عصر آذربایجان

گزارش خبر

سند 90درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی صادر شد

سند 90درصد واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی صادر شد

1402/11/14

عصر آذربایجان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: در راستای تثبیت اراضی کشاورزی اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته که حاصل این اقدامات صدور سند برای 62درصد از اراضی کشاورزی است، همچنین در خصوص رفع تداخلات، استان آذربایجان غربی رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.

 صبح امروز ‌‌در سومين روز از ايام‌الله دهه مبارکه فجر، همايش استاني شوراي حفظ حقوق بيت المال با حضور بابايي رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عتباتي رئيس کل دادگستري آذربايجان غربي، مجيدي دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان و روسا و دادستان‌هاي حوزه‌هاي قضايي و روسا ثبت اسناد شهرستان‌ها و جمعي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي به مناسبت دهه مبارکه فجر برگزار شد.

بابايي رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اين جلسه به اهميت تثبيت اراضي کشور پرداخت و گفت: يکي از راهبرد‌هاي اصلي در قوه قضائيه، تثبيت مالکيت‌هاست و با ابلاغيه مقام معظم رهبري، موضوع حدنگاري و اتمام آن مورد تاکيد قرار گرفته، چرا که با اجراي کامل اين قانون از کوه‌خواري، زمين‌خواري، درياخواري و از اين قبيل جرايم پيشگيري خواهد شد.

بابايي افزود: براي نيل به اين امر مستلزم اين هستيم که در قدم اول تمامي اراضي هويت دار و داراي سند شوند و هيچ زميني بدون هويت نباشد حتي اراضي کشاورزي خرد شده.

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک در ادامه با تقدير از تلاش‌هاي مجموعه دادگستري و ثبت اسناد و املاک استان و دستگاه‌هاي متولي گفت: در راستاي تثبيت اراضي کشاورزي اقدامات بسيار خوبي در استان صورت گرفته که حاصل اين اقدامات صدور سند براي 62 درصد از اراضي کشاورزي است، همچنين در خصوص رفع تداخلات، استان آذربايجان غربي رتبه دوم را در کشور کسب کرده که جاي تقدير دارد.

بابايي در ادامه تاکيد کرد: هرچه قدر در حوزه تثبيت اراضي با سرعت عمل کنيم به همان اندازه جرايم اين حوزه کاهش پيدا مي‌کنند و در اين امر مي‌بايست تفسير قوانين به نفع مردم باشد چرا که انقلاب اسلامي، انقلابي مردمي بود و هدف خدمت رساني به اين مردم و رفع مشکلات آن‌ها است.

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پايان گفت: اميدواريم اين روند خوب تثبيت اراضي کشاورزي که در استان شروع شده است ادامه و در پايان سال 1403 شاهد تثبيت صد درصدي اراضي کشاورزي در اين استان باشيم.

ناصر عتباتي رئيس کل دادگستري آذربايجان غربي نيز در اين جلسه بيان داشت: در اين جلسه ارزشمند روسا و دادستان‌ها، روساي ثبت اسناد، منابع طبيعي، جهاد کشاورزي، امور اراضي 25 شهرستان و بازرس کل و مجموعه‌هاي نظارتي براي بررسي آخرين وضعيت تثبيت مالکيت در حوزه اراضي کشاورزي منعقد شده است.

عتباتي ادامه داد: قرارگاه شهيد سليماني و کميسون‌هاي رفع تداخلات که به منظور رفع مشکلات و تسريع در تثبيت مالکيت اراضي تشکيل شده عليرغم همه محدوديت‌ها عملکرد بسيار ارزشمندي را با توجه به شرايط اقليمي و مرزي استان با همت همه، خصوصاً دادستان مرکز استان و دادستان‌هاي حوزه‌هاي قضايي صورت گرفته و در حوزه اراضي ملي تثبيت مالکيت به صورت صددرصدي تعيين تکليف شده است.

رئيس کل دادگستري استان افزود: در حوزه تثبيت اراضي کشاورزي بيش از 515 هزار هکتار از اين اراضي تثبيت شده و تمام تلاش براي اجراي فرمان مقام معظم رهبري در تثبيت مالکيت‌ها صورت مي‌پذيرد تا حتي يک وجب از اراضي بدون تعيين تکليف باقي نمانند، زيرا نه تنها اين امر باعث آرامش رواني براي مردم است بلکه موجب کاهش اختلاف آن‌ها و دعاوي مطروحه در دستگاه قضايي خواهد شد.

مقام ارشد قضايي استان در ادامه به چند نکته که در بحث تثبيت اراضي کشاورزي مي‌بايست در نظر گرفته شود پرداخت و اظهار داشت: در بحث تثبيت اراضي کشاورزي چند نکته وجود دارد، اولين نکته اين است که تکليف خود را با قانون جلوگيري از خرد شدن اراضي کشاورزي مشخص کنيم و در بخشنامه‌هايي که از مرکز صادر مي‌شوند به اين امر توجه گردد، نکته ديگر مصوبه کميسيون اصل 90 در خصوص استمرار کاشت با توجه به شرايط استان است.

عتباتي در پايان اظهار داشت: باور ما اين است که با تثبيت مالکيت مردم، دو مجموعه دستگاه قضايي و ثبت اسناد و املاک، نقش بسيار موثري در توليد امنيت رواني و آسايش خاطر ايفا مي‌کنند.

مجيدي دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان نيز گفت: راهبردي که از فرامين مقام معظم رهبري استخراج مي‌شود يکي اينکه با اجراي قانون حدنگار اختلاف چندين دهه کشاورزان برطرف مي‌شود و راهبرد ديگر بحث رعايت حقوق خصوصي و عمومي مردم است و با اجراي قانون حدنگار از امنيت قضايي مردم صيانت مي‌شود، به همين دليل رويکرد جلسات شوراي حفظ حقوق بيت‌المال حفاظت از حقوق مردم است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها