عصر آذربایجان

گزارش خبر

کرونا در آذربايجان‌غربي؛ در آستانه خيز پنجم

کرونا در آذربايجان‌غربي؛ در آستانه خيز پنجم

1400/04/20

گروه اجتماعي:شيوع کرونا در آذربايجان_غربي همچنان با قدرت و شتاب قابل توجه ادامه دارد و هنوز خيز چهارم پايان نيافته در آستانه خيز پنجم قرار گرفته که البته اميدواري_ها براي مديريت اين خيز با همراهي مردم و مسوولان وجود دارد.

گروه اجتماعي:شيوع کرونا در آذربايجان_غربي همچنان با قدرت و شتاب قابل توجه ادامه دارد و هنوز خيز چهارم پايان نيافته  در آستانه خيز پنجم قرار گرفته که البته اميدواري_ها براي مديريت اين خيز با همراهي مردم و مسوولان وجود دارد.
 شيوع کرونا همچنان مهمترين موضوع در دنيا، ايران و به تبع آن آذربايجان غربي است و روزانه صدها خانواده را در اين استان درگير خود مي‌کند.
اين ويروس که با بي توجهي مردم قدرت مي‌گيرد و با توجه به انجام و اِعمال ملزومات بهداشتي و شيوه نامه ها، رو به زوال مي گذارد طي بيش از 15 ماه گذشته همواره در شهرهاي مختلف آذربايجان غربي جولان داده است.
با وجود ايجاد روند کاهشي در هفته هاي گذشته، جولان کرونا پس از بي توجهي به پروتکل ها در ايام اخير دوباره روند افزايشي به خود گرفت و در حال حاضر، 10 شهرستان آذربايجان غربي در وضعيت نارنجي است که اين روند افزايشي به نظر مي رسد که ادامه داشته باشد.
10 شهرستان آذربايجان غربي وضعيت نارنجي کرونايي دارند
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از 17 شهرستان اين استان، 10 شهرستان در وضعيت نارنجي است در حالي که اين رقم در ابتداي هفته گذشته، هفت مورد بود.
علي مصطفوي افزود: هم اينک شهرستان هاي اروميه، خوي، بوکان، ماکو، پيرانشهر، سلماس اشنويه، چالدران و شاهين دژ در آذربايجان غربي وضعيت نارنجي کرونايي دارند.
وي اضافه کرد: همچنين شهرستان‌هاي مهاباد تکاب، نقده و سردشت در جنوب و پلدشت شوط و چايپاره در شمال اين استان در وضع زرد کرونايي هستند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي با اعلام هشدار جدي نسبت به ضرورت رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهيز از تجمع به ويژه اجتناب از سفرهاي غيرضروري در شهرهاي زرد و نارنجي از جمله مهمترين اقداماتي است که بايد رعايت شود.مصطفوي افزود: شهروندان همچنين ضمن حضور پرشور در پاي صندوق هاي راي، رعايت پروتکل هاي بهداشتي را در دستور کار خود قرار دهند تا مشکلي در خصوص سلامتي شهروندان و ابتلاي آنان به کرونا ايجاد نشود.
با اين آمار، درحال حاضر حدود 2 ميليون و 500 هزار نفر از سه ميليون و 500 هزار نفر جمعيت آذربايجان_غربي در وضع نارنجي هستند و اين آمار، رعايت پروتکل ها را بسيار مهمتر نشان مي دهد؛ همان کاري که استاندار در جلسه اخير ستاد کرونا روي آن تاکيد کرد.
رعايت موارد بهداشتي در آذربايجان‌غربي نگران کننده است
استاندار آذربايجان غربي گفت: رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي در استان نگران کننده بوده و بايد پروتکل ها براي جلوگيري از بروز خيز پنجم در استان به طور کامل رعايت شود.
محمدمهدي شهرياري افزود: خطر آغاز موج جديد شيوع کرونا بيشتر شده و عادي انگاري ما مسوولان و مردم موجب شده تا خطر شيوع موج جهش يافته کرونا بيش از پيش احساس شود.
وي با قدرداني از تلاش کادر درمان و پرستاري، نوع جديد کروناي جهش يافته را بسيار خطرناک‌تر دانست و اضافه کرد: اگر ما و مردم موارد را به درستي رعايت نکنيم و به وظايف خود به درستي عمل نکنيم، با شرايط خطرناکي مواجه خواهيم بود.
استاندار آذربايجان غربي تنها راه مقابله با هر نوع کرونايي را رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي از جمله استفاده از ماسک و پرهيز از دورهمي ها عنوان کرد و ادامه داد: بايد با رعايت دقيق موارد لازم و اطلاع رساني موثر از وقوع موج جديد حتي الامکان جلوگيري کنيم و اگر هم اين نوع ويروس در استان شعله ور شد با خسارت‌هاي کمتري مواجه باشيم.
شهرياري از اصناف خواست تا موارد بهداشتي را به درستي رعايت کنند تا شاهد قرمز شدن وضعيت شهرها و تعطيلي صنوف نباشيم.
رييس دانشگاه علوم پزشکي هم نظري مشابه استاندار آذربايجان غربي دارد و معتقد است که با ادامه روند فعلي، ناگزيز به ورود به موج پنجم کرونا در استان هستيم.
احتمال ورود آذربايجان غربي به موج پنجم کرونا طي روزهاي آتي زياد است
رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: با توجه به افزايش مراجعه کنندگان به مراکز 16 ساعته و افزوده شدن تعداد بستري ها، احتمال ورود استان به موج پنجم کرونا طي روزهاي آتي زياد است.
دکتر جواد آقازاده افزود: تا امروز وضعيت آذربايجان غربي بهتر بوده ولي نبايد به اين امر بسيار خوش بين باشيم و رعايت پروتکل ها را بايد با دقت انجام دهيم.وي اضافه کرد: همه ما بايد آماده باشيم و تلاش کنيم تا ميزان تلفات و گرفتاري به کرونا در روزهاي يآينده در آذربايجان غربي کاهش يابد.
رييس دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي ادامه داد: سازمان بهداشت جهاني، ويروس هندي يا دلتا را جزو خطرناکترين نوع جهش‌هاي کوويد 19 اعلام کرده که در 96 کشور آغاز شده و خوشبختانه در استان ما موردي از اين ويروس تا بحال ديده نشده است.
آقازاده اظهار کرد: ميزان انتشار و تعداد بيماراني که به علت ابتلا به ويروس هندي  بستري مي شوند، بسيار زياد است.
وي با تاکيد بر اينکه آذربايجان غربي مسافراني از کشورهاي  پاکستان و افغانستان دارد، افزود: افرادي به صورت غيرقانوني از پاکستان و افغانستان وارد کشور شده و در مسير ترکيه، در شهرهاي خوي،   چالدران، ماکو و پلدشت اسکان پيدا مي‌کنند که مشکلات مربوط به بيماري کوويد 19 را بسيار بيشتر مي کند.
وي تاکيد کرد: شهرهايي که در وضعيت نارنجي هستند شامل اروميه، خوي، ماکو مياندوآب، شاهين دژ، بوکان، چالدران، اشنويه و پيرانشهر بايد با رعايت موارد بهداشتي، از ورود به وضعيت قرمز جلوگيري کنند.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا، تاکنون بيش از 180 هزار نفر از مردم آذربايجان_غربي به کرونا مبتلا شده اند که از اين ميزان، چهارهزار و 700 نفر جان خود را از دست داده_اند. با اين آمار بيش از پنج درصد مردم آذربايجان_غربي به کرونا مبتلا شده اند.البته هرچند آمار دقيقي از واکسيناسيون در آذربايجان_غربي وجود ندارد ولي پيش بيني مي_شود که حدود 150 هزار نفر در اين استان حداقل يک دوز واکسن کرونا را دريافت کرده باشند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها