عصر آذربایجان

گزارش خبر

سالمندان را از دورترین روستاها تا کنج خانه‌ها واکسینه می‌کنیم

سالمندان را از دورترین روستاها تا کنج خانه‌ها واکسینه می‌کنیم

1400/02/07

عصر آذربایجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷۰ هزار نفر جمعیت سالمند بالای ۸۰ سال در استان داریم که امروز ۱۴ نفر از این جمعیت به عنوان نماینده‌ی گروه دوم واکسینه می‌شوند و روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا دین خود را به ۷۰ هزار نفر ادا کنیم و از دورترین روستاها تا کنج خانه‌ها این افراد را واکسینه خواهیم کرد.

عصر آذربايجان- رئيس دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: 70هزار نفر جمعيت سالمند بالاي 80سال در استان داريم که امروز 14نفر از اين جمعيت به عنوان نماينده‌ي گروه دوم واکسينه مي‌شوند و روزهاي 11و 12ارديبهشت ماه تمام توان خود را به کار خواهيم گرفت تا دين خود را به 70هزار نفر ادا کنيم و از دورترين روستاها تا کنج خانه‌ها اين افراد را واکسينه خواهيم کرد.

محمدحسين صومي در مراسم واکسيناسيون سالمندان بالاي 80سال، با بيان اين‌که آذربايجان شرقي با جمعيت چهار ميليون نفري خود، يکي از چهار استان‌ سالمند کشور است، اظهار کرد: خوشحال هستيم که در چهاردمين روز ماه مبارک رمضان توفيق داريم گام بزرگي در جهت مصون سازي گروه دوم هدف را در بيمارستان خيريه کودکان مرداني آذر برمي‌داريم.

وي ادامه داد: امروز در اين مکان مقدس، جمع 14نفري که جهت آغاز واکسيناسيون دعوت شده اند، عصاره تلاش و تجارب و موفقيت و خيرخواهي مردم آذربايجان شرقي هستند، ايشان کودکان خوب دهه دوم قرن 14و تاثيرگذاران نام آور شش دهه گذشته هستند، از خير بزرگ مرداني آذر که بيمارستاني 700نفري کودکان را براي کشور ساخته‌اند تا والدين شهداي عزيز و خيران عزيز و استاد گلابي چهره ماندگار شيمي که در اين مکان حضور دارند، قدرداني مي‌کنيم.

صومي افزود: خود را موظف به تامين سلامت انسان‌هاي بزرگ مي‌دانيم، خوشحال هستيم اين بزرگان که بيش از هشت دهه در مقابل حوادث و بيماري ها و در 14ماه گذشته نيز در مقابل اين بيماري مصون مانده‌اند، امروز نيز با واکسيناسينون مصون مي مانند.

وي ادامه داد: از افرادي که در توليد تهيه و انتقال و تزريق واکسن نقش آفرين هستند، قدرداني مي‌کنيم که خوباني از ملت را به آرامش رساندند.

رئيس دانشگاه علوم‌پزشکي تبريز خاطرنشان کرد: اکثريت گروه يک را تا اين لحظه واکسينه کرده‌ايم و فردي از اين گروه نبوده که به دنبال فراخوان مراجعه کند و واکسينه نشود، تنها تعداد معدودي باقي مانده که مراجعه نکرده اند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها