عصر آذربایجان

گزارش خبر

نظارت بر بازار اردبيل کافي نيست

نظارت بر بازار اردبيل کافي نيست

1401/02/04

گروه گزارش:باوجود بازديدهاي مسئولان از بازار اردبيل، همچنان قيمت‌ها سليقه اي افزايش مي‌يابد و اين گراني، قدرت خريد آحاد مردم را کاهش داده است.

گروه گزارش:باوجود بازديدهاي مسئولان از بازار اردبيل، همچنان قيمت‌ها سليقه اي افزايش مي‌يابد و اين گراني، قدرت خريد آحاد مردم را کاهش داده است.
تورم و گراني موضوع مهم اين روزهاي کشور است و همين گراني سرسام آور و عدم ثبات قيمت‌ها و افزايش لحظه به لحظه‌اي، مردم را تحت فشار قرار داده و باعث شده قدرت خريد اقشار مختلف مردم کاهش پيدا کند.
مردم استان اردبيل نيز مانند مردم ساير نقاط کشور روزهاي دشواري را از لحاظ اقتصادي سپري مي‌کنند، افزايش گراني، چند نرخي بودن قيمت‌ها و عدم نظارت مسئولان، در سطح شهر به حدي بالا رفته که خريد و تهيه نيازهاي اوليه نيز براي بسياري از اقشار مردم سخت و دشوار شده است.همزمان با ماه رمضان يکي از مهمترين دغدغه‌هاي مردم تأمين اقلام اساسي در اوج گراني و تورم است هرچند مسئولان خبر از بازرسي و نظارت‌هاي جدي بر بازار اقلام مصرفي مردم داده‌اند اما همچنان وضعيت بازار با بي‌ثباتي روبه‌روست، قيمت‌ها به‌صورت سليقه‌اي افزايش پيدا کرده است.
کافيست سري به بازار بزنيد مشاهده خواهيد کرد وضعيت بازار فارغ از هرگونه بازرسي و نظارتي بوده است و خريد و فروش نيز آن رونق قديم را ندارد و بازگشت با دستاني مملو از خريد به نوستالژي براي هر خانواري تبديل شده است.
تورم بالا و قدرت خريد اندک همزمان با سال جديد و آغاز رمضان و بازگشايي همزمان مدارس بعد از 2 سال که خود، هزينه‌هايي را بر سبد خانوار تحميل مي‌کند، مي‌تواند آسيب‌هاي جبران‌ناپذيري را به خانواده‌هاي کم درآمد وارد کند.
پاس‌کاري شيوه مسئولان براي فرار از وظايف
يکي از شهروندان اردبيلي اظهار کرد: علي رغم اينکه مسئولان دم از ثبات قيمت بازار مي‌زنند اما افزايش سرسام‌آور و چندين برابري قيمت‌ها در بازار را شاهد هستيم.
عباسي با بيان اينکه بعد از گوشت و شير اکنون نوبت به ميوه رسيده است تا آرام آرام از سبد مصرفي خانواده‌ها کمرنگ شود، گفت: سازمان‌هاي متولي نظارت صحيحي بر وضعيت بازار ندارند، چراکه اگر نظارت دقيقي وجود داشته باشد اين وضعيت مقداري کنترل مي‌شود.
وي افزود: مسئولان براي مبارزه با وضعيت گراني تاکيد کرده‌اند به شماره تلفن‌هاي اعلام شده سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهيم ما نيز بارها با سامانه تلفني بازرسي تعزيرات و صنعت معدن تجارت تماس گرفته‌ايم اما هيچ نتيجه‌اي حاصل نشده و فقط پاس‌کاري مي‌شود.عظيمه اسدي ديگر شهروند اردبيلي افزود: گراني در کنار درآمد پايين به دغدغه جدي مردم تبديل شده است، زيرا افزايش قيمت‌ها، قدرت خريد را از اقشار کم درآمد سلب کرده است.
وي با اشاره به عدم نظارت دقيق در وضعيت بازار و کم کاري برخي مسئولين گفت: اگر توان خريد مردم براي مسئولين اهميتي داشت نظارت دقيق بر بازار وجود داشت و اين وضعيت مقداري کنترل مي‌شد تا اکنون شاهد کوچک‌تر شدن سفره مردم نبوديم.چندي پيش رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرده بود با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان به دليل افزايش تقاضا براي مايحتاج عمومي مردم در راستاي وظايف ذاتي تمهيدات لازم جهت پايش مستمر بازار و نظارت بر عملکرد واحدهاي توليدي، توزيعي و خدماتي انديشيده شده است.
نماينده مردم شهرستان خلخال و کوثر نيز با اشاره به وضعيت معيشت مردم افزود: دولت در حل مسائل اقتصادي بايد قوي‌تر عمل کرده و بايد براي اصلاح معيشت مردم و حل مشکلات طبقات پايين لايحه بدهد.
وي افزود: متأسفانه گراني‌ها ساعتي شده و کالاهاي اساسي مردم با مشکل مواجه شده است و در صحن مجلس شاهد هستيم لوايحي به مجلس ارائه مي‌شود که نمي‌توانند قسمت عمده مشکلات مردم را حل کنند.
سيد غني نظري گفت: دولت مکلف است در حل مشکلات اقتصادي مردم اهتمام جدي داشته باشد. وزراي مربوطه بايد شب و روز نداشته باشند تا مشکلات مردم حل شود.
علي رغم اظهارات مسئولين در رابطه با نظارت‌ها آنچه که امروز شايد براي همه عيان شده است، تورم در سبد معيشتي بسيار بالاتر بوده و آن چيزي که مردم مي‌بينند گراني و تورم بسيار بالاي اقلام مورد نياز و اساسي مانند مرغ و گوشت، برنج، روغن و … است که در آستانه ماه مبارک رمضان به دغدغه‌ها و مشکلات مردم افزوده است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،مردم نبود نظارت و برخورد با گران فروشي را عامل اين آشفته بازار مي‌دانند که همچون زخمي مزمن بر پيکره استان است و توجهي به درمان آن نمي‌شود اما حتي نظارت نيز چاره ساز مقوله گراني نخواهد بود شايد بتوان براي نجات خورد و خوراک مردم، کالاهاي تنظيم بازاري توزيع کرد اما ديگر نيازهاي مردم از اين راه مرتفع نمي‌شوند بلکه لازم است مديريت اساسي از بالا بر اين وضعيت انجام شود تا تأثير مثبتي بر بازار و وضعيت معيشت مردم بگذارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها