عصر آذربایجان

گزارش خبر

استان زنجان توانایی تبدیل شدن به قطب زراعت چوب در کشور را دارد

استان زنجان توانایی تبدیل شدن به قطب زراعت چوب در کشور را دارد

1399/12/21

عصر آذربایجان- مدیر‌کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه با عنایت ویژه مقام معظم رهبری اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته گفت: سالانه 150میلیون متر مکعب آب سطحی در سطح استان مدیریت می‌شود.

عصر آذربايجان- مدير‌کل منابع طبيعي استان زنجان با بيان اينکه با عنايت ويژه مقام معظم رهبري اعتبارات خوبي از محل صندوق توسعه ملي به طرح‌هاي آبخيزداري اختصاص يافته گفت: سالانه 150ميليون متر مکعب آب سطحي در سطح استان مديريت مي‌شود.

خليل آقاجانلو ، با اشاره به اينکه چوب از جمله موادي است که همواره مورد مصرف قرار مي‌گيرد و با توجه به اينکه در قانون ششم توسعه برداشت چوب از جنگل‌هاي شمال که يکي از منابع اصلي تامين است متوقف شد، اظهار داشت: شرايط تحريمي نيز بر واردات چوب اثر گذاشت و اين امر نيز محدود شد بنابراين تکيه بر توليدات داخلي بيش از پيش نمود يافت.

وي افزود: يکي از منابعي که مي‌توان چوب مورد نياز را تامين کرد موضوع زراعت چوب با استفاده از گونه‌هاي سريع‌الرشد است با اين وجود استان زنجان نيز پتانسيل مناسبي در اين زمينه دارد.

مدير‌کل منابع طبيعي استان زنجان با بيان اينکه بحث منابع طبيعي با توجه به تغييرات اقليمي ايجاد شده يکي از مهم‌ترين موضوعات در کل کشور و استان مطرح است، گفت: در بهار سال گذشته شديد‌ترين بارش‌ها را دريافت کرديم اما در حال حاضر هنوز به بارش نرمال در استان نرسيده‌ايم که نشان از تغييرات است بنابراين اگر بخواهيم منابع طبيعي در استان را حفظ کنيم بايد در تعادل بخشي بحث‌هاي اقليمي توجه ويژه‌اي به منابع طبيعي خصوصا آبخيزداري داشته باشيم.

وي با بيان اينکه در کنار حفظ آب، خاک نيز بايد مورد توجه ويژه قرار داشته باشد تصريح کرد: سالانه در بحث‌هاي آبخيزداري در حدود 150 ميليون‌متر مکعب آب سطحي مديريت مي‌شود که از اين مقدار حدود 80 ميليون‌متر مکعب وارد آبخوان‌ها شده و سبب تغذيه سفره‌هاي آب زير زميني مي‌شود‌.

مدير‌کل منابع طبيعي استان زنجان با بيان اينکه در حدود 20 ميليون متر مکعب از آب سطحي در طول سال‌هاي اخير مديريت شده است، عنوان کرد: هنوز براي رسيدن به هدف نهايي مسير طولاني در پيش است چراکه ايران کشوري است که در کمربند خشک و نيمه خشک زمين قرار دارد بنابراين مديريت آب امري اجتناب ناپذير است.

وي با تاکيد بر اينکه خوشبختانه با عنايت مقام معظم رهبري در راستاي اجراي عمليات آبخيزداري از محل صندوق توسعه ملي اعتبارات خوبي به اين امور اختصاص يافته است، گفت: در حال حاضر چندين طرح آبخيزداري نيز در سطح استان در حال اجرا است که اگر به پايان برسد تاثير چشمگيري در ذخيره آب‌هاي سطحي و در نهايت افزايش سطح سفره‌هاي آب زير زميني خواهد داشت.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها