عصر آذربایجان

گزارش خبر

وضعیت فاجعه‌بار تخت بیمارستانی در اردبیل

وضعیت فاجعه‌بار تخت بیمارستانی در اردبیل

1403/05/15

عصر آذربایجان- استاندار اردبیل کمبود یک‌هزار و 700تخت بیمارستانی را ‌یادآور شد و گفت: کار در این حوزه آن قدر فاجعه‌بار است که بنده روی رفتن به بیمارستان‌ها را ندارم.‌

 سيد حامد عاملي شامگاه شنبه در مراسم امضاي تفاهم‌نامه ساخت 300 کلاس درس به همت مجمع خيران مدرسه‌ساز در اردبيل اظهار داشت: اعضاي مجمع خيران مدرسه‌ساز جمع فضلا و نيکاني هستند که عمر خود را صرف کارهاي خداپسندانه کرده و لحظه‌اي براي خود نيندوختند.

وي تصريح کرد: اين مجموعه در کنار تلاش مؤثر براي کاهش آلام و درد و رنج بيماران و کودکان بي‌بضاعت سعي کردند تا بهترين فضاهاي آموزشي را براي نسل‌هاي آينده فراهم کنند.

استاندار اردبيل آينده بهتر کشور را در گرو تحصيل و تهذيب شايسته فرزندان اين مرز و بوم توصيف کرد و گفت: جامعه‌اي مي‌تواند رشد کرده و بالنده شود که در مسير آموزش و آگاه‌سازي سرمايه‌گذاري حقيقي را انجام دهد.

عاملي افزود: غفلت از اين امر هزينه‌هاي سنگيني را در باب کاهش آسيب‌ها و مقابله با تهديدها به جامعه تحميل مي‌‌کند که ضرورت دارد در حوزه آموزش و پرورش بيشترين سرمايه‌گذاري را شاهد باشيم.

وي پايين بودن سطح آموزش را نشانه افول جامعه توصيف کرد و ادامه داد: اگر آموزش و پرورش يک جامعه درست عمل کند نه تنها آسيب‌ها و دغدغه‌هاي اجتماعي کاهش پيدا مي‌کند بلکه ميدان عمل براي افراد وارسته و شايسته مهيا مي‌شود.

استاندار اردبيل از کار خيران به عنوان کار پر از نور و برکت ياد کرد و يادآور شد: اميدواريم اين اقدامات همچنان با قوت و قدرت و تقويت جبهه فضيلت و برکت ادامه پيدا کند.

عاملي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: در اکثر شاخص‌هاي توسعه‌اي استان اردبيل در رتبه‌هاي 26 و 27 کشور قرار داشته و به خاطر جبران اين کاستي‌ها ما سعي کرديم در بخش‌هاي مختلف در اين سه سال گام‌هاي تحولي را برداريم.

وي به کمبود 2 هزار کلاس درس در استان اشاره کرد و گفت: نيمي از اين کمبود در شهر اردبيل و نيم ديگر در ساير مناطق استان بوده که در اين باب علاوه بر استفاده از ظرفيت منابع ملي، استاني و مولدسازي، سعي کرديم از توان خيران نيز بهره بگيريم.

استاندار اردبيل کمبود يک‌هزار و 700 تخت بيمارستاني را نيز يادآور شد و اضافه کرد: کار در اين حوزه آن قدر فاجعه‌بار است که بنده روي رفتن به بيمارستان‌ها را ندارم و اهتمام جدي بر تأمين يک‌هزار و 700 تخت بيمارستاني است که در اين زمينه ساخت بيمارستان نجف‌زاده، يک‌هزار تختخوابي و 200 تختخوابي قلب به همت يکي از خيران در استان شروع شده است.

عاملي بيان کرد: در حوزه توسعه بزرگراه‌ها نيز اتفاقات خوبي در اين سه سال رخ داده و به 185 کيلومتر بزرگراه در استان سعي مي‌کنيم به همين ميزان بزرگراه جديد بيفزاييم.

وي به فعاليت‌هاي خوب آغاز شده در توسعه آبرساني، برق‌رساني و گازرساني براي رفع کمبودها در سال‌هاي آينده اشاره کرد و گفت: براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي تاريخي استان بايد همه احساس مسئوليت کرده و وارد گود شوند.

استاندار اردبيل در ادامه يادآور شد: همه ما در يک کشتي نشسته‌ايم و درد مشترک داريم و بايد متعهد به خدمت به مردم بوده و کمبودها را با احساس مسئوليت بهتر رفع کنيم.

عاملي تصريح کرد: با تلاش نوسازي مدارس شاهد برچيده شدن مدارس کانکسي در استان با جمعيت بالاي 10 دانش‌آموز هستيم و اميدواريم در ساير بخش‌ها نيز به نيت پاک و خيرخواهانه خيران بتوانيم بخشي از کمبودها را جبران کنيم.

در اين جلسه رئيس مجمع خيران مدرسه‌ساز استان اردبيل نيز گفت: 25 سال است که در استان اردبيل مجمع فعاليت خود را آغاز کرده و سعي مي‌کند تا در امر مدرسه‌سازي ياريگر آموزش و پرورش و نوسازي مدارس باشد.

جواد قرآن‌نويس افزود: قرار است 300 کلاس درس در شهر اردبيل به همت خيران احداث شود تا سرانه پايين آموزشي در شهر اردبيل رفع شود.

وي به فعاليت مجمع خيران مدرسه‌ساز در 25 سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ساخت 462 مدرسه در قالب يک‌هزار و 839 کلاس درس به انجام رسيده تا اين واحدهاي آموزشي تحويل آموزش و پرورش شود.

رئيس مجمع خيران مدرسه‌ساز استان اردبيل به احداث 55 مدرسه با 186 کلاس درس به همت خيران در شرايط کنوني اشاره کرد و گفت: 186 کلاس درس نيز تا مهرماه تحويل آموزش و پرورش داده مي‌شود تا از اين فضاهاي آموزشي با کيفيت استفاده شود.

قرآن‌نويس با ابراز رضايت از فعاليت مجمع خيران مدرسه‌ساز مشگين‌شهر و سرعين خاطرنشان کرد: به غير از اين 2 مجمع، ما از ساير مجامع خيران مدرسه‌ساز رضايت نداريم و حتي در 2 مورد مجامع ما وارد مباحث سياسي و انتخاباتي شدند که به هيچ وجه اين امر قابل قبول نيست و به سرعت نسبت به تغيير مديريتي در اين حوزه اقدام خواهيم کرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها