عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتشار آگهی پیش فروش ساختمان در نشریات ممنوع است

انتشار آگهی پیش فروش ساختمان در نشریات ممنوع است

1400/02/06

عصر آذربایجان- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: انتشار آگهی پیش فروش واحدهای ساختمانی در نشریات و روزنامه‌ها ممنوع است و در این زمینه با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

عصر آذربايجان- دادستان عمومي و انقلاب اردبيل گفت: انتشار آگهي پيش فروش واحدهاي ساختماني در نشريات و روزنامه‌ها ممنوع است و در اين زمينه با خاطيان برخورد جدي مي‌شود.

 سيد عبدالله طباطبايي شامگاه يکشنبه در نشست دادستان‌هاي استان اردبيل اظهار داشت: قانون پيش فروش ساختمان‌ها سال 89 به تصويب مجلس رسيده و علت تصويب اين قانون نيز جلوگيري از برخي تخلفات در پيش فروش ساختمان‌ها بوده که هنوز مراحل احداث و اجراي آن تکميل نشده است.

وي تصريح کرد: عده‌اي با ندانم کاري و جهل به قانون و عدم اطلاع از مسائل حقوقي و قضايي اقدام به خريد واحدهاي نيمه‌تمام مي‌کنند که در نقطه مقابل نيز عده‌اي به قصد کلاهبرداري و به روش هنجار شکنانه در اين زمينه دنبال منفعت‌طلبي و سودجويي هستند که اين امر به تشکيل پرونده‌هاي متعدد در مراجع قضائي منجر شده است.

دادستان عمومي و انقلاب اردبيل با انتقاد از کوتاهي و سهل‌انگاري برخي از دستگاه‌هاي متولي در عدم رعايت اصول و مواد قانون پيش فروش واحدهاي ساختماني گفت: بايد همه 25 ماده اين قانون مورد توجه قرار گيرد تا نابساماني‌ها در اين حوزه به حداقل رسيده و کار قانوني و درست و صحيح در مراحل فروش و خريد به انجام برسد.

طباطبايي افزود: ما براي نخستين بار در کشور نسبت به عملياتي کردن اين قانون با همراهي مشاوران بنگاه‌هاي املاک و مجموعه ثبت اسناد اقدام کرديم تا همه قراردادها در خريد و فروش زمين، ملک و واحدهاي پيش فروش در يک سير قانوني قرار گرفته و بدون تخلف هم خريدار و هم فروشنده ملک بتواند قرارداد قانوني را از طريق دفاتر اسناد رسمي به انجام برساند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: آنچه که تخلفات را در اين حوزه دامن زده ورود برخي از افراد دلال و بنگاهي در معامله چنين املاکي است که به نظر مي‌رسد قبل از خريد افراد بايد براي تنظيم سند به دفاتر اسناد رسمي مراجعه کرده و بنگاه‌ها نيز اين رويه را در پيش بگيرند تا تخطي از قانون انجام نشود.

طباطبايي اضافه کرد: در يک قرارداد رسمي و در فرمي که مشخص شده تمام مشخصات ملک و يا زمين خريداري شده در دفتر اسناد رسمي تنظيم و به اطلاع طرفين مي‌رسد تا به صورت رسمي روند امضاي قرارداد و اطلاع طرفين از فرآيند قانوني فراهم آيد.

وي بيان کرد: خريداران بايد در جريان مشخصات کامل زمين و يا ملک و نحوه صدور پروانه ساختماني حتي پوشش بيمه‌اي واحد مسکوني قرار بگيرند که اين کار از طريق استعلام از ثبت اسناد انجام مي‌شود تا در فرآيند قانوني مشکلي به وجود نيايد.

طباطبايي در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در قانون پيش فروش واحدهاي ساختماني به صراحت قيد شده که طرفين بايد به تعهدات خود در موعد مقرر عمل کنند تا گرفتار برخي از مشکلات نشوند که در اين زمينه اميدواريم طرفين با پايبندي به اصل وفاداري به انجام تعهدات به موقع از ضرر و زيان احتمالي جلوگيري کنند.

وي به انتشار خودسرانه برخي از آگهي‌ها در نشريات و روزنامه‌ها در مورد پيش فروش واحدهاي ساختماني اشاره کرد و گفت: هيچ رسانه‌اي حق انتشار و تبليغ چنين پيش فروش واحدهاي ساختماني را ندارد و اگر رسانه‌اي تخلف کند مطابق با ماده 21 ضمن تذکر با عوامل رسانه‌اي برخورد جدي و قانوني انجام مي‌شود.

طباطبايي تصريح کرد: زماني انتشار آگهي قانوني خواهد بود که روند ساخت با پيشرفت 30 درصد به اطلاع مراجع قضائي به ويژه راه و شهرسازي برسد و با کسب مجوز امکان تهيه بنر و انتشار آگهي در روزنامه‌ها به صورت رسمي فراهم آيد.

وي افزود: در سطح شهر ما شاهد نصب برخي از بنرها و پارچه‌نوشته‌هايي مبني بر پيش فروش واحدهاي ساختماني بوديم که ضمن برچيدن اين بنرها و پارچه‌نوشته‌ها سعي شد امکان نصب اين آگهي‌ها بدون مجوز قانوني داده نشود.

دادستان عمومي و انقلاب اردبيل خاطر نشان کرد: در قانون تجارت فعاليت صاحبان بنگاه‌هاي املاک و خودرو به رسميت شناخته شده ولي در کنار فعاليت بنگاه‌ها، صاحبان اين مجموعه‌ها حق دخالت و انعقاد قرارداد داخلي براي پيش فروش واحدهاي مسکوني را ندارند و چنانچه تخلفي در اين زمينه انجام شود، با صاحبان بنگاه‌ها برخورد قانوني انجام شده و در مرحله اول تا يک سال و در مرحله دوم تا دو سال تعليق پروانه انجام و در مرحله سوم پلمب واحد صنفي انجام خواهد شد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها