عصر آذربایجان

گزارش خبر

افزایش 11 هزار نفری دانش‌آموزان در سالجاری

افزایش 11 هزار نفری دانش‌آموزان در سالجاری

1397/06/15

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 221 مدرسه استان اردبیل دانش‌آموزان بین یک تا پنج نفر دارند.

احمد ناصري در حاشيه اعزام کاروان اميد به مدارس اظهار کرد: 244 هزار دانش‌آموز در سالتحصيلي جديد و با شروع مهرماه راهي مدارس مي‌شوند که آمار دانش‌آموزان استان اردبيل به نسبت سال گذشته 11 هزار نفر افزايش يافته است.

وي خاطرنشان کرد: 7 هزار نفر از اين افزايش دانش‌آموزان در پايه دوازدهم، 3 هزار نفر در مقطع پيش‌دبستاني و ابتدايي و يک هزار نفر نيز در ساير پايه‌ها افزايش جمعيت دانش‌آموزي را شاهد هستيم.
مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل با بيان اينکه در آغاز سالتحصيلي هيچ کلاس بدون معلم نخواهيم داشت، گفت: با شروع سالتحصيلي 24 واحد آموزشي جديد به مجموع فضاهاي آموزشي و پرورشي و ورزشي استان اردبيل افزوده خواهد شد.
ناصري ادامه داد: در استان اردبيل 3 هزار و 400 واحد آموزشي وجود دارد که ما در 221 مدرسه استان شاهد پذيرش دانش‌آموزان بين يک تا پنج نفر هستيم.
وي تصريح کرد: عمده مدارس استان حتي مدارس پيش ساخته و تعداد محدود کانکسي از استاندارد و کيفيت مناسب برخوردار است و ما در استانداردسازي سيستم گرمايشي مدارس مشکلي نداريم.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايسنا، مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل افزود: در برخي از مناطق روستايي ساخت واحدهاي آموزشي جديد به صرفه نيست و ما در اين روستاها که با کمبود دانش‌آموزان روبرو هستيم نسبت به داير کردن سرويس‌هاي رايگان براي دانش‌آموزان اقدام کرديم تا در روستاهاي همجوار به تحصيل خود ادامه دهند.
ناصري بيان کرد: با آغاز سالتحصيلي 18 هزار و 500 همکار فرهنگي اقدام به تدريس خواهند کرد و به طور متوسط روزانه 50 هزار نفر از اوليا به مدرسه مراجعه مي‌کنند که اين ميزان يک چهارم جمعيت استان اردبيل را به خود اختصاص داده است.
وي اضافه کرد: تا زماني که اولياي دانش‌آموزان با اعتماد کامل در کنار آموزش و پرورش قرار نگيرند ما با دغدغه‌هايي روبرو خواهيم شد ولي خوشحال هستيم که در سالتحصيلي جاري 80 درصد اوليا با دعوت مدارس پيگير تحصيل فرزندان خودشان بودند.

مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل در مورد سرويس مدارس نيز گفت: کارگروه خاص با مشارکت شهرداري، تاکسيراني، اتوبوسراني، پليس، نمايندگاني از استانداري  ساير دستگاه‌ها در اين کارگروه حضور دارند و با تشکيل جلسات هماهنگي مرتب سعي شده تا براي سالتحصيلي جديد سرويس مدارس آماده شود.

ناصري خاطرنشان کرد: با تعيين نرخ و آرم سرويس مدارس و عقد قرارداد مديران با آژانس‌هاي مورد تائيد از اول مهرماه دانش‌آموزان بدون نگراني خاص از طريق اين سرويس‌ها جابجا شده و ما از خانواده‌ها انتظار داريم حتما از سرويس‌هاي تعيين شده براي تردد فرزندان خودشان استفاده کنند و به هيچ وجه خارج از اين قاعده سرويسي براي فرزندان خود انتخاب نکنند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

افزایش 11 هزار نفری دانش‌آموزان در سالجاری

افزایش 11 هزار نفری دانش‌آموزان در سالجاری
خروج

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 221 مدرسه استان اردبیل دانش‌آموزان بین یک تا پنج نفر دارند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها