عصر آذربایجان

گزارش خبر

سرعت کُند برخي طرح‌هاي عمران شهري زنجان

سرعت کُند برخي طرح‌هاي عمران شهري زنجان

1403/07/29

گروه ااقتصادي: چند طرح عمده در حوزه عمران شهري زنجان در دست اجراست که روند تکميل برخي از آنها به واسطه بروز مسائل و مشکلاتي، کُند پيش مي‌رود. اجراي طرحهاي شهري بيانگر رشد و توسعه شهرها و توجه به خواسته هاي شهروندان براي تحقق شهري پويا، فعال و پروژه محور است که سيمايي متفاوت از شهر را در مقايسه با گذشته در اذهان شهروندان ايجاد مي کند.


مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر زنجان هم در تلاش است با بررسي موانع و مشکلات و نيازسنجي طرح هاي متعددي را در مناطق مختلف شهري اجرا کند هرچند برخي شهروندان زنجاني دل خوشي از اجرا و اتمام طرحهاي شهري ندارند چون معتقدند کم کاري ها و بي توجهي هاي سال هاي گذشته در اجراي طرح ها موجب اتلاف انرژي و عقب ماندگي شهر شده است.
از طرح هاي مهم در دست اجراي عمران شهري در زنجان مي توان به طرح مهم محور شهيدان کريمي در غرب شهر زنجان، فاز شمالي طرح بزرگ سبزه ميدان و ‌بوستان بزرگ شهر اشاره کرد که اجراي آن از چند سال گذشته با افت و خيزهايي همراه بوده و در زمان حاضر هم به دليل بروز برخي مشکلات سرعت اجراي برخي از اين طرح ها در حد انتظار نيست.
گره معارضات در طرح محور شهيدان کريمي
بزرگترين طرح ترافيکي تاريخ شهر زنجان موسوم به محور شهيدان کريمي که شامل احداث چند زيرگذر، روگذر و اصلاح هندسي در مسير ميدان سپاه تا آرامستان است اکنون با رفع برخي موانع در روند عادي اجراي عمليات قرار گرفت.
اين طرح موسوم به پروژه غير همسطح شهيدان کريمي در قالب قراردادي به مبلغ 10 هزار ميليارد ريال با قرارگاه خاتم منعقد شده است و از سه‌راه امجديه تا خروجي شهر زنجان(تقاطع ثمين) را شامل مي شود.
طبق گفته مسئولين قرار است 70 درصد هزينه اين پروژه از محل واگذاري املاک شهرداري به پيمانکار و 30 درصد نيز به شکل نقدي پرداخت شود.
رئيس کميسيون عمران و حمل‌ونقل شهري شوراي شهر زنجان با اشاره به اجراي طرح شهيدان کريمي بدون هيچ وقفه‌اي گفت: اين پروژه مهم شهري شامل 6 پروژه است که از سه‌راه امجديه تا انتهاي شهر را در بر مي‌گيرد.
حسين حمزه‌لو پاک با بيان اينکه رفع بخش عمده از معرضات اين طرح به اتمام رسيده است، افزود: در طول مسير طرح، اصلاحات قابل توجهي شده که عمده آن ها هم مربوط به آب و فاضلاب بوده؛ در جاهايي که اين مسائل حل شده، سرعت اجراي طرح خوب است ولي در جاهايي هم اين نوع معارضات تعيين تکليف نشده اجراي طرح، عقب است.وي اظهار کرد: همکاري دستگاه‌هاي خدمات رسان از جمله آبفا و گاز در رفع مشکلات و معارضات در مسير طرح، جاي قدرداني دارد ولي تسريع در پيشرفت طرح، نيازمند همکاري بيشتري است.
حمزه‌لو پاک افزود: از مجموع 6 طرح در حال اجرا در دل طرح محور شهيدان کريمي، 2 مورد از آنها شامل رمپ جهتي ميدان سپاه و کانال خيابان پيرمحمدي تا پايان امسال به اتمام مي رسد.
مشکلات مربوط به قرارداد، عامل کُندي طرح بوستان بزرگ شهر و فاز شمالي سبزه ميدان
رئيس کميسيون عمران و حمل‌ونقل شهري شوراي شهر زنجان گفت: در اجراي طرح بزرگ بوستان شهر نيز مشکلات مربوط به قرارداد پيش آمده و همين موضوع باعث توقف طرح شده است.
وي ادامه داد: براي رفع اين مشکل شهرداري پيگير است و مذاکراتي با پيمانکار جهت حل مشکل انجام داده است که با قرارداد تکميلي در کوتاه مدت اين مساله حل و روند اجراي طرح از سر گرفته مي شود.حمزه‌لو پاک افزود: در خصوص تکميل فاز شمالي طرح سبزه ميدان نيز مشکلات قراردادي موجب شده بود تا اجراي طرح سرعت لازم را نداشته باشد ولي با پيگيري ها براي رفع نواقص، روند تکميل طرح در حال انجام است.رئيس کميسيون عمران و حمل‌ونقل شهري شوراي شهر زنجان گفت: طرح زيرسازي محور غربي آرامستان نيز با سرعت خوبي در حال انجام است و تا از موعد بارش و سرما، آسفالت ريزي اين محور نيز انجام مي شود.
وي افزود: طرح عمليات اجرايي احداث سازه آشغالگير و کانال انتقال پساب شهري ورودي به زنجانرود که از طرح هاي مهم شهر زنجان در حوزه زيست محيطي و تفرجگاهي است، بر اساس زمان بندي در حال اجراست.
عمليات اجرايي طرح‌هاي عمران شهري در زنجان جريان دارد
رئيس شوراي اسلامي زنجان گفت: عمليات اجرايي طرح‌هاي مختلف شهري در زنجان جريان دارد که از جمله آنها اتمام فاز شمالي طرح سبزه ميدان است.
منصور مرادلو افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده، فاز شمالي طرح سبزه‌ميدان به عنوان يک طرح مهم شهري به احتمال زياد در 6 ماهه دوم سال‌جاري به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي همچنين طرح راهسازي موسوم به شهيدان کريمي واقع در غرب شهر زنجان را به عنوان يک طرح بي‌نظير شهري عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن پارکينگ خيابان سعدي و چند طرح ديگر از جمله طرح هاي در دست اجراست که با تحقق آنها بسياري از مشکلات ترافيکي شهر برطرف خواهد شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان به سال پاياني فعاليت شورا و مديريت شهري اشاره کرد و گفت: تلاش مي‌شود عملکرد چهار ساله اين مديريت در اين بازه زماني جمع‌بندي شود.
عقد قراردادهاي جديد براي استمرار فعاليت هاي عمراني شهر
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، شهردار زنجان گفت: فعاليت‌هاي عمراني در سطح شهر متوقف نشده است بلکه با عقد قراردادها با جديت ادامه خواهد يافت.عليرضا فيروزفر با بيان اينکه عقد قراردادهاي جديد براي فعاليت هاي عمراني شهر از ابتداي سال جاري انجام شده است، ادامه داد: قراردادهاي سال قبل نيز به گونه‌اي به مرحله عقد قرارداد جديد رسيده است که وقفه‌اي در فعاليت هاي شهري به وجود نيايد.
شهردار زنجان در خصوص طرح بزرگ محور شهيدان کريمي، گفت: اين طرح به صورت طراحي و اجراست و دليل اين نوع قرارداد هم تسريع در روند اجرايي آن بود وگرنه طرح مطالعاتي طرح حدود يک سال‌ونيم زمان نياز داشت که در آن صورت هم تضميني براي وجود نداشتن معارضان تاسيساتي و ساير مشکلات نبود.وي با بيان اينکه مهمترين دليل تاخير در طرح شهيدان کريمي، وجود معارضان تاسيساتي مسير است، افزود: وقوع مشکلاتي از اين دست، در طرح هاي شهري متداول است، چون طرح در 2.5 کيلومتر از شهر اجرا مي شود.فيروزفر با تاکيد بر اينکه طرح از سه‌راه امجديه تا پل ثمين با معارضان تاسيساتي درگير است، ادامه داد: کار با وجود برخي معارضات با همکاري و همراهي دستگاههاي خدمات رسان باقيمانده با قوت در جريان است.
برآيند: پروژه هاي عمران شهري نماد توزيع عادلانه خدمات است و با اجراي به موقع و درست آنها شهروندان با کمترين دغدغه و مشکل از مزاياي تکميل و افتتاح طرح ها بهره مند مي شوند. طرح‌هاي مهم و اثرگذاري طي سه سال اخير در شهر زنجان اجرايي شده است که با بهره برداري از آنها تحولي مهم در توسعه و عمران شهري رخ مي‌دهد و ميزان رضايتمندي شهروندان افزايش مي‌يابد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها