عصر آذربایجان

گزارش خبر

مبارزه با فساد بايد در راس کار همه مسئولان باشد

رييس کل دادگستري استان زنجان:

1401/03/01

گروه خبر: رييس کل دادگستري استان زنجان گفت: آسيب شناسي قوانين در بستر مبارزه با فساد و تحقق عدالت بايد مورد توجه بسيج حقوق‌دانان باشد. ، همايش سالانه بسيج حقوق‌دانان شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات نور شهيد عطايي زنجان، با حضور مسئولان استاني برگزار شد.

گروه خبر: رييس کل دادگستري استان زنجان گفت: آسيب شناسي قوانين در بستر مبارزه با فساد و تحقق عدالت بايد مورد توجه بسيج حقوق‌دانان باشد. ، همايش سالانه بسيج حقوق‌دانان شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات نور شهيد عطايي زنجان، با حضور مسئولان استاني برگزار شد.

 در اين جلسه حجت الاسلام اسماعيل صادقي نيارکي به آزادي زندانيان غيرعمد اشاره کرد و اظهار داشت: 90 زنداني با بيش از 3 ميليارد تومان توسط بسيج حقوق‌دانان از زندان آزاد شده‌اند.
وي با اشاره به تفاوت مشارکت مردم در حکومت اسلامي و ساير کشورها گفت: در کشورهاي غربي نگاه به مشارکت مردم طبق حزب و سياست است اما در حکومت اسلامي نگاه بسيجي و ديني مبتني بر فقه اسلامي و مشارکت همه جانبه مردم در حکومت‌ اسلامي است و تک تک مردم طبق کتاب قرآن هم در برابر خداوند و هم در برابر جامعه مسئول هستند.رييس کل دادگستري استان زنجان بيان کرد: مبناي تشکيل بسيج مستضعفان توسط امام خميني (ره) بر مشارکت همه مردم بوده و هرکسي در زمينه بسيج حقوق‌دانان فعاليت دارد بدون وابستگي به حزب خاص حضور دارد که اين حضور مبارکي است.وي به ترور سردار شهيد سليماني اشاره کرد و گفت: شروع کار دادخواهي با بسيج حقوق‌دانان بوده و نقش برجسته بسيج در اين پرونده به ثمر رساندن آن با ابعاد و پيچيدگي حقوقي بر عليه کشور‌هاي به ظاهر  قدرتمند است.صادقي‌نيارکي افزود: شروع دادخواهي پرونده از اواخر سال 98 بوده که در حال حاضر در مرحله پاياني قرار دارد و از طرف مجامع بين المللي حقوقي نيز هيچ ايرادي به اين پرونده وارد نيست.وي گفت: پرونده دادخواهي مطابق قوانين جاري و منشور بين‌المللي است و حتي احضار تروريستي به نام ترامپ مطابق قوانين جاري کشور ايران و آمريکا است که اين امر به همت بسيج حقوق‌دانان صورت گرفته است.رييس کل دادگستري استان زنجان بيان کرد: پرونده سردار شهيد سليماني ادعانامه امت اسلامي و تمام آزادي‌خواهان عالم بر عليه دولت تروريست آمريکا خواهد بود که به عنوان سند در تاريخ ماندگار خواهد بود. وي به نقش بسيج در فساد ستيزي و ابعاد حقوقي بيانيه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: اين يک کار مستمر و اساسي است و امروزه نيازمند جامعه‌اي برپايه عدالت هستيم.صادقي نيارکي عنوان کرد: مقام معظم رهبري، مبارزه با فساد را تبيين کرده‌اند و عملياتي کردن آن نيازمند فراهم شدن بسترهاي لازم است و در مقطعي براي رسيدن به اين هدف بايد  قوانين اصلاح شوند. وي بيان‌کرد: مبارزه با فساد با نگاه به بيانيه دوم يک سند بالادستي نظام است و لازم است همه قوانين کشور در پياده سازي اين بيانيه اقدام کنند و بايد بسترهاي قانوني آن فراهم شود که اين امر نيازمند اقدام انقلابي و جهادي است.رييس کل دادگستري استان زنجان گفت: امروز در دولت هم نگاه جهادي و هم نگاه انقلابي را شاهد هستيم و براي کار نکردن هيچ بهانه‌اي نداريم و فرصت‌ها‌ي خدمت را نبايد از دست بدهيم.
وي گفت: از بسيج حقوق‌دانان انتطار مي‌رود خلأهاي قانوني را شناسايي کرده و اگر جايي قانون نبود مطابق نياز روز قانون نوشته شود.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از تسنيم ،صادقي نيارکي به مطالبه گري توسط بسيج حقوق‌دانان اشاره کرد و گفت: در مطالبه‌گري به ويژه در زمينه‌هاي حقوقي نبايد غفلت کرد چرا که مسئولان را هوشيار مي‌کند و بسيج حقوق‌دانان در اين موضوع نبايد به هيچ عنوان کوتاه بيايند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها