالب اين است که آمريکا در آن صورت نمي‌تواند يقه يک کشور خاص را به عنوان مقصر بگيرد به همين جهت و به جهات ديگر آمريکا شديداً با اين گروه و با اجلاس هاي رسمي آن مخالف است اما عجيب است که به مخالفت‌هاي آمريکا هيچ کشوري حتي هم پيمان هاي او تره خورد نمي‌کند!

آيت الله عاملي اضافه کرد: لحوق به پيمان شانگهاي و بريکس ظرفيت بزرگي براي بازسازي اقتصادي ايران است اما معماري اقتصاد ايران احتياج به دو رکن دارد اول مديريت علمي و دوم خلاص شدن از حلقه تحريم و فشار آمريکا و اروپا با دو قدم بزرگ دولت محترم يعني لحوق به پيمان شانگهاي و بريکس به تدريج تحريم آمريکا آثار خود را از دست خواهد داد اگر در کنار آن بايد برنامه‌ريزي‌هاي علمي براي بيماري‌هاي مزمن اقتصادي ايران تدارک ديده شود ايران عزيز ما قطعاً با قابليت‌هاي عظيمي که دارد در آينده به يک قدرت بزرگ نوظهور اقتصادي تبديل خواهد شد.

خطيب جمعه ادامه داد: بعضي از فعالان سياسي و هم چنين خارج نشين ها اين اتفاق مهم اقتصادي را کم اهميت نشان مي دهند در حالي که هيچ کارشناس اقتصادي ترديدي در اهميت بزرگ اين اتفاق اقتصادي ندارد نيم نگاهي به ظرفيت گروه بريکس نشان مي دهد که اين گروه قدرت کامل براي ايجاد تحولات بزرگ اقتصادي در دنيا را دارد و در آينده نقش اصلي اقتصادي را بدست خواهد گرفت از فعالان سياسي داخل کشور مي خواهم اغراض سياسي را در رد و قبول موفقيت هاي جناح ها دخالت ندهند هر جا منافع ملي ما احيا مي شود آنجا هر دو جناح بايد با تمام توان پاي کار باشند و از اين طريق بلوغ سياسي خود را ثابت کنند ورود تشفي خاطر و لحاظ منافع جناحي به دايره منافع ملي يک فاجعه بزرگ براي کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن گرامي داشت روز پزشک و روز داروسازي خاطر نشان کرد: روز پزشک و داروساز را به جامعه پزشکي کشور و مخصوصاً استان تبريک مي‌گويم و از طرف خودم و اهالي از مساعي قدسي آنها تشکر مي‌کنم همه توجه کنند که بسياري از پزشکان حاذق ما به راحتي مي‌توانند کشور را ترک و درآمد چندين برابر ايران داشته باشند دشمن نيز آنها را به شدت وسوسه مي‌کند بنابراين ماندگاري آنها در ايران از سر عشق به وطن عزيز و عشق به ملت است و صد البته که در هر قشري فرد متخلف نيز پيدا مي‌شود اما تسري در هيچ قشري درست نيست.

وي با ابراز ناراحتي از هجمه هاي رسانه اي نسبت به جامعه پزشکان گفت: گاهي ملاحظه مي‌شود هجمه هاي شديد رسانه‌اي به جامعه پزشکي مي‌شود اين کار قطعاً خلاف و تزريق شده از طرف دشمن براي تسهيل مهاجرت پزشکان است در حال حاضر پزشکان عمومي جوان که تازه به شبکه وارد شده‌اند و کساني که طرح خود را مي‌گذرانند و پزشکاني که در مناطق محروم خدمت مي‌کنند از جهت مادي در عسرت، سختي و تنگنا هستند.

آيت الله عاملي افزود: از دولت محترم مي‌خواهيم تسهيلات لازم و بسته‌هاي تشويقي براي آنها فراهم نمايد در حال حاضر کمک دولت به معيشت و مسکن جوانان جامعه پزشکي شايسته و ضروري است از جامعه پزشکي هم مي‌خواهم در رعايت کامل اخلاق پزشکي و تعهد حرفه‌اي کوشا باشند.

وي ادامه داد: من به همين مناسبت لازم مي‌دانم به يک دستاورد بسيار بزرگ انقلاب اسلامي اشاره کنم خودکفايي کامل در ايران بعد از انقلاب اسلامي در دو موضوع تحقق يافته يکي در موضوع پزشکي و ديگر در صنايع دفاعي. خودکفايي در حوزه تشخيص و درمان حيرت آور است.

نماينده ولي‌فقيه در استان اردبيل ضمن اشاره به يک عمل جراحي موفقيت آميز در کشور به تشريح دستاوردهاي نظام اسلامي در حوزه بهداشت و درمان پرداخت و تصريح کرد: اين هفته پزشکان ايراني موفق شدند پيوند سر را انجام دهند اين عمل براي اولين بار در ايران و چهارمين بار در جهان صورت مي‌گيرد اين عمل روي بيمار 28 ساله صورت گرفت و عروق گردن و ناي به طور کامل قطع شد عجيب اين است که اين عمل در دنيا سه بار صورت گرفته اما بعد از عمل، بيمار قدرت تکلم نداشته ولي در ايران بيمار پس از به هوش آمدن در سلامت کامل حرف زده است به همين مناسبت لازم مي‌دانم به دست آورد انقلاب و نظام اسلامي در حوزه تشخيص و درمان کشور اشاره کنم.

آيت‌الله عاملي افزود: قبل از انقلاب ايران 13000 پزشک داشت در حال حاضر 157000 پزشک دارد قبل از انقلاب 5000 متخصص داشت در حال حاضر 50000 متخصص دارد، قبل از انقلاب 2000 دندانپزشک وجود داشت در حال حاضر45000 دندانپزشک در کشور فعاليت مي کنند قبل از انقلاب کشور 2000 داروساز داشت در حال حاضر 30000 داروساز دارد .

وي در خاتمه افزود: دو آمار را نيز تقديم مي‌کنم به کساني که با شعار زن زندگي آزادي مي‌خواهند به نظام حمله کنند، بانوان متخصص قبل از انقلاب 774 نفر بود در حال حاضر 22 هزار بانوي متخصص در ايران مشغول به طبابت هستند. قبل از انقلاب بانوان فوق تخصص فقط سه نفر بودند در حال حاضر 1600 نفر است اين را مقايسه کنيد با اين مطلب که قبل از انقلاب بخشي از وظايف حوزه درمان در ايران مخصوصاً در منطقه ما توسط پزشکان هندي و بنگلادشي انجام مي‌شد و اين عار بزرگي براي کشور و جامعه علمي ايران بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها