عصر آذربایجان

گزارش خبر

تجديد بيعت 44 ساله مردم اروميه با آرمان‌هاي انقلاب

تجديد بيعت 44 ساله مردم اروميه با آرمان‌هاي انقلاب

1401/11/23

گروه گزارش:مردم اروميه پس از 44 سال بار ديگر با حضور در خيابان‌ها و سر دادن شعارها با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و امام راحل تجديد بيعت کردند.

گروه گزارش:مردم اروميه پس از 44 سال بار ديگر با حضور در خيابان‌ها و سر دادن شعارها با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و امام راحل تجديد بيعت کردند.
به گزارش عصرآذربايجان، چهل و چهار سال پيش در چنين روزي ملتي خسته از جور و ستم حکومت پادشاهان دست به اعتراض زدند و سرانجام با وحدت کلمه و اراده‌اي آهنين توانستند استقلال و آزادي را براي اين کشور به ارمغان بياورند که امروز بتوانند نظاره‌گر روز خوب پيروزي و بهاري جاودان باشند.
پس از 44 سال مردم بصير و آگاه اروميه بار ديگر قبل از آغاز راهپيمايي با حضور گسترده و همزمان در سراسر کشور در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، با آرمان‌هاي انقلاب تجديد بيعت کردند و با سر دادن شعارهايي بار ديگر حماسه بي‌نظير را به رخ جهانيان کشاندند.
حضور حماسي مردم در راهپيمايي باشکوه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي حال و هواي متفاوتي داشت، چرا که بعد از چند سال از شيوع بيماري کرونا دوباره شاهد حضور مردم در صفوف راهپيمايي بوديم و اين حضور در سراسر ميهن اسلامي ايران براي عموم مردم و سياست‌مداران دنيا، معنايي متفاوت داشت که براي دوستان مايه نشاط و اميد و براي دشمنان اين انقلاب مايه يأس و نااميدي است.
شرکت کنندگان در راهپيمايي 22 بهمن با حضور گسترده در اين راهپيمايي بار ديگر به دشمنان اعلام کردند که راه سيدالشهداي جبهه مقاومت حاج قاسم ادامه خواهد داشت و دشمنان و توطئه‌گران با جنگ‌هاي، فرهنگي، نظامي و اقتصادي نخواهند توانست خللي در اراده پولادين مردم ايران ايجاد کنند.
همچنان پاي انقلابمان هستيم
دانش آموز مقطع راهنمايي اروميه، اظهار کرد: ما در راهپيمايي 22 بهمن به آمريکايي‌ها و اسرائيلي‌ها نشان مي‌دهيم که همچنان پاي انقلاب هستيم و هيچ چيزي نمي‌تواند ما را از انقلابمان و دستاوردهايي که 44 سال گذشتگان ما براي آنها زحمت کشيده‌اند، دور کند.
رضايي افزود: ما با وجود سردي هوا به عشق انقلاب، رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامي به صحنه آمده‌ايم تا بار ديگر به دشمنان نظام و انقلاب اسلامي نشان دهيم که راه انقلاب ادامه دارد.
امروز آحاد مختلف مردم استان از پير و جوان، زن و مرد، دانش آموز و دانشجو، کارمند و بازاري همه و همه يک دل و يک صدا و متحد براي خلق حماسه حضور و تجديد پيمان با انقلاب و رهبري به ميدان آمده بودند.
مرد مسن شرکت‌کننده در راهپيمايي 22 بهمن ماه در اروميه نيز، افزود: امروز روز جشن پيروزي انقلاب اسلامي، پيروزي حق بر باطل و تثبيت حقانيت ملت ايران بود که ما نيز همگام با ملت ايران اسلامي به خيابان‌ها آمديم تا اين روز بزرگ را جشن بگيريم.
وحدت و همدلي مهمترين شاخصه راهپيمايي امروز بود
وي با اشاره به اينکه مهمترين شاخصه راهپيمايي امروز وحدت و همدلي ملت ايران است، افزود: همگان با در دست داشتن نشان ملي خود امروز به خيابان‌ها آمدند تا تداوم‌بخش انقلاب ديرينه اسلامي ايران باشند.
پيرزن 70ساله اي نيز که علي‌رغم سردي هوا و کهولت سن با در دست داشتن عکس امام راحل به ميدان ولايت فقيه اروميه آمده بود و از شور و حال خود براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن ماه سخن مي‌گفت، بيان کرد: ما براي به دست آوردن انقلاب اسلامي ايران تلاش زيادي کرده‌ايم و به اين راحتي آن را از دست نمي‌دهيم.
سراغ يکي ديگر از شهروندان اروميه مي‌رويم داريوش عليزاده که به همراه کودک خردسالش در اين راهپيمايي شرکت کرده است گفت: امروز همپاي همه شهروندان و مردم کشورم در اين راهپيمايي شرکت کرده ام تا به جهانيان و به خصوص به استکبار جهاني بگويم که بيهوده تلاش مي‌کنند مردم را از اين نعمت بزرگ دور کنند، زيرا ملت ايران با دستاوردها انقلاب که تجديد حيات دوباره اسلام است زندگي کرده و به آن افتخار مي‌کنند.
وي دليل حضور فرزندش در اين راهپيمايي را انتقال آرمانها و ارزشهاي والاي انقلاب اسلامي به نسل آينده دانست و ادامه داد: تمام مردم ايران مديون رشادت و دليمردي ها شهداي انقلاب و شهداي هشت سال دفاع مقدس هستيم و حضور فرزندانمان در اين راهپيمايي يادآور پايبندي به اين فداکاري و جانفشاني
اقوام و اديان در صف اول راهپيمايي 22 بهمن
اقوام و اديان، شيعه و سني، ارامنه، آشوري‌ها يکدل و هم صدا با سردادن فريادهاي استکبار ستيزي بار ديگر به آمريکا و ايادي استکبار اعلام کردند براي هميشه پاي انقلاب اسلامي ايستاده‌اند.
همراه با مردم اروميه با وجود سرماي استخوان سوز در منطقه صفر مرزي پيرانشهر، سردشت، مهاباد و … و نيز مناطق زلزله زده خوي همپاي ساير مردم ايران اسلامي با حضور دشمن شکن خود در راهپيمايي 22 بهمن دين خود را به انقلاب اسلامي و نظام ادا کردند.
در اروميه مردم شهيدپرور ديار شهيدان باکري، با حضور دشمن شکن خود نداي الله اکبر سر دادند و 44 سالگي انقلاب اسلامي ايران را جشن گرفتند.
در اين مراسم که از ميدان انقلاب اروميه آغاز شد مرد و زن و پير و جوان، از اقليت‌هاي مختلف ديني و مذهبي حضور پيدا کردند و يک صدا شعار اقتدار سر دادند و يک بار ديگر اعلام کردند که «آذربايجان جانباز انقلابدان آيريلماز».
در خوي با وجود سرماي هوا و مشکلات متعدد مردم در اسکان در مناطق زلزله زده با حضور شکوهمند خود بار ديگر ثابت کردند در هر حال مردم پاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايستاده‌اند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: حضور باشکوه در راهپيمايي 22 بهمن دست رد بر سينه مستکبران و توطئه‌ گران است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي  در جمع راهپيمايان 22 بهمن شهر اروميه اظهار کرد: حضور باشکوه در راهپيمايي 22 بهمن بيانگر حمايت و پشتيباني آنان از نظام اسلامي و آرمان‌هاي امام و شهدا است.
وي افزود: امروز اقشار مختلف مردم با حضور با صلابت و استوارشان در نمايش اقتدار ايران اسلامي بار ديگر به دنيا ثابت کردند پشتيبان نظام و انقلاب خود هستند و هرگز از آن دست نمي‌کشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين قريشي اضافه کرد: دشمنان نظام بدانند تا اين ملت پشتيبان و حامي انقلاب اسلامي است نمي‌توانند ضربه‌اي به آن بزنند چون اراده ملت بر حفظ نظام و دستاوردهاي آن استوار است.
مراسم راهپيمايي 22 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم، مسؤولان اجرايي و نظامي و انتظامي، اصناف، بازاريان، فرهنگيان و دانش آموزان و دانشجويان از ميدان ولايت فقيه تا ميدان انقلاب برگزار شد.
اروميه حال و هواي خاصي به خود گرفته بود و همزمان با سراسر کشور مردم ولايتمدار استان اروميه با لبيک‌گويي به فرامين امام خامنه‌اي در راهپيمايي 22 بهمن ماه شرکت کردند و وحدت و همدلي خود را به رخ دنيا کشيدند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها