عصر آذربایجان

گزارش خبر

عظمت ماه رمضان به نزول قرآن است

امام جمعه اردبیل:

1402/12/21

عصر آذربایجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عظمت و شکوه ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم در این ماه پربرکت است.

 آيت‌الله سيد حسن عاملي عصر يکشنبه در آيين استقبال از ماه رمضان در مهديه اردبيل، اظهار داشت: اين ماه مملو از رحمت، برکت و مغفرت الهي است و جا دارد در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان جشن‌هاي بزرگي در مناطق مختلف شهري و روستايي برگزار شده و همه مردم با آثار و برکات اين ماه بيشتر انس و الفت بگيرند.

وي تصريح کرد: جاي تأسف است که امروز در شهرها و روستاهاي ما خبري از چراغاني و جشن و سرور در آستانه ماه مبارک رمضان نيست در حالي که ورود به اين ماه مبارک داراي برکات بي‌نظيري است که شايسته است اين عظمت و شکوه را جشن گرفته و پاس بداريم.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيين‌هاي استقبال از ماه رمضان بايد به صورت فراگير و محله محور با مشارکت عموم مردم و تشويق و ترغيب جوانان به روزه‌داري انجام شود تا ما بتوانيم بيش از گذشته حرمت ماه رمضان و آثار پرخير و برکت آن را در زندگي خود مشاهده کنيم.

عاملي افزود: خداوند متعال بشريت را در اين ماه پاس داشته و دعوت‌نامه‌اي ارسال کرده تا در ضيافت الهي حضور پيدا کنند و با قرائت قرآن، مناجات و راز و نياز با خداي خود خلوت کرده و عبوديت خود را نشان دهند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: علت عظمت ماه مبارک رمضان نزول قرآن کريم در اين ماه پرخير و برکت است و در کلام الهي سري نهفته که دوستداران قرآن کريم و انس‌گرفتگان با اين کلام الهي مي‌توانند از آن لذت ببرند.

امام جمعه اردبيل اندوخته ماه مبارک رمضان را، اندوخته‌اي فراتر از نخوردن و نياشاميدن دانست و اضافه کرد: بايد در اين ماه تطهير شده و اخلاق و فضائل انساني خود را رشد و تعالي بدهيم.

عاملي بيان کرد: اگر در ساير اديان خداوند متعال براي پيروان آن غذا و مائده آسماني فرستاده ولي براي انسان‌ها قرآن نازل کرده که پر از مفاهيم انسان‌ساز و همراه با اعتلاي ادب و اخلاق و نزاکت است.

وي در ادامه سخنان خود يادآور شد: زمان افطار جان انسان طهارتي بي‌نظير پيدا مي‌کند که خود خداوند شيفته چنين روح و جسم طاهري است و بشريت بايد از فرصت ماه رمضان براي پرهيز از گناه و تحمل سختي‌‌ها براي رسيدن به بالاترين درجه عبوديت استفاده کنند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل از هيأت امناي مساجد خواست که با برگزاري مجالس وعظ و سخنراني و گستردگي محافل قرآن در ماه مبارک رمضان جوانان و نوجوانان را به مسجد ترغيب کرده و زمينه حضور آنها را فراهم کنيم.

عاملي از خيرين خواست تا با پيوستن به پويش نذر نان در اين ايام به مستمندان کمک کرده و نياز آنها را برآورده کنند.

به گزارش تسنيم، در اين مراسم از خيرين و فعالان پويش نذر نان در ماه مبارک رمضان سال گذشته قدرداني و از اهداي 30 نسخ خطي قرآن کريم به موزه شهرداري اردبيل خبر داده شد.

اين مراسم در حالي در اردبيل برگزار شد که مردم اين شهر خود را مهياي حضور در ضيافت الهي مي‌کنند تا در تقارن بهار طبيعت و بهار قرآن جان و روح خود را مصفا بخشند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها