عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتظارات مردم آذربايجان شرقي از دولت جديد

انتظارات مردم آذربايجان شرقي از دولت جديد

1403/05/21

گروه گزارش: مردم آذربايجان شرقي با آغاز دوره جديد رياست‌جمهوري، اميد به تغييرات مثبت و حل مشکلات اساسي خود داشته و از دولت جديد مطالبات مهم و بسياري دارند.


آذربايجان شرقي، با تاريخي غني و نقشي کليدي در اقتصاد ايران، به عنوان يکي از استان‌هاي صنعتي و مهم کشور، با مشکلات و چالش‌هاي متعددي روبرو است که نياز به توجه ويژه و اقدامات مؤثر از سوي دولت جديد دارد. از مشکلات مديريتي در معدن مس سونگون و وضعيت نامناسب زيرساخت‌هاي حمل و نقل گرفته تا مشکلات اقتصادي، کمبود انرژي و چالش‌هاي واحدهاي توليدي، مردم اين استان با انتظارات بالا و درخواست‌هاي جدي به استقبال دوران جديد رياست‌جمهوري رفته‌اند. به سراغ مردم استان‌مان مي‌رويم تا مطالبات آنها را بشنويم؛
وضعيت راه‌ها و زيرساخت‌ها؛ نياز به بهسازي فورييکي ديگر از مشکلات جدي آذربايجان شرقي، وضعيت نامناسب جاده‌ها و زيرساخت‌هاي حمل و نقل است. جاده‌هاي فرسوده و ناايمن، به ويژه در مناطق روستايي، مشکلات زيادي براي تردد و ايمني به وجود آورده است. اين وضعيت نه تنها بر کيفيت زندگي مردم تأثير مي‌گذارد بلکه به روند توسعه اقتصادي نيز آسيب مي‌زند.
يوسف مرادي، راننده کاميون که سال‌ها در جاده‌هاي استان تردد کرده، در اين باره مي‌گويد: وضعيت جاده‌هاي استان آذربايجان شرقي به شدت خراب است و در فصل‌هاي باراني مشکلات بيشتري ايجاد مي‌کند. از رئيس‌جمهور جديد انتظار داريم که پروژه‌هاي بهسازي جاده‌ها را در اولويت قرار دهد و با سرمايه‌گذاري در بهبود زيرساخت‌ها، مشکلات را حل کند.
سارا صادقي، ساکن يکي از روستاهاي دورافتاده، نيز در اين خصوص نيز مي‌گويد: جاده‌هاي ناهموار و مسدود شده در زمستان مشکلات زيادي براي ما به وجود مي‌آورد. نياز به بهبود جاده‌هاي روستايي به وضوح احساس مي‌شود و اين امر مي‌تواند به بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي مناطق روستايي کمک کند.
مشکلات اقتصادي و فشار بر کسب‌وکارها؛ ضرورت حمايت و تسهيلات
وضعيت اقتصادي استان آذربايجان شرقي در سال‌هاي اخير به شدت تحت فشار بوده است. کاهش نرخ اشتغال، مشکلات مالي کسب‌وکارها و فشار اقتصادي بر خانواده‌ها از جمله مسائلي است که مردم استان با آن مواجهند. مشکلات اقتصادي به ويژه در دوران رکود و نوسانات ارزي به شدت به کسب‌وکارها آسيب زده و فشار زيادي به معيشت مردم وارد کرده است.
حسن نوري، صاحب يک کسب‌وکار کوچک در تبريز در اين رابطه مي‌گويد: ما با مشکلات زيادي در تأمين مواد اوليه و کاهش فروش مواجه‌ايم. دولت بايد برنامه‌هاي حمايتي و تسهيلات مالي بيشتري براي کسب‌وکارهاي کوچک فراهم کند تا بتوانند در برابر مشکلات اقتصادي تاب‌آوري بيشتري داشته باشند.
ندا موسوي، يکي از ساکنان تبريز، نيز مي‌افزايد: وضعيت اقتصادي به شدت سخت شده و فشار زيادي بر مردم است. از رئيس‌جمهور جديد انتظار داريم که با ارائه برنامه‌هاي مشخص به بهبود وضعيت معيشتي مردم بپردازد و با اقدامات حمايتي، به بهبود وضعيت کسب‌وکارها کمک کند.
کمبود برق و گاز؛ چالش‌هاي انرژي در تابستان و زمستان
کمبود برق در تابستان و گاز در زمستان، از ديگر مشکلات جدي مردم استان آذربايجان شرقي است که تأثيرات منفي زيادي بر کيفيت زندگي آن‌ها دارد. قطعي‌هاي مکرر برق در فصل‌هاي گرم و مشکلات تأمين گاز در فصل‌هاي سرد و استفاده از مازوت در نيروگاه به ويژه براي خانواده‌ها و واحدهاي توليدي، مشکلات جدي ايجاد کرده است.
رضا محمدي، ساکن مراغه، در اين باره مي‌گويد: قطعي برق در تابستان و کمبود گاز در زمستان مشکلات بزرگي براي ما ايجاد کرده است. اميدواريم رئيس‌جمهور جديد با سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي انرژي و مديريت بهتر منابع، اين مشکلات را حل کند.
مهسا براتي نيز تصريح مي‌کند: ما در زمستان با مشکلات جدي در تأمين گاز مواجه‌ايم و اين مسأله زندگي مردم را به شدت تحت تأثير قرار داده است. نياز به بهبود زيرساخت‌هاي انرژي و تأمين پايدار منابع انرژي به وضوح احساس مي‌شود و لازم است دولت جديد به اين موضوع توجه ويژه‌اي داشته باشد."
چالش‌هاي واحدهاي توليدي و اقتصادي؛ ضرورت حمايت و برنامه‌ريزي
واحدهاي توليدي در آذربايجان شرقي با مشکلات جدي نظير نوسانات ارزي، مشکلات تأمين مواد اوليه و مشکلات مديريتي مواجه هستند. اين مشکلات نه تنها بر روند توليد تأثير مي‌گذارد بلکه به کاهش اشتغال و بحران‌هاي اقتصادي منجر شده است.
مدير يک کارخانه توليدي در تبريز نيز ادامه مي‌دهد: واحدهاي توليدي به شدت نياز به حمايت‌هاي مالي و تسهيلات بانکي دارند. مشکلات اقتصادي و نوسانات ارزي به شدت بر روند توليد تأثير گذاشته و بايد برنامه‌هاي حمايتي براي تقويت اين واحدها تدوين شود. بدون حمايت‌هاي لازم، بسياري از واحدهاي توليدي قادر به ادامه فعاليت نخواهند بود.
کارگر يکي از کارخانه‌هاي کوچک هم به خبرنگار مهر مي‌گويد: ما با مشکلات زيادي در تأمين مواد اوليه و کاهش درآمد مواجه‌ايم. از رئيس‌جمهور جديد درخواست داريم تا سياست‌هاي حمايتي براي تقويت واحدهاي توليدي و ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد را در دستور کار خود قرار دهد. اين اقدامات مي‌تواند به بهبود وضعيت معيشتي کارگران و رونق اقتصادي استان کمک کند.
نياز به توسعه پايدار و توجه به محيط زيست
در کنار مشکلات اقتصادي و زيرساختي، مسائل زيست‌محيطي نيز به‌ويژه در مناطق صنعتي استان، به چالش‌هايي جدي تبديل شده است. توسعه پايدار و توجه به حفاظت از محيط زيست بايد در اولويت برنامه‌هاي دولت جديد قرار گيرد. صنايع بزرگ و فعاليت‌هاي معدني بايد با رعايت استانداردهاي زيست‌محيطي انجام شوند تا آسيب‌هاي زيست‌محيطي کاهش يابد و به توسعه پايدار کمک شود.
يک فعال محيط زيست هم در اين خصوص مي‌گويد: توسعه اقتصادي بايد با رعايت اصول محيط زيستي همراه باشد. برنامه‌هاي توسعه‌اي بايد به گونه‌اي طراحي شوند که به حفظ منابع طبيعي و کاهش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي توجه کنند. دولت جديد بايد به اين مسئله توجه ويژه‌اي داشته باشد و سياست‌هاي مؤثري براي حفاظت از محيط زيست تدوين کند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،آذربايجان شرقي، با مشکلات و چالش‌هاي متعددي روبرو است که نياز به توجه ويژه و اقدامات فوري از سوي رئيس‌جمهور جديد دارد. از اصلاح مديريت معدن مس سونگون و بهسازي زيرساخت‌هاي حمل و نقل گرفته تا حل مشکلات اقتصادي و انرژي و حمايت از واحدهاي توليدي، انتظارات مردم اين استان بالا است. همچنين، توجه به مسائل زيست‌محيطي و توسعه پايدار از ديگر نيازهاي مهم اين استان است. اميد است که دولت جديد با اتخاذ اقدامات مؤثر و برنامه‌ريزي دقيق، به رفع مشکلات موجود و بهبود شرايط زندگي مردم آذربايجان شرقي بپردازد. تنها از طريق چنين اقداماتي است که مي‌توان به رشد و توسعه پايدار استان دست يافت و کيفيت زندگي مردم را ارتقا بخشيد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها