علي نيکزاد گفت: پس از رايزنيها و پيگيريهاي مختلف، مجمع تشخيص مصلحت نظام کار انتخاب نقطه نهايي را براي شروع منطقه آزاد به دولت واگذار کرد تا از بين چهار نقطه يک محدوده براي شروع منطقه آزاد تائيد و نهايي شود. به نظر بنده بايد منطقه آزاد اردبيل از نقطهاي که داراي زيرساختهاي گمرک و ساير امکانات است شروع شود تا به تدريج در ساير مناطق نيز اين امر تسري يابد.
وي ادامه داد: در دولت گذشته با دستور آخوندي پنج سال راه آهن اردبيل_ميانه خوابيد در حالي که ما در اين چهار سال سعي کرديم با 19 بار بازديد از راه آهن روند اين پروژه را سرعت بيشتري بدهيم. براي اين پروژه 4 هزار و 750 ميليارد تومان منابع هزينه شده و قرار است دولت 19 هزار ميليارد تومان ديگر نيز پرداخت کند تا مراحل ريلگذاري اين پروژه به سرانجام برسد. از محل تهاتر نفت فقط دو استان اردبيل و آذربايجان غربي بهرهمند شدهاند که قرار است از اين محل نيز 300 ميليارد تومان براي راه آهن اردبيل پرداخت شود.
نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي تجهيز فرودگاه اردبيل را به امکانات مناسب به ويژه چراغهاي نوراني شبانه يادآور شد و گفت: 54 پرواز مستقيم به مقصد فرودگاه اردبيل انجام ميشود که در هفتههاي اخير به دليل برخي مشکلات تعدادي از اين پروازها لغو شده است.
نيکزاد از چهارخطه شدن محور اردبيل_سرچم به طول 175 کيلومتر خبر داد و گفت: تا پايان امسال 75 کيلومتر به زير بار ترافيک ميرود و به غير از 40 کيلومتر مسير تونلها مابقي پروژه نيز در دو سال آينده آماده بهره برداري خواهد شد.