عصر آذربایجان

گزارش خبر

سينما جاي سياه نمايي محض نيست

سينما جاي سياه نمايي محض نيست

1403/05/28

گروه فرهنگي: فيلم سينمايي»در آغوش درخت« برگزيده جشنواره فيلم فجر به کارگرداني بابک لطفي خواجه پاشا کارگردان برجسته اروميه اي کشور با استقبال مردم در پرديس سينمايي مهر اروميه به اکران در آمد.


فيلم سينمايي »در آغوش درخت« به کارگرداني بابک خواجه پاشا و تهيه‌کنندگي محمدرضا مصباح و سجاد نصرالهي از 17 مرداد اکران خود را در سينماهاي سراسر کشور آغاز کرده است اين بار در اروميه با حضور کارگران و بازيگران اين سريال و جمعي از مسئولان استان و نيز استقبال مردم به اکران در آمد.قبل از اکران فيلم در پرديس سينمايي مهر اروميه طي مراسمي که با حضور رئيس حوزه هنري، مديرکل صدا و سيما و معاون توسعه و مديريت منابع استانداري آذربايجان غربي آذربايجان غربي از کارگران و بازيگران اين سريال تقدير و تجليل به عمل آمد.
فيلم سينمايي »در آغوش درخت« به کارگرداني بابک لطفي خواجه پاشا و با بازي مارال بني‌آدم، جواد قامتي، روح‌الله زماني، اهورا لطفي و رايان لطفي ساخته شده و اين فيلم حاصل مشارکت سازمان سينمايي سوره و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان است.فيلم سينمايي در آغوش درخت که در جشنواره گذشته فيلم فجر توانست تحسين منتقدان را برانگيزد و جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم اول را دريافت کند.
فيلم در آغوش درخت پيوند خوبي بين نهاد خانواده و سنت‌هاي آذربايجان غربي برقرار کرده است
مدير حوزه هنري آذربايجان غربي در سخناني با اشاره به اينکه فيلم در آغوش درخت براي ما از اهميت زيادي برخوردار است، گفت: بايد همه سفير بيشتر ديده شدن اين فيلم باشيم چرا که در اين وانفساي سينما کارگردان به نام اروميه کشور فيلمي با مضمون خانواده را با تيم درست و کاربلد تهيه و توليد کرده است.
هادي سعيدي فرد با بيان اينکه آنچه در اين فيلم براي ما ارزشمند بوده، دغدغه مندي است که هنرمند در راستاي حمايت از بنيان خانواده دارد، عنوان کرد: فيلم سينمايي »در آغوش درخت« بر پايه زيست بوم اين استان، براي مناسبت‌هاي ملي، آب و خاک و هر آنچه از اين آب و خاک است ساخته شده است.مدير حوزه هنري آذربايجان غربي با اشاره به اينکه فيلم در آغوش درخت به خوبي توانسته خرده فرهنگ و مناسبت‌هاي عاميه استان و اروميه به نمايش در بياورد، گفت: اين فيلم توانسته به خوبي پيوند خوبي بين نهاد خانواده و سنت‌ها و آئين‌هاي زيست بوم استان را به نمايش بگذارد.
در آغوش درخت خانواده را به عنوان شالوده زندگي انسان‌ها به تصوير کشيده است
معاون توسعه و مديريت منابع استانداري آذربايجان غربي ديگر سخنران اين مراسم نيز با قدرداني از کارگردان اروميه کشورمان در خصوص توليد فيلمي با مضمون خانواده گفت: خانواده امروز از موضوعات مهم در کشور است که در اين فيلم در کنار اين موضوع خرده فرهنگ‌هاي استان به خوبي به تصوير کشيده شده است.علي رزازي با اشاره به اينکه طلاق امروز مسئله منفور را در برخي از فيلم‌ها به خصوص فيلم‌هاي خارجي به صورت سياه و خاکستري و همراه با خشونت بيان مي‌شود، افزود: در فيلم آغوش درخت اين موضوع به درستي و بدون خشونت به تصوير درآمده است.وي با بيان اينکه اين فيلم تصوير واقعي از داستان زندگي و خانواده را به تصوير مي‌کشد، اضافه کرد: اين فيلم شيرازه‌هاي اصلي زندگي را به مردم نشان مي‌دهد و روايتي که از طلاق در اين فيلم ديده مي‌شود به دور از خشونت است.
فيلم‌هاي دهه 90 ايران را کشوري فلک زده و به دور از مدنيت، شعور و روابط اجتماعي نشان دادند
کارگردان اروميه‌اي فيلم در آغوش درخت نيز در اين مراسم با ابراز خوشحالي از اکران اين فيلم در شهر پدريش گفت: بايد بگويم عده‌اي فکر مي‌کنند بچه‌هاي ساکن شهرستان نمي‌توانند فيلم بسازند اما بچه‌هاي ساده و خودماني و همچنين به زعم من فيلسوف و آگاه در توليد فيلم »در آغوش درخت« بدون آنکه دستمزد آن چناني بگيرند و به دليل عشقي که به شهرشان داشتند، 50 روز با ما همراه شدند و ما فيلمي را ساختيم که يکي از داوران فستيوال شانگهاي چين به من گفت که تازه فهميده‌ام سرزمين شما چه قدر زيباست.
بابک لطفي خواجه پاشا عنوان کرد: در شهرستان‌ها در حوزه‌هاي مختلف هنرمندان ناب و نخبه‌هاي مختلف در رشته‌هاي متعدد هستند که اثري از آنها در تهران امروز کمتر ديده مي‌شود و ما بايد نگرش را بازتر کنيم، ايده‌هاي نمايشي، داستاني و شعرها از بستر يک هويت و اصالت مي‌آيد که در شهرهاي بزرگ کمرنگ شده است. در حال حاضر اين بستر در شهرستان‌ها وجود دارد.وي با انتقاد از سياه نمايي برخي فيلم‌ها از چهره کشور گفت: متأسفانه جامعه از سياه‌نمايي و فيلم‌هاي بي‌بنيه و بي‌اصالت که پيوست به هويت غربي دارند و تاثيرشان از مدياست، پر شده است، بخشي از فيلم‌هاي سينمايي دهه 90، خيانتي به فرهنگ و سينماي کشور کردند که تا سال‌ها پاک نخواهد شد و اين مسئله برمي‌گردد به مسئولاني که نگرش فرهنگي و هنري درستي ندارند. در حقيقت فيلم‌هايي در راستاي خانواده، اعتياد و … توليد شدند که جامعه ايران را در سطح بين‌المللي فلک زده و به دور از مدنيت، شعور و روابط اجتماعي نشان دادند. سينما جاي گفتن تلخي و سياهي محض نيست بلکه جاي گفتن حرف‌هايي است که دوست داريم جهان به آن تبديل شود.
سينما جاي سياه نمايي محض نيست
کارگردان »در آغوش درخت« افزود: از سوي ديگر متأسفانه ابرهاي قهرمانان ما يا عملي هستند و يا خائن و مشکل دار. به عنوان مثال قهرمان فيلم »برادران ليلا« چه جنس قهرماني است؟ کجاي دنيا سه برادر اين چنين هستند؟ آيا واقعاً يک آدم حسابي در اين خانواده وجود ندارند؟ در ضعيف‌ترين محله‌هاي تهران هم يک آدم حسابي در خانواده پيدا مي‌شود. نمايش اين آثار ناخودآگاه در ذهن مخاطب بستري به نام فلاکت و نکبت را اپيدمي مي‌کند در حالي که ما به آن امتياز مي‌دهيم چون وابسته به برلين، کن، ونيز و … هستيم.لطفي خواجه پاشا گفت: در روستاها و شهرها بچه‌هاي نخبه و با استعدادي در زمينه تئاتر، سينما ورزش وجود دارد که لازم و ضروري است اين افراد شناسايي و معرفي شوند تا در عرصه‌هاي مورد نظر تربيت يافته و رشد کنند.
وي با بيان اينکه بهترين بچه‌هاي با استعداد در روستاها هستند، گفت: بايد افرادي را به روستاها بفرستيم تا اين بچه‌ها را شناسايي کنند تا بدانند تا در کدام عرصه بايد تربيت و رشد کنند.بچه‌هاي ما به سرعت بزرگ مي‌شوند و زمان مي‌گذرد و اگر اقدامي صورت نگيرد، در برابر تک تک اين بچه‌ها مديون خواهيم شد.همچنين در اين مراسم از طرف نهادها، اهالي فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم از بابک لطفي خواجه پاشا کارگردان و نويسنده فيلم سينمايي »در آغوش درخت« تجليل شده و هدايايي به رسم يادبود از طرف رئيس حوزه هنري آذربايجان غربي و ساير نهادها و اهالي فرهنگ و هنر اهدا شد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر، عوامل توليد اين فيلم سينمايي نيز در صحنه حضور يافته و مورد تشويق و تجليل حاضران قرار گرفتند.»در آغوش درخت« به کارگرداني و نويسندگي »بابک لطفي خواجه پاشا« است که در آن بحران زندگي کيميا و فريد در 12 سالگي ازدواجشان با نقش آفريني مارال بني آدم، جواد قامتي، روح الله زماني و اهورا و رايان لطفي به تصوير کشيده شده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها