عصر آذربایجان

گزارش خبر

کاندیداهای شوراها نتایج جدید شمارش آرا را بپذیرند

کاندیداهای شوراها نتایج جدید شمارش آرا را بپذیرند

1400/04/12

عصر آذربایجان- -امام جمعه اردبیل گفت: از کاندیدا‌های شورای شهر که به نتیجه اعتراض دارند می‌خواهیم که به شمارش جدید وثوق کامل داشته و آن را بپذیرند و از هرگونه سوء ظن اجتناب کنند.

عصر آذربايجان- -امام جمعه اردبيل گفت: از کانديدا‌هاي شوراي شهر که به نتيجه اعتراض دارند مي‌خواهيم که به شمارش جديد وثوق کامل داشته و آن را بپذيرند و از هرگونه سوء ظن اجتناب کنند.

  آيت‌الله سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اردبيل اظهار داشت: يکي از برکات مهم انقلاب اسلامي، پيشرفت‌هاي علمي در عرصه‌هاي مختلف سازندگي است، توليد واکسن کرونا در ايران، نشان داد که کشور ما خيز بزرگ علمي برداشته و توان خاصي در پيشرفت‌هاي علمي دارد.

وي بيان کرد: جاي بسيار افتخار است که در هفته گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، دو قدم بسيار بزرگ علمي برداشت و دو هديه خطير علمي به ملت ما تقديم کرد.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: اولا، از واکس «نورا» رونمايي کرد که قابليت رقابت و عرضه در سطح بين المللي را دارد؛ دوما، توانست به پهپاد‌هاي قاره پيما با بُرد 7000 کيلومتر دست پيدا کند و از آن رونمايي نمايد، اين پهپاد‌ها از تکنولوژي بسيار پيشرفته و پيچيده برخوردار است و دستيابي سپاه به آن، نشان مي‌دهد که ايران اسلامي در آينده، عرصه‌هاي بسيار مهم صنعتي، دفاعي و نظامي را فتح خواهد کرد.

عاملي تصريح کرد: دشمنان، مخصوصا از روز گذشته، سر و صدا راه انداخته اند که رونمايي از اين پهپاد، پيام دارد. بله، پيام دارد، اما پيام آن، پيام دفاعي است نه هجومي. پيام آن، اين است که ايران به قدرت فائق منطقه‌اي تبديل شده و بدون ايران، معضلات منطقه خاورميانه، قابل حل نيست و ايران را نمي‌توان از معادلات منطقه‌اي کنار گذاشت.

وي بيان کرد: سپاه معظم در عرصه‌هاي ديگر نيز در گذشته، شاهکار‌ها آفريده است که بيان آن‌ها وقت بسيار مفصلي را مي‌طلبد،

هنوز ماهواره «نور 1» بالاي سر ماست. اين ماهواره، 16 بار روزانه با ارتفاع 430 کيلومتر از سطح زمين، حول آن مي‌چرخد و اطلاعات مورد نياز را به مرکز مخابره مي‌نمايد.

امام جمعه اردبيل افزود: ده سال پيش، در آستانه سي اُمين سالگرد انقلاب اسلامي، پايگاه خبري کانادايي «موندويس» اعلام کرد که جمهوري اسلامي ايران، امروز پس از سه دهه توانسته عقب ماندگي‌هاي 500 ساله خود را جبران نمايد.

عاملي اظهار کرد: ملتي که در محاصره تکنولوژي، به اين موفقيت‌هاي عظيم دست پيدا مي‌کند، قطعا با تحريم و فشار، تسليم نخواهد شد. فشار تحريم، فوق العاده بود، اما اراده ملت ما با آن نشکست و در موضوع خودکفايي، تحريم را به فرصت تبديل کرد و قبول برجام از سوي طرف‌هاي غربي نيز، به جهت اطلاع آنان از مقاومت و کفايت ملت ما بود.

وي اظهار کرد: در جريان تفاهم برجام، پاي جان کري به جهت افتادن از دوچرخه شکسته بود. بعد از انعقاد برجام، يک سناتور آمريکايي به جان کري تعريض کرد و گفت وقتي از دوچرخه افتادي، پايت نشکست بلکه مغزت آسيب ديد و نشان اين آسيب مغزي، اين است که ايران سر شما کلاه گذاشت. جان کري نيز در پاسخ گفت که شما سناتور ها، خيال خام داريد؛ خيال مي‌کنيد که تحريم، ايران را تسليم مي‌کند، اما اين را بدانيد که ايران، اهل تسليم نيست.

امام جمعه اردبيل گفت: کاندوليزا رايس، وزير خارجه اسبق آمريکا بعد از يکي از انتخابات ايران گفت "ما شناخت زيادي از اسلام ايران و نقش رهبري ديني آن نداريم و تنها چيزي که بدون ترديد درباره مردم ايران مي‌دانيم اين است که درباره آن‌ها چيزي نمي‌دانيم"!يکي ديگر از سردمداران آمريکا گفته، ملت ايران، ملت پيش بيني نشده است.

نماينده رهبر معظم انقلاب در استان اردبيل در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بسته شدن 35 سايت اطلاع رساني منسوب به ايران و مقاومت توسط آمريکا که اين هفته صورت گرفت و تعطيلي چندين کانال ماهواره‌اي ايران توسط آمريکا و اروپا که در گذشته صورت گرفته است، نشان مي‌دهد که قوانين بين‌المللي در دنياي معاصر، هيچگونه ضمانتي ندارد و بديهي‌ترين حقوق انسان‌ها که همان حق دانستن است، به راحتي نقض مي‌شود.

عاملي گفت: يک خبرنگار آمريکايي که از ايران بازديد کرده مي‌گويد "مطبوعات در ايران، قدرت درگير شدن با ارکان نظام را دارند. در هيچ نقظه از دنيا، مطبوعات اينگونه عمل نمي‌کنند"سازمان ملل به راحتي حکم محکوميت عربستان را پس مي‌گيرد و مي‌گويد بخش مهمي از هزينه اين سازمان، از طرف عربستان تأمين مي‌شود!

وي تصريح کرد: در چنين حالتي، همه از عدل جهاني مأيوس هستند و دنيا رفته رفته به يک تشنگي، عطش و اضطرار جهاني براي عدالت مي‌رسد و ما اين را به فال نيک گرفته و مي‌گوييم:يا حجت ابن الحسن، عجّل علي ظهورک ...عرضه مي‌داريم که آقا جان:منتظران را به لب آمد نفس ...با خداي متعال نجوا مي‌کنيم و مي‌گوييم:خدايا! به وعده خود عمل کن و با موعود اُمم، جهان سرگشته و بشريت متحير، مظلوم و کرامت شکسته را از چاه ويل که طاغوتيان براي بشريت کنده و در آن حبس کرده اند، نجات فرما.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان اردبيل در بخش ديگري از خطبه‌ها گفت: براي همه ملت عزيز، آرزوي صحت، عافيت و مصونيت از بيماري داريم. اگر مشيت خداوند بر مرگ مغزي عزيزي قرار گرفت، خانواده آن عزيز، از اهداي عضو و نجات ده‌ها بيمار گرفتار، مضايقه ننمايند.

وي اظهار کرد: در استان ما حدوداً 120 بيمار نيازمند چشم به راه، در حسرت حيات دوباره هستند.در سال 1399 در مجموع 30 نفر مرگ مغزي در سطح استان، صرفا تعداد 13 خانواده افراد مرگ مغزي، راضي به اهداي عضو شده‌اند و بقيه با دفن اعضاء عزيزان خود در خاک سرد، 120 بيمار نيازمند را نا اميد کردند.

عاملي گفت: اهداي عضو، مصداق «مَن احيا نفساَ فکأنما احيا النّاس جميعاً» است و اگر خود فرد مبتلي به مرگ مغزي شده، از اول، کارت اهداي عضو داشته و وصيت کرده باشد که در صورت مرگ مغزي، اعضاء من اهداء شود، او در ساحت ابديت، از ثواب احياء تمام انسان‌ها بهره مند مي‌شود.

وي بيان کرد: من شخصاً، خودم عضو انجمن اهداء هستم و کارت عضويت دارم.استان اردبيل در اين باب، پيشرو بود، متاسفانه بعداً به رتبه‌هاي پايين‌تر تنزل کرد.آرامش ميّت با گل، گريه، سر و صدا، مجالس پر طمطراق، عکس بزرگ کردن و سنگ قبر‌هاي گران قيمت درست کردن نيست. حتي نامگذاري خيابان‌ها و پارک‌ها به نام ميّت هم، هيچ تأثيري در احوال او در عالم برزخ و ابديت ندارد.
آرامش، فقط با صالحات است که يا خود ميّت جلوتر فرستاده يا بازماندگان مي‌فرستند. اگر بازمانده ها، اهداء عضو کنند، سپس ثواب آن را به ميّت بدهند، او را در عالم نياز، به آرامش بزرگي رسانده اند.

امام جمعه اردبيل در خاتمه خطبه‌ها اظهار داشت: از کانديدا‌هاي شوراي شهر که به نتيجه اعتراض دارند مي‌خواهيم که به شمارش جديد وثوق کامل داشته و آن را بپذيرند و از هرگونه سوء ظن اجتناب نمايند، دادستاني محترم و دستگاه‌هاي نظارتي با دقت و وسواسي کامل در حال شمارش مجدد هستند.

عاملي ادامه داد: از مسئولين قضايي و امنيتي نيز مي‌خواهيم که بعد از اتمام کار متخلفين را شناسايي و با آن‌ها به اشدّ وجه برخورد اين خيانتکاران ضربه به حيثيت کشور و نظام زده و مديونيت عمومي پيدا کرده اند و نبايد با ان‌ها مماشات شود.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها