عصر آذربایجان

گزارش خبر

حرکت لاکپشت‌وار بزرگترين پروژه تاريخ شهر زنجان

حرکت لاکپشت‌وار بزرگترين پروژه تاريخ شهر زنجان

1402/05/15

گروه گزارش:بيشتر از دو ماه از آغاز عمليات ساخت مسير شهيدان کريمي در شهر زنجان مي‌گذرد ولي ميزان پيشرفت فيزيکي آن بسيار کند و لاکپشت‌وار است.

گروه گزارش:بيشتر از دو ماه از آغاز عمليات ساخت مسير شهيدان کريمي در شهر زنجان مي‌گذرد ولي ميزان پيشرفت فيزيکي آن بسيار کند و لاکپشت‌وار است.
سوم خرداد امسال بود که کلنگ‌زني محور شهيدان کريمي با حضور مقامات بلندپايه استاني و همچنين نماينده قرارگاه خاتم انجام شد.اين طرح موسوم به پروژه غير همسطح شهيدان کريمي در قالب قراردادي به مبلغ يک هزار ميليارد تومان با قرارگاه خاتم منعقد شده است و از سه‌راه امجديه تا خروجي شهر زنجان(تقاطع ثمين) را شامل مي شود.طبق گفته مسئولين قرار است 70درصد هزينه اين پروژه از محل واگذاري املاک شهرداري به پيمانکار و 30درصد نيز به شکل نقدي پرداخت شود.
عمليات اجرايي ساخت اين پروژه متفاوت‌ از ساير پروژه‌ها و بدون کلنگ‌زني در همان محل پروژه و توسط خودروهاي سنگين خاک‌برداري انجام شد.حالا بيشتر از دو ماه از آغاز ساخت اين پروژه مي‌گذرد و با توجه به اينکه پروژه در يک مسير پرتردد و پر ترافيک قرار گرفته سوال و مطالبه مردم اين است که اين پروژه چقدر پيشرفت فيزيکي داشته است و الان در چه مرحله‌اي قرار دارد.براي بررسي اين موضوع به سراغ مسوولان و مديران مربوط رفتيم.
اجراي پروژه شهيدان کريمي منجر به يکپارچگي ساختار شهر مي شود
رييس شوراي شهر زنجان با بيان اينکه اجراي پروژه تقاطع غيرهمسطح شهيدان کريمي منجر به يکپارچگي ساختار شهر خواهد شد، گفت: اين شهر به لحاظ فرهنگي يکپارچه است پس بايد اين نقطه قوت تقويت شود.مجيد ناصحي مقدم به اجراي پروژه‌هاي متعدد براي حفظ ساختار اجتماعي آن اشاره کرد و گفت: بازگشايي محورهاي منتهي به پادگان و 22 بهمن در اين راستا انجام شده است.
ناصحي مقدم تأکيد کرد: اجراي پروژه غيرهمسطح شهيدان کريمي موجب تقويت يکپارچگي و اتصال منطقه غرب به شهر مي‌شود و کوي فرهنگ، ثمين و نانوايان به لحاظ ارتباطي تقويت خواهند شد.
رييس شوراي شهر زنجان با بيان اينکه اين پروژه به يک راه ارتباطي براي غرب شهر تبديل خواهد شد، گفت: اميدواريم در بازه زماني تعيين شده اين پروژه به نتيجه برسد.وي در پاسخ به اينکه مردم شاهد پيشرفت آنچناني در پروژه نيستند، گفت: اين عمليات در آغاز کار، دچار مشکل جانمايي کارگاه بود که هم اکنون اين مشکل حل شده است.ناصحي مقدم با بيان اينکه طبق توافق صورت گرفته کارگاه مربوط در ضلع جنوبي بهشت زهرا داير خواهد شد، اضافه کرد: اين کارگاه در داخل سازمان عمران تجهيز مي‌شود اما در مسير هم کارگاه‌هايي خواهيم داشت.رييس شوراي شهر زنجان با بيان اينکه اين پروژه تعطيل نشده و در حال اجراست، افزود:مشاور فني از همان روزهاي نخست آغاز پروژه، مطالعات مربوط را انجام داده‌اند و پيمانکار نيز بر اساس همين مطالعات کار را پيش مي‌برد.وي با بيان اينکه براي ساخت اين پروژه از بهترين پيمانکاران استفاده شده است، اضافه کرد: اميدواريم در موعد مقرر يعني دو سال تعيين شده شاهد افتتاح پروژه باشيم که تقريبا مقارن با پايان کار شوراي ششم است.
بلوار شهيدان کريمي بزرگترين پروژه شهرداري زنجان
شهردار زنجان نيز در اين باره گفت: بلوار شهيدان کريمي بزرگترين پروژه شهرداري زنجان است و وسعت آن از سه راه امجديه آغاز مي شود و تا خروجي شهر بعد از تقاطع ثمين ادامه پيدا مي‌کند.
وي با بيان اينکه اين پروژه در مدت 2 سال با مبلغي حدود يک هزار ميليارد تومان با پيمانکاري قرارگاه خاتم اجرا مي‌شود، افزود: با توجه به اهميت پروژه روزشمار مربوط نصب خواهد شد تا مردم در جريان عمليات ساخت قرار بگيرند.شهردار زنجان با بيان اينکه مطالعه پروژه بلوار شهيدان کريمي در مسير آرامستان زنجان از سال گذشته آغاز شده بود، گفت: اين پروژه شامل چند زيرگذر، روگذر و اصلاح هندسي است و سه‌راه امجديه، خيابان‌هاي شهيد مطهري، موسوي، شهيد پير محمدي و 17 شهريور را تحت تاثير قرار مي دهد.
بيش از 50 درصد بخش طراحي پروژه انجام شده است
رييس کميسيون ترافيک و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر زنجان نيز با بيان اينکه مبلغ قرارداد اين پروژه 900 ميليارد تومان است، اضافه کرد: براي اين پروژه امسال 230 ميليارد در نظر گرفته شده است.سعيد نجفي با بيان اينکه پروژه در مرحله تجهيز کارگاه بوده و خاک برداري آن از سه راه امجديه آغاز شده است، افزود: چون اين پروژه طرح و ساخت است بخشي از برنامه زمانبندي مربوط به طراحي پروژه بوده که فاز صفر و بخشي از فاز يک آن انجام شده است.
وي با بيان اينکه پيمانکار در حال بررسي داده ها جهت طراحي فاز دوم است، اضافه کرد: عملا در بخش طراحي پروژه بيش از 50 درصد کارها انجام شده و خود طراحي حدود چهار درصد از قرارداد است.
رييس کميسيون ترافيک و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر زنجان با بيان اينکه با تجهيز کارگاه عمليات ساخت با سرعت بيشتري دنبال خواهد شد، افزود: اجراي اين پروژه در مدت دو سال بسته شده و همه تلاش شورا و شهرداري اين است که در موعد مقرر به پايان برسد.وي در ارتباط با جزئيات ساخت اين پروژه هم گفت: اين محور شامل 2 دور برگردان و چهار تقاطع است، اما روش ساخت به گونه‌اي خواهد بود که شهروندان کمترين زحمت را متحمل شوند.نجفي گفت: کل پروژه طوري ساخته خواهد شد که عارضه سطحي نداشته باشد، البته پل ماشين‌رو ميدان سپاه، روي پل فعلي و با ارتفاع بسيار بالاتري واقع خواهد شد.
برآيند:
طرح مسير شهيدان کريمي بزرگترين پروژه ترافيکي تاريخ شهر زنجان است که در مسير ميدان سپاه تا آرامستان شهر زنجان با برآورد اعتبار هزار ميليارد تومان به منظور حل معضلات ترافيکي اجرا مي‌شود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا  عمليات ساخت اين پروژه بزرگ از سوم خردادماه امسال آغاز شده است و در حال حاضر در مرحله جانمايي کارگاه قرار دارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها