عصر آذربایجان

گزارش خبر

ابتلای به کرونا در استان اردبیل با شتاب زیاد رو به افزایش است

ابتلای به کرونا در استان اردبیل با شتاب زیاد رو به افزایش است

1399/04/18

عصر آذربایجان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: ابتلای به بیماری کرونا در این استان با شتاب زیاد رو به افزایش است و روند افزایشی ابتلا طی روزهای اخیر همچنان ادامه دارد.

عصر آذربايجان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان اردبيل اعلام کرد: ابتلاي به بيماري کرونا در اين استان با شتاب زياد رو به افزايش است و روند افزايشي ابتلا طي روزهاي اخير همچنان ادامه دارد.

دکتر محمدرضا رضايي‌بنا  ، با بيان اين که هر روز افراد زيادي به علت ابتلاي به ويروس کرونا به بيمارستان‌هاي استان مراجعه و بستري مي‌شوند، گفت: در شبانه‌روز گذشته، مراکز درماني استان با پذيرش و بستري ?? بيمار جديد، بيشترين آمار بستري را در يک ماه اخير داشته‌اند.

وي با اشاره به بستري شدن ??? نفر در بخش‌هاي کروناي مراکز درماني استان اردبيل افزود: در بيمارستان امام خميني ‌(ره) اردبيل در مجموع ?? بخش براي بيماران کرونايي اختصاص يافته است.

معاون درماني دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان اردبيل تاکيد کرد: توصيه ما اين است که مردم همانند موج قبلي کرونا در استان، با رعايت موارد و دستورالعمل‌هاي بهداشتي خود و ديگران را از خطر ابتلاي به ويروس کرونا دور کنند.

وي با توصيه اکيد به مردم براي استفاده از ماسک در محافل عمومي و اجتماعات، خواستار محدود کردن مراودات پرازدحام بويژه مراسم عروسي و ترحيم شد و اضافه کرد: حضور در محل‌هاي پرازدحام در شيوع موج جديد کرونا نقش مهمي داشته است.

به گزارش ايرنا، آخرين آمار اعلام شده توسط سخنگوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نشان مي‌دهد که پس از ? ماه، وضعيت ابتلا به بيماري کرونا در استان اردبيل از سفيد به نارنجي تغيير يافته و در وضعيت هشدار قرار گرفته است.

بنا به گزارش دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان اردبيل در شبانه‌روز گذشته برغم نبود مورد فوتي، ?? نفر از ??? مورد بستري در مراکز درماني استان در بخش مراقبت‌هاي ويژه تحت‌نظر قرار دارند.

مسوولان بهداشت و درمان استان اردبيل در ? هفته اخير با هشدار نسبت به روند رو به افزايش تعداد ابتلا و بستري مبتلايان به کرونا، به طور مستمر خواهان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي توسط مردم از جمله استفاده از ماسک و رعايت فاصله اجتماعي شدند.

روند رو به افزايش شيوع کرونا در اردبيل نشان مي‌دهد که در کنار انتقال بيماري از طريق مسافران خارج از استان، مردم نيز با کم‌توجهي به قواعد بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي موجب افزايش اين بيماري شده‌اند.

تاکنون ??? هزار و ??? نفر به بيماري کرونا در ايران مبتلا شده‌اند و استان‌هاي خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ايلام، آذربايجان‌غربي، آذربايجان‌شرقي و خراسان رضوي در وضعيت قرمز قرار دارند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، هم اکنون استان‌هاي اردبيل، تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، يزد، سيستان و بلوچستان و همدان در وضعيت هشدار قرار دارند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها