عصر آذربایجان

گزارش خبر

جشنواره ها نفسي تازه مي کنند

جشنواره ها نفسي تازه مي کنند

1401/05/09

گروه جامعه: صداي جيغ ، دست و هورا و قهقهه خنده جمعيتي مثال زدني در محيطي دور از شلوغي شهر ناخودآگاه چهره را بشاش مي کرد.جماعتي براي شرکت در جشنواره اي تابستانه گرد هم آمده بودند عده اي از غرفه هايي که برپا بود خريد يا بازديد ميکردند عده اي با خانواده خود روي حصيري در حاشيه محل جشنواره به تماشاي برنامه هاي جشن مشغول بودند.

گروه جامعه: صداي جيغ ، دست و هورا و قهقهه خنده جمعيتي مثال زدني در محيطي دور از شلوغي شهر ناخودآگاه چهره را بشاش مي کرد.جماعتي براي شرکت در جشنواره اي تابستانه گرد هم آمده بودند عده اي از غرفه هايي که برپا بود خريد يا بازديد ميکردند عده اي با خانواده خود روي حصيري در حاشيه محل جشنواره به تماشاي برنامه هاي جشن مشغول بودند. مي گويند شادي ضرورتي است که به زندگي معنا مي دهد و يک محرکي اساسي در زندگي انسان است. من اين محرک را با برپايي 8 روز جشن تابستانه (عيد تا عيد ) بواسطه اجراي برنامه هاي شاد و فرهنگي پس از 3 سال ممنوعيت کرونايي به چشم ديدم.مردم به شادي جمعي و ملي نياز دارند، نياز به يک ابراز احساس مشترک و جمعي، خواه برنده شدن تيم ملي باشد خواه برپايي جشن هايي اين چنيني..
در ?سال اخير، کرونا، حوادث مختلفي همچون مرگ عزيزان ، حوادث ملي همچون پلاسکو و بسياري از اتفاقات و از طرفي کم توجهي مسئولين نيز به واسطه نبودن مکانهاي تفريحي سالم در شهر براي تخليه هيجانات مردم همه باهم روح مردم را خسته کرده بود.به همت شهرداري اروميه جشنواره تابستانه اي در دهکده چي چست اروميه به مدت 8 روز کاري از 24 تا 31 تيرماه با برپايي 100 غرفه ارائه محصولات باغي, پوشاک و اقلام خوراکي برگزارشد که با بررسي ميداني  مي توان برپايي چنين برنامه هايي را فرصتي مناسب براي تقويت شادي و شور و نشاط اجتماعي عنوان کرد.بسياري از مردم حاضر در جشنواره در طي 8 روز برپايي در گفت و گو با ايسنا با اشاره به ضرورت وجود چنين برنامه هايي خواستار تداوم جشنواره ها در قالب عناوين مختلف شدند.اگر چه ضعف هايي نيز وجود داشت اما فرصتي شد تا مردم شهر اروميه پس از مدتها نفسي تازه کنند...
برنامه هايي به فراخور زمان در قالب جشنواره هاي مختلف در اروميه اجرا مي شود
حسين مهدي زاده, شهردار اروميه  24 تيرماه در افتتاحيه جشنواره تابستانه که در دهکده چي چست اروميه برگزار شد، گفت: با همکاري سازمان فرهنگي، ورزشي شهرداري و زيبا منظر با هدف ايجاد شور و نشاط آموزش هاي مختلفي در محلات شهر در دستور کار است که خواستار مشارکت شهروندان شد.شهردار اروميه باابراز تاسف از تعطيلي شهربازي دهکده چي چست گفت: درصدديم با کسب استانداردهاي لازم دستگاههاي شهربازي، اين مجتمع بزرگ تفريحي راه اندازي شود.وي با بيان اينکه هدف از اجراي جشنواره ها ايجاد شور و نشاط اجتماعي بين شهروندان است،  گفت: پس از محرم برنامه هايي به فراخور زمان در قالب جشنواره هاي مختلف اجرا مي شود.مهدي زاده وضعيت آسفالت شهري و بدهي هاي شهرداري را از مشکلات شهر و مجموعه شهرداري عنوان کرد و گفت: اتمام پروژه هاي نيمه تمام شهري در اولويت است.مرتضي منافي , نائب رييس شوراي شهر اروميه نيز روز جمعه 31 تيرماه در اختتاميه جشنواره تابستانه که در دهکده چي چست برگزار شد، خواستار مطالبه گري مردم از شهرداري و شوراي شهر شد و اظهار کرد: کليه اقدامات شهرداري بايد شفاف سازي شود.وي هدف از اجراي جشنواره را ايجاد شور و نشاط عنوان کرد و گفت: برگزاري چنين جشنواره هاي نشاط آور در سطح شهر در طول سال تداوم خواهد داشت.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا؛ شادي هاي جمعي، يکي از زيباترين جلوه هاي زندگي بشر است با نگاهي به جامعه بيش از هر زمان ديگر، خلاء برنامه هايي براي ايجاد نشاط و شادي، در بستري مناسب احساس مي شود. جشنواره ها نيز فرصتي براي معرفي نمادها، هنر دست هنرمندان، محصولات توليدي و آداب و رسوم استان و شهرها است.اميد است که مسئولان استان و شهرمان در مناسبتهاي مختلف به فراخور زمان برنامه هاي شادي افرين را براي بازگشت شور و نشاط بين مردم را برنامه ريزي کنند چرا که با برگزاري اينگونه جشنواره‌ها مي‌توانيم آذربايجان غربي و اروميه را معرفي و زمينه جذب گردشگران داخلي و خارجي را فراهم کنيم..

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها