عصر آذربایجان

گزارش خبر

اروپايي‌ها اراده‌اي براي عمل به تعهدات خود ندارند

1398/06/17

گروه خبر: امام جمعه زنجان بدعهدي آمريکا و امروز و فردا کردن اروپا را يادآور شد و گفت: هر دو اين قدرت‌ها به معاهده امضا شده با ايران پشت کرده و در واقع عهدشکني کرده‌اند چرا که اروپايي‌ها اراده‌اي براي عمل به تعهدات خود ندارند.

آيت‌الله شيخ علي خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه زنجان، با دعوت خود و ديگر حاضران به تقواي الهي اظهار کرد: اين ايام بهترين فرصت براي کسب تقوا و رستگاري در دنيا و آخرت است.نماينده ولي فقيه در استان زنجان به تشريح وقايع هفتم محرم سال 60 پرداخت و افزود: اين روز مصادف با بسته شدن آب فرات به روي امام و ياران همراه ايشان است.وي با يادآوري در پيش بودن 17 شهريور سال 57 که به نام جمعه خونين معروف است، تصريح کرد: 17 شهريور با حمايت امريکا از پهلوي تبديل به يکي از سخت‌ترين روزها براي مردم شد چرا که مردمي که شعار الله اکبر مي‌دادند به خاک و خون کشيده شدند و به همين دليل اين روز به نام شهدا نام‌گذاري شد.آيت‌الله خاتمي به در پيش بودن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني اشاره کرد و افزود: ارادت مردم زنجان به اهل بيت پيامبر (ص) به ويژه سيدالهشدا موجب مشهور شدن اين شهر به شهر شور و شعور حسيني شده است.امام جمعه زنجان با تاکيد بر برگزاري باشکوه نماز ظهر عاشورا ابراز اميدواري کرد: هيأت‌هاي عزاداري در اين نماز باشکوه که هر ساله برگزار مي‌شود، شرکت کنند چرا که اطاعت از شهيد کربلا در اقامه نماز ظهر عاشورا ضروري است.وي ياد و خاطره شهداي عاشورا در حرم مطهر رضوي را گراميداشت و افزود: جبهه نفاق با حمايت استکبار جهاني اقدام به اين کار کرد که جاي بسي تاسف دارد.آيت‌الله خاتمي ايستادگي و مقاومت در برابر ظلم و جور را از پيام‌هاي عاشوراي حسيني دانست و گفت: پيام عاشورا ايستادگي در مقابل ظلم حتي به قيمت به خطر انداختن مال و جان است.امام جمعه زنجان نه سازش و نه تسليم را ديگر پيام عاشورا عنوان و تصريح کرد: »هيهات من الذله« پيام جاودانه عاشورا براي پيروان خود است.وي بدعهدي آمريکا و امروز و فردا کردن اروپا را يادآور شد و تاکيد کرد: هر دو اين قدرت‌ها به معاهده امضا شده با ايران پشت کرده و در واقع عهدشکني کرده‌اند حتي با وجود مهلت دو ماهه ايران آن‌ها باز هم تصميم و اراده‌اي براي عمل به تعهدات خود انجام ندادند.آيت‌الله خاتمي با تاکيد بر وقت‌کشي اروپا با تباني که با امريکا کرده است، ادامه داد: شرايط موجود نشان مي‌دهد که نبايد بيش از اين وقت تلف شود، چرا که بنا به فرموده مقام معظم رهبري که فرمودند:» ما با اين سه کشور دعوا نداريم مسئله ما مسئله دعوا کردن نيست مسئله ما اعتماد نداشتن است«.نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به سفر رئيس قوه قضائيه به زنجان اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات استان در جلسات متعدد برگزار شده مطرح شد و روي هم رفته اميدواري به رفع آن‌ها وجود دارد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، آيت الله خاتمي خرسندي مردم از اقدامات قوه قضائيه در مبارزه با فساد را يادآور شد و تصريح کرد: مردم طي 40 سال گذشته نشان داده‌اند که همه سختي‌ها از جمله تحريم را تحمل مي‌کنند ولي فساد و ناکارآمدي براي آن‌ها غير قابل تحمل است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها