عصر آذربایجان

گزارش خبر

چالش افزايش خودروهاي بدون پلاک در اردبيل

چالش افزايش خودروهاي بدون پلاک در اردبيل

1400/08/23

گروه گزارش: تردد خودروهاي پلاک مخدوش يا پلاک نشده در حالي در خيابان‌هاي اردبيل رو به افزايش است که پليس راهنمايي و رانندگي استان از تشديد کنترل و نظارت جدي بر تردد اين متخلفان خبر مي‌دهد.

 نوشين سلامت

گروه گزارش:  تردد خودروهاي پلاک مخدوش يا پلاک نشده در حالي در خيابان‌هاي اردبيل رو به افزايش است که پليس راهنمايي و رانندگي استان از تشديد کنترل و نظارت جدي بر تردد اين متخلفان خبر مي‌دهد.
مدتي است که خيابان‌هاي اردبيل شاهد افزايش بي‌سابقه خودروهاي فاقد پلاک يا پلاک مخدوش است که اين معضل اگر چه در ميان مردم عادي تخلف محسوب مي‌شود، اما پليس راهنمايي و رانندگي از آن به عنوان جرم ياد کرده و افرادي را که سوار بر اين خودروها به هر طريقي در خيابان‌ها و معابر عمومي جولان دهند به عنوان مجرم مي‌شناسد.در حالي که در صورت شناسايي و اعمال قانون در حق رانندگان اين خودروها، جزاي زيادي از جرايم سنگين نقدي تا حبس در انتظار آن‌هاست، اما اين موارد هم گاهاً هيچ محدوديتي براي آن‌ها خلق نمي‌کند تا بتواند مجرمان را مقيد به رعايت اصول راهنمايي و رانندگي کند.
افزايش خودروهاي فاقد پلاک و نگراني مردم
سهل‌انگاري در اعمال قانون و قصور در شناسايي رانندگان متخلف در شهر مستقيماً با به خطر انداختن امنيت عمومي در ارتباط است که همين موضوع سبب سلب آسايش اکثريت آحاد جامعه نيز مي‌شود، کما اينکه اجراي طرح برخورد با خودروهاي متخلفي که اقدام به دست‌کاري پلاک خودروي خود مي‌کنند بايد به اندازه‌اي بازدارنده باشد که به تدريج شاهد کاهش تعداد اين متخلفان در شهر باشيم.به گفته برخي شهروندان در ماه‌هاي اخير تعداد خودروهايي که به هر طريقي سعي در پنهان کردن پلاک خود دارند زياد شده است که تردد اين خودروها اگر چه در طول روز هم اتفاق مي‌افتد اما در ساعاتي از شب خودروهاي پلاک نشده يا پلاک مخدوش بيشتري در خيابان‌هاي اردبيل به چشم مي‌خورد.
يکي از شهروندان با اشاره به چالش جدي اين روزهاي اردبيل ، گفت: عمدتاً خودروهايي که پلاک آنها به هر دليلي نامشخص يا ناخوانا بوده در واقع همان خودروهايي هستند که بيشترين ميزان تخلف و مزاحمت را براي مردم دارند.
وي ضمن گلايه‌مندي از برخي تخلفات و آلودگي‌هاي صوتي در سطح شهر توسط برخي افراد متخلف افزود: اگر چه پليس همواره بر موضوع کنترل خودروهاي متخلف و مزاحم اشاره و تاکيد داشته اما متأسفانه اين موارد نه تنها کنترل نشده بلکه به مرور رو به وخامت مي‌گذارد که اتفاقاً وضعيت مزاحمت خودروها در هسته شهر، محلات مرکزي و خيابان‌هاي اصلي بيشتر از ساير تقاطع‌ها و معابر فرعي است.به گفته سيدحجت فتاحي، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان بيشترين تمرکز پليس در کنترل رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي به هسته مرکزي شهر معطوف بوده که اتفاقاً تعداد تيم‌هاي پليس در اين مراکز و مناطق بيشتر از ساير مکان‌هاست که معمولاً در صورت مشاهده و تشخيص تخلف از سوي رانندگان افراد مستحق اعمال جريمه راهي براي فرار ندارند.
امنيت عمومي در دست رانندگان خودسر
در بيشتر مواقع رانندگاني که قصد ارتکاب تخلف يا رد قانون را دارند در واقع در اولين قدم نسبت به مخدوش کردن پلاک خودروي خود اقدام مي‌کنند که گاه اين موضوع در بدترين شرايط خود منجر به جعل پلاک نيز مي‌شود و شناسايي اين افراد و توقيف وسيله نقليه آن‌ها جز ضرورت‌هاي حفظ امنيت عمومي و آرامش رواني جامعه است.يکي از شهروندان اردبيل ضمن اشاره به افزايش تعداد خودروهاي فاقد پلاک در خيابان‌هاي شهر گفت: افزايش جمعيت شهري و به تبع آن تعداد خودروها در معابر سبب شده تا تخلفات راهنمايي و رانندگي در عين افزايش به يک تنوع رو به گسترش نيز برسد که بدين ترتيب هر روز تخلفات بيشتر و جديدي را در شهر شاهد باشيم.اين شهروند نيز از افزايش تعداد خودروهاي بدون پلاک نسبت به سالهاي گذشته خبر داد و اضافه کرد: تعداد اين خودروها چند وقتي است که زياد شده و اين موضوع به هيچ وجه من الوجوه قابل کتمان نيست چون با حضور در شهر به خوبي مي‌توانيم شاهد اين ادعا باشيم.
570 خودروي پلاک مخدوش توقيف شد
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان اردبيل ، اظهار کرد: در 8 ماهه امسال براي تعداد 570 خودرو با جرايم پلاک مخدوش، جعل هويت وسيله نقليه يا برداشتن پلاک اعمال قانون شده است که اين تعداد بلافاصله پس از شناسايي تخلف توقيف و راننده خاطي پس از طي مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.سيد حجت فتاحي تصريح کرد: از اين تعداد اتومبيل تعداد 380 خودرو صرفاً براي مرکز استان و شهر اردبيل بوده که بيشترين تخلفات ثبت شده براي اين خودروها مخدوش و جعل کردن پلاک خودرو بوده است.وي از تشديد کنترل و نظارت بر تخلف‌هاي شهري از جمله ويراژ خودروهايي با ظاهر نامتعارف يا فاقد پلاک خبر داد و يادآور شد: از ابتداي امسال سخت‌گيري‌ها در بحث توقيف خودروهاي با ظاهر غيرمتعارف که اتفاقاً اقدام به قانون‌شکني مي‌کنند بيشتر شده است که گاهاً در هنگام اعمال قانون مأموران ما متوجه شدند که ايراد ظاهري در پلاک خودرو به دلايل سهوي بوده که در اين مواقع هم در محل، اعمال قانون و نقص موجود رفع شده است.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ميزان حد و مجازات براي رانندگان متخلف را از جريمه نقدي تا 6 ماه حبس عنوان و بيان کرد: ضمن دادن تذکر جدي افراد خاطي و مجرم بعد از شناسايي ميزان تخلف به ترتيب مشمول پرداخت جريمه نقدي يا حبس تا 6 ماه مي‌شوند.
مطالبه مردم از پليس؛ تشديد نظارت و کنترل بر جولان خودروهاي بي‌هويت
در حالي که افزايش تردد خودروهاي فاقد پلاک در شهر از سوي پليس راهنمايي و رانندگي رد مي‌شود اما اين موضوع از بار نگراني مردمي که بارها با اين موارد مواجه شدند کم نمي‌کند، چرا که مردم تردد خودروهاي بدون پلاک در خيابان‌هاي اردبيل را ناشي از نبود نظارت کافي و قصور در نحوه کنترل تردد اين خودروها مي‌دانند.اما از طرفي هم پليس نقش مردم در فرهنگ‌سازي رانندگي صحيح و قانوني و فراگيري قوانين راهنمايي و رانندگي را بسيار مهم مي‌شمارد.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در تکميل توصيه به مردم براي رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و در رأس آن پايبندي به حقوق شهروندان گفت: اصلي‌ترين اقدام بازدارنده در راستاي جلوگيري از جولان خودروهاي فاقد پلاک در سطح شهر و معابر عمومي فرهنگ‌سازي از بطن جامعه و خانواده بوده که در صورت چشم‌پوشي از اين موضوع و نپرداختن به فرهنگ‌سازي درست جامعه‌اي پرتنش و مشوش را شاهد خواهيم بود.فتاحي معتقد است اگر خود مردم با پليس همکاري کنند قطعاً تعداد تخلفات شهري اين چنيني به کمترين ميزان خود رسيده و آرامش عمومي در جامعه حاکم خواهد شد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،از تمام حرف‌ها که بگذريم، بايد آمد و رفت خودروهاي فاقد پلاک يا پلاک مخدوش در سطح شهر را به چشم يک معضل جدي ببينيم، معضلي که مي‌تواند در صورت عدم کنترل يا مهار به موقع در کنار به خطر انداختن آرامش جامعه زمينه‌ساز جرايم خشن‌تري مثل تصادفات شديدي که بر اثر عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در مواقع گريز از دست قانون صورت مي‌گيرد، باشد.تنها معيار در راستاي شناسايي و مهار خودروهاي پلاک‌نشده در اردبيل تقويت زيرساخت‌هاي امنيتي و اجتماعي و تشديد کنترل و نظارت‌ها بوده تا پليس با کمک مردم از جولان خودروهاي شوتي در سطح شهر جلوگيري کند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها