عصر آذربایجان

گزارش خبر

اتوبوس‌هايي که در اروميه دير مي‌آيند

اتوبوس‌هايي که در اروميه دير مي‌آيند

1403/03/28

گروه گزارش: مردم اروميه در اغلب مسيرهاي داراي ايستگاه اتوبوس درون شهري، مدت زمان زيادي را به انتظار وسايل نقليه عمومي مي‌نشينند، که خروج 110 دستگاه اتوبوس بخش خصوصي از چرخه حمل و نقل عمومي شهر اروميه از دلايل اصلي آن است.


بسياري از دانشجويان، بانوان خانه‌دار، طلاب، اصناف و دوستداران محيط زيست، از وسايل نقليه عمومي مثل اتوبوس استفاده مي‌کنند، صرفه‌جويي در مصرف سوخت، جلوگيري از آلودگي‌هاي محيطي، مديريت هزينه حمل و نقل امتيازاتي است که استفاده کنندگان از اتوبوس‌ها براي خود و جامعه به ارمغان آورده و در مقابل، هزينه آن را با اتلاف وقت خود مي‌پردازند.کم بودن تعداد اتوبوسهاي درون شهري يکي از معضلاتي است که مردم اروميه با آن درگير هستند، فخرالدين معصوم‌زاده رئيس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري، در اين خصوص گفت: با توجه به اتمام تعهد خدماتي 10 ساله اتوبوس‌هاي بخش خصوصي و سياست سازمان مبني بر تمديد قرارداد آن‌ها، تعدادي از بهره‌برداران حاضر به عقد قرارداد جديد نشده و در جريان دو سال گذشته حدود 110 دستگاه اتوبوس‌ بخش خصوصي از چرخه حمل و نقل خارج شده و همين امر موجب کاهش اتوبوس‌ مسيرها گرديد.وي ادامه داد: پيگيري لازم براي خريد اتوبوس و تقويت ناوگان حمل و نقل شهري در دستور کار سازمان قرار گرفته که در اين راستا 55 دستگاه اتوبوس جديد خريداري و از اين تعداد 24 دستگاه در حال فعاليت هستند.رئيس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري تصريح کرد: اتوبوس‌هاي مِلکي در حال حاضر تعداد 73 دستگاه بوده که 24 دستگاه از آن‌ها جديد و مابقي در جريان سال گذشته 11 دستگاه و در سال جاري نيز 10 دستگاه بازسازي صفر تا صد شده و هم‌چنان روند بازسازي ادامه دارد، مابقي اتوبوس‌ها که متعلق به بخش خصوصي بوده به تعداد 180 دستگاه فرسوده هستند.
فخرالدين معصوم‌زاده اظهار کرد: در خدمات‌دهي ناوگان اتوبوسراني، تفاوتي ميان مناطق کم برخوردار و مرفه وجود نداشته و اتوبوس‌هاي جديد در تمامي مسيرهاي شهري فعاليت مي‌کنند.بهاي نقدي حمل و نقل اتوبوس‌هاي درون شهري اروميه، رسيدن به مقصد را براي قشري که به خاطر گران‌فروشي در ارائه خدمت برخي رانندگان تاکسي به استفاده از اتوبوس روي آورده اند دشوار کرده است.اگرچه مدت زمان زيادي از کارتي شدن اتوبوس‌هاي درون شهري در اروميه گذشته و دريافت پول نقد از جانب رانندگان ممنوع اعلام شده، اما جاي تأسف دارد که هم‌چنان بسياري از هم‌وطنان از پول نقد براي پرداخت هزينه استفاده کرده و همين امر سبب‌ساز سوء استفاده رانندگان متخلف مي‌شود.فخرالدين معصوم‌زاده هم‌چنين در اين باره بيان داشت: اگر رانندگان در قيمت‌هاي مصوب تخلف کنند، در کميته انضباطي رسيدگي به تخلفات اتوبوسراني طرح و برخورد لازم صورت مي‌گيرد، قيمت خدمات حمل و نقل مسافر، براي اتوبوس‌هاي مِلکي و بخش خصوصي در خطوط شهري سه هزار و پانصد و 43 تومان و در خطوط حومه متغير بوده که به صورت برچسب بر بدنه اتوبوس‌ها مشاهده مي‌شود.رانندگان متخلف در اين شهرستان از مسافريني که قصد پرداخت پول نقد داشته مبلغ پنج هزار تومان درخواست کرده و در صورت اعتراض مسافر، او را مورد خشونت و پرخاش کلامي قرار مي‌دهند، اين در حالي است که بابت پول نقد دريافتي، هيچ گونه گزارشي به اداره اتوبوسراني توسط رانندگان اتوبوس، ارائه نمي‌شود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از فارس، وي افزود: کافي است که مردم براي گزارش اين تخلفات با سامانه 137 شهرداري، شماره پيام کوتاه 30000149149 و شماره تماس 04432331910 ارتباط برقرار کرده و با دادن کد اتوبوس متخلف که روي اتوبوس درج شده، شکايات خود را ثبت کنند، علاوه بر گزارشات شهروندان، نظارت برکرايه‌ها توسط بازرسين سازمان نيز انجام مي‌گيرد.بنا به گفته شهروندان در رسانه‌هاي اجتماعي، با توجه به شروع ساعت کار ادارات از ساعت 6 صبح و اعتماد مردم به اعلاميه‌هاي اتوبوسراني مبني بر ساعت حرکت اتوبوس‌ها از ساعت 5 صبح، اغلب کارکنان ادارات به ويژه بانوان اقدام به استفاده از اتوبوس مي‌کنند، اما در اغلب مسيرها اتوبوس وجود ندارد، در صورت اعتراض نيز رانندگان محترم اعلام مي‌کنند که حرکت ساعت 6 بوده و اين ناهماهنگي باعث تاخير حضور بيش‌تر کارمندان مي‌شود.معصوم‌زاده در پيگيري خبرنگار ما در رابطه با موضوع مذکور اذعان داشت: بامدادان، در تمامي مسيرهاي شهري و حومه اتوبوس وجود داشته و ساعت حرکت اتوبوس‌ها از خيابان عطايي اروميه ساعت 5 صبح بوده، ساعت پنج و نيم نيز، از انتهاي کليه مسيرها به سمت عطايي خدمات‌رساني انجام مي‌گردد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها