عصر آذربایجان

گزارش خبر

پرکاري مسئولان عددساز براي خدمت به بيکاري

پرکاري مسئولان عددساز براي خدمت به بيکاري

1401/11/16

گروه گزارش: بيکاري در اردبيل باحرکت معکوس هر روز با آمار جديدي ارائه مي شود؛ در اين ميان به نظر مي رسد که ياهيچ منطق علمي در ارائه اين آمارها وجود ندارد و يا اينکه مسئولان از ارائه آمارهاي واقعي گريزانند.

مصطفي محمدي

گروه گزارش:   بيکاري در اردبيل باحرکت معکوس هر روز با آمار جديدي ارائه مي شود؛ در اين ميان به نظر مي رسد که ياهيچ منطق علمي در ارائه اين آمارها وجود ندارد و يا اينکه مسئولان از ارائه آمارهاي واقعي گريزانند.
آبان ماه سال جاري بود که استاندار عاملي در جلسه شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي اردبيل از تلاش براي تحقق 32 هزار فرصت شغلي جديد در استان با هدف رونق توليد و اشتغال در بلندمدت خبر داد.
65 هزار بيکار در استان اردبيل وجود دارد
عاملي در اين نشست با بيان اينکه 65هزار بيکار در استان اردبيل وجود دارد اظهار کرد: به دنبال رفع و کاهش بيکاري با همکاري و تلاش دستگاه‌هاي مربوطه با هدف شناسايي ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي اقتصادي و صنعتي هستيم تا بتوانيم مشکلات و موانع موجود را در اين زمينه برطرف کرده و شاهد تحقق اشتغال در استان با شناسايي 13 واحد توليدي و توسعه فازهاي توسعه‌اي واحدها باشيم.استاندار اردبيل سرمايه‌گذاري بخش خصوصي را يکي از راهکارهاي مهم نجات توسعه اقتصادي استان عنوان کرد و افزود: در اين زمينه بايد با تمام توان و تلاش و ايجاد بستر و زيرساخت‌هاي لازم براي تشويق و ايجاد رغبت سرمايه‌گذاران گام برداشته و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در توسعه اشتغال‌زايي استان که يکي از راهکارهاي مهم استان است باشيم.
عاملي خاطرنشان کرد: ارائه تسهيلات با هدف رفع موانع فعاليت و انجام هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي اجرايي با هدف تسريع در روند اجرا از اهم مواردي است که در دستور کار قرار گرفته و با توجه به اين که طرح‌هاي پيشران در طرح‌هاي مختلف نيازمند برنامه‌ريزي اساسي است بنابراين بايد نسبت به تسريع در اجراي طرح‌هاي اقتصادي با پيشرفت بالاي 40درصد اقدامات لازم انجام يابد.استاندار اردبيل ادامه داد: اجراي برنامه‌هاي تدوين شده براساس ظرفيت هر شهرستان مي‌تواند به صورت عمده مشکلات اقتصاد و اشتغال حوزه جوانان را حل کند که در اين زمينه اگر بتوانيم افزايش درآمد مردم و توليد کالا و خدمات را رقم بزنيم شاهد توسعه استان در تمامي زمينه‌ها خواهيم بود.عاملي اذعان کرد: حمايت صندوق نوآوري و شکوفايي از شرکت‌هاي دانش بنيان نيز با هدف رونق کسب و کار و تجارت بايد پاي کار باشند و نسبت به حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان تمام توان و تلاش خود را به کارگيرند و با رفع موانع و مشکلات به شکل موفق وارد عمل شوند.
اظهارات عاملي در کنار برخي آمارهاي ارائه شده از سوي مديران ديگر دستگاه ها مبني بر راه اندازي چندين واحد توليدي_صنعتي جديد و احياي بسياري از واحداهاي راکد در استان و اشتغال به کار نيروهاي آماده به کار در اين واحدها و صدها آمار عجيب و غريب ديگر اشتغالزايي، همه و همه حکايت از آن داشت که شايد آمار به بيکاران در اردبيل اگر کم هم نشود، حداقل روند افزايشي نداشته باشه باشد.
تا پايان دولت سيزدهم براي 35 هزار نفر فرصت اشتغال ايجاد خواهد شد
البته رييس شوراي اشتغال استان در اظهارنظري ديگر از هدف گذاري براي توسعه 15 واحد صنعتي بزرگ در استان تا اشتغال 17 هزار نفري نيز خبر داده بود.استاندار اردبيل تصريح کرد: با هدف‌گذاري انجام شده تا پايان دولت سيزدهم براي 35 هزار نفر فرصت اشتغال ايجاد خواهد شد تا نيمي از بيکاران استان در مسير اشتغال و توليد ثروت قرار گيرند که انتظار مي‌رود نرخ بيکاري استان نيز تا پايان دولت سيزدهم به زير پنج درصد برسد.
بيکاري زير 5 درصد را هدفگذاري کرده ايم
 در همين زمينه داود شايقي ، اظهار کرد: اشتغال يکي از دغدغه‌هاي جدي مسئولان استان است که لازمه تحقق آن تقويت جبهه توليد در ابعاد مختلف است.وي توانمندي‌هاي استان اردبيل را در سه بخش کشاورزي، صنعت و گردشگري يادآور شد و تصريح کرد: اگر برنامه‌ريزي دقيقي در ارتقاي توليد بخش کشاورزي، صنعتي و گردشگري انجام دهيم، به راحتي مي‌توانيم در سال‌هاي آينده به افزايش اشتغال و کاهش نرخ بيکاري تا زير پنج درصد اميدوار باشيم.
رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان اردبيل ضرورت دستيابي به اشتغال 35 هزار نفري را در استان با فعال کردن ظرفيت‌هاي مغفول مانده بخش کشاورزي، صنعت، معدن  گردشگري و خدمات يادآور شد و گفت: در بخش کشاورزي با تکميل و راه‌اندازي پروژه عظيم پاياب سد خداآفرين به راحتي مي‌توان براي 17 هزار نفر اشتغال مولد ايجاد کرد.
شايقي افزود: با افزايش توليد محصول تا يک ميليون تن با راه‌اندازي اين پروژه عظيم آبي_ خاکي به راحتي مي‌توان به اشتغال پايدار در اين منطقه اميدوار بود.
در استان اردبيل 100 هزار جوان بيکار به دنبال فرصت اشتغال هستند
آمار و ارقام ارائه شده توسط استاندار عاملي از وضعيت بيکاران اردبيلي خيلي زود توسط سيدکاظم موسوي نقض شد؛ آمار نماينده اردبيل  نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي از وضعيت بيکاري استان به مراتب وخيم تر از 65 _70 هزار نفر اعلامي عاملي بود.حجت‌الاسلام والمسلمين سيدکاظم موسوي ، با بيان اينکه توجه به مناطق محروم در بودجه 1402 مد نظر بوده است گفت:در اين زمينه به دنبال ايجاد فرصت‌هاي شغلي بيشتر با کاهش عوارض و ماليات براي صاحبان واحدهاي توليدي هستيم تا بتوانيم به تمامي اهداف خود در اين زمينه جامه عمل بپوشانيم.موسوي با اشاره به آمار بيکاري در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 هزار جوان بيکار در استان وجود دارد که به صورت عمده جزو فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها نيز هستند و نرخ بيکاري استان نيز در حال حاضر 15.65 درصد است که اميد مي‌رود در اين زمينه بتوان اقدامات خوبي را انجام داد.وي تصريح کرد: تبديل وضعيت نيروهاي شرکتي و قراردادي با حرکت دولت و مجلس جزو اولويت‌هاي اساسي بوده و در اين زمينه انتظار داريم حرکت تحولي در استان اردبيل براي کاهش آثار تورم در زندگي با تقويت جبهه اشتغال و کارآفريني، توليد، سرمايه‌گذاري و حمايت از تکميل طرح‌هاي پيشران و ايجاد بستر تحول در جامعه در دستور کار است.حال در کنار اوضاع بحراني بيکاري در اردبيل آن چيزي که همه را سردرگم کرده است آمارهاي ضد و نقيض از وضعيت اشتغال و بيکاري در استان اردبيل است که توسط نمانيدگان و مسئولان استاني رسانه اي مي شود.بي شک نداشتن آماري دقيق از وضعيت استان در حوزه هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي، همه و همه از بي برنامگي و بي نظمي در حوزه مديريت استان حکايت دارد؛ آمارهايي که مي بايست مبناي حرکت تحولي در استان باشد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از بازار،در هر حال باتوجه به امارهاي ارئه شده، بيکاري در اردبيل با حرکت در جهت معکوس هر روز با ارقام تازه اي به مردم ارائه مي شود؛ در اين ميان به نظر مي رسد که ياهيچ منطق و ساز و کار علمي دقيقي در ارائه اين آمارها وجود ندارد و يا اينکه مسئولان از ارائه آمارهاي واقعي گريزانند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها