عصر آذربایجان

گزارش خبر

گره‌اي که در تبريز هر روز کورتر مي‌شود

گره‌اي که در تبريز هر روز کورتر مي‌شود

1399/06/30

گروه اجتماعي : سخنگوي شوراي شهر تبريز گفت: ميدان آذربايجان که روزي به اجراي آن افتخار مي‌کرديم و فکر مي‌کرديم افتخاري براي شهر خواهد شد، امروز به پروژ‌ه‌اي شکست خورده تبديل شده و موجب سردرگمي رانندگان نيز مي‌شود که بايد گفت، اين کجا و آن کجا! در جلسه‌ کميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تبريز که با حضور مديرکل فرودگاه‌هاي استان و مديران شهرداري انجام شد، راهکارهاي اصلاح مشکلات ترافيکي اطراف فرودگاه تبريز بررسي شد.

گروه اجتماعي : سخنگوي شوراي شهر تبريز گفت: ميدان آذربايجان که روزي به اجراي آن افتخار مي‌کرديم و فکر مي‌کرديم افتخاري براي شهر خواهد شد، امروز به پروژ‌ه‌اي شکست خورده تبديل شده و موجب سردرگمي رانندگان نيز مي‌شود که بايد گفت، اين کجا و آن کجا!  در جلسه‌ کميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تبريز که با حضور مديرکل فرودگاه‌هاي استان و مديران شهرداري انجام شد، راهکارهاي اصلاح مشکلات ترافيکي اطراف فرودگاه تبريز بررسي شد.
 *گره‌هاي ترافيکي در ورودي‌هاي ميدان آذربايجان
سونيا انديش رئيس  کميسيون عمران حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تبريز در اين جلسه با بيان اينکه شرايط اجراي برخي پروژه‌هاي ترافيکي به‌گونه‌اي است که در صورت عدم اجرا، مشکلات کمتري وجود مي‌داشت، گفت: لازم است در تغييرات اساسي در شريان‌هاي حمل و نقل شهر در نزديکي فرودگاه تبريز انجام‌ شود.وي با اشاره به گره‌هاي ترافيکي در ورودي‌هاي ميدان آذربايجان، گفت: لازم است با اقداماتي اصولي نسبت به رفع اين گره‌‌هاي ترافيکي اقدام‌ شود.انديش با بيان اينکه ورودي فرودگاه‌ها ورودي شهر محسوب مي‌شود و اولين نقطه ورود به شهر است، يادآور شد: گردشگران اين نقطه را همواره به ياد دارند که اين موضوع در تبريز رعايت نمي‌شود و با اقدامات غيراصولي وضعيت ترافيکي اطراف فرودگاه شرايط مناسبي ندارد و در قياس با ساير فرودگاه‌هاي کشور بسيار متفاوت است.
 *مسافران به دليل ترافيک ميدان آذربايجان از پرواز جا مي‌مانند
رامين آذري، مديرعامل فرودگاه‌هاي آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به مشکلات ترافيکي براي فرودگاه بين‌المللي شهيد مدني تبريز، تصريح کرد: به دليل وجود ترافيک در محدوده فرودگاه برخي از مسافرين از پرواز خود جا مي‌مانند که جمعه‌ها اين موضوع تشديد مي‌شود.وي با بيان اينکه عمده مشکل ما خودرو‌هاي ورودي از اتوبان پاسداران به ميدان آذربايجان است که موجب ايجاد ترافيک در محدوده فرودگاه مي‌شود، ادامه داد: از شهرداري تبريز مي‌خواهيم نسبت به حل مشکلات ترافيکي در اين محدوده اقدام کند.
مديرعامل فرودگاه‌هاي استان با بيان اينکه وجود پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در اطراف فرودگاه تبريز موجب ترافيک به خصوص در فصل بهار و گرم سال مي‌شود، گفت: شهروندان به اين پارک‌ها مراجعه مي‌کنند و با عدم رعايت قوانين ترافيکي موجب بروز ترافيک مي‌شوند.
*عدم کارآيي لازم ميدان آذربايجان در اصلاح گره ترافيکي با وجود هزينه‌هاي کلان
عبدالله تقي‌پور عضو کميسيون عمران حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تبريز نيز با بيان اينکه براي حل مشکل ترافيکي اطراف فرودگاه تبريز بايد مطالعات کارشناسي انجام شود تا شاهد کاهش مشکلات باشيم، بيان داشت: هرگونه اقدام غيرکارشناسي  موجب به‌هم خوردن بار ترافيکي و افزايش مشکلات خواهد شد.وي با اشاره به اينکه امروز وجود بار ترافيکي در اطراف فرودگاه نشان‌دهنده عدم کارآيي لازم ميدان آذربايجان در اصلاح گره ترافيکي منطقه است، ابراز کرد: با وجود هزينه‌کرد کلان در ميدان آذربايجان براي رفع گره‌هاي ترافيکي هيچ تغييري بعد از اجراي پروژه انجام نشده است.تقي‌پور بار ديگر با تاکيد بر اينکه بايد با مطالعات اقدام به انجام و اصلاح پروژه‌هاي ترافيکي کرد، اذعان داشت: برخي طرح‌هاي علمي وجود دارد که مي‌توان با اجراي آنها شرايط ترافيکي اطراف فرودگاه را روان‌تر کرد.
*نارضايتي مردم از  گره‌هاي ترافيکي تبريز
کريم صادق‌زاده ديگر عضو کميسيون‌ نيز در اين جلسه با بيان اينکه مردم نارضايتي بسياري از وجود گره‌هاي ترافيکي در نقاط مختلف شهر دارند، گفت: لازم است، نسبت به رفع اين گره‌هاي ترافيکي اقدام شود.وي با بيان اينکه در محدوده فرودگاه به‌جاي کنترل ترافيک اقدام به گسترش زيرساخت‌هاي مختلف  از جمله پارک و شهربازي کرده‌ايم،‌ ادامه داد: اين اقدامات موجب ايجاد ترافيک در اين محدوده‌ها مي‌شود که جلوه مناسبي براي گردشگران‌ ورودي به شهر ندارد.اين عضو شوراي شهر تبريز با اشاره به اينکه امروز در فرودگاه تبريز تاکسي به وفور وجود دارد اما بازهم مردم براي استقبال از اقوام به فرودگاه مي‌آيند و موجب ايجاد ترافيک در حوالي فرودگاه مي‌شوند، اضافه کرد: نيازي به اين‌کار نيست، چراکه زيرساخت‌هاي حمل و نقل در فرودگاه تبريز تعيين شده  و بايد در اين زمينه به خصوص در زمينه فرهنگ‌‌سازي اقدامات اساسي انجام گيرد.
صادق‌زاده افزود: با وجود تاکسي‌هاي مستقر در فرودگاه با معضل تاکسي‌هاي اينترنتي نيز روبه‌ رو هستيم که موجب افزايش ترافيک مي‌شود و لازم است، مديرکل فرودگاه‌هاي استان فکري براي کنترل ترافيک در اين‌ زمينه داشته باشند.عضو کميسيون عمران حمل و نقل و ترافيک شوراي اسلامي شهر تبريز، گفت: ميدان آذربايجان که روزي به اجراي آن افتخار مي‌کرديم و فکر مي‌کرديم افتخاري براي شهر خواهد شد، امروز به پروژ‌ه‌اي شکست خورده تبديل شده و موجب سردرگمي رانندگان نيز مي‌شود که بايد گفت اين کجا و آن کجا!
 * برخي مشکلات ترافيکي به دليل کم‌کاري در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي است
محرم محمدزاده نايب رئيس کميسيون عمران نيز در اين جلسه با بيان اينکه اميدوارم همه در زمينه کارشناسي خود نظر دهند، متذکر شد: وقتي بدون پشتوانه علمي طرحي اعلام مي‌شود به راحتي اجراي آن زير سوال مي‌رود که لازم است مديران با علم و پشتوانه علمي طرح‌ها را مطرح کنند.وي با بيان اينکه بايد در زمينه فرهنگ اجتماعي کار شود، تصريح کرد: برخي مشکلات ترافيکي به دليل کم‌کاري در زمينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي است که بايد در اين زمينه‌ها با جديت برنامه‌ريزي و عمل کرد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از فارس، محمدزاده با بيان اينکه در کشورهاي مختلف دنيا راه دسترسي به فرودگاه از ساير مسيرها جدا مي‌شود و شهروندان نيز به آن احترام مي‌گذارند، يادآور شد: اين نشان‌د‌هنده فعاليت فرهنگي است که در کشور ما نيز بايد اين‌گونه شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها