عصر آذربایجان

گزارش خبر

طرح هادی تمامی روستاهای آذربایجان‌غربی تهیه شده است

طرح هادی تمامی روستاهای آذربایجان‌غربی تهیه شده است

1401/08/18

عصر آذربایجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح هادی در تمامی 2هزار و 168روستای دارای جمعیت بالای 20خانوار آذربایجان غربی تهیه شده است.

عصر آذربايجان- مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي گفت: طرح هادي در تمامي 2هزار و 168روستاي داراي جمعيت بالاي 20خانوار آذربايجان غربي تهيه شده است.

جعفر برزگر در خصوص بازنگري طرح هادي در برخي از روستاها اظهار کرد: بر اساس تغييرات فيزيکي و نيازمندي‌هاي روستاها، دريک سال بازنگري طرح هادي 179روستا نيز به اتمام رسيده است.

وي با تاکيد بر اجرا و عملياتي کردن طرح هادي روستايي در برخي از مناطق، افزود: با اجراي اين طرح، هدايت هدفمند توسعه کالبدي و فيزيکي روستا محقق و در يک سال عمليات اجراي طرح هادي در 230روستا به اتمام رسيد.

برزگر طرح هادي را مهم‌ترين سند رسمي و قانوني توسعه و عمران روستاها در کشور دانست و ادامه داد: اين طرح در واقع طرحي است که وظيفه ساماندهي و اصلاح بافت کالبدي موجود و همچنين ميزان گسترش آتي و نحوه استفاده از زمين براي عملکردهاي مختلف را تعيين و عملکردهايي همچون مسکوني، توليدي، تجاري، کشاورزي، تأسيسات و تجهيزات و نيازمندي‌هاي عمومي روستا را مشخص مي‌کند.

وي تاکيد کرد: اين امر در قالب مصوبات طرح‌هاي ساماندهي فضا و سکونت‌گاه هاي روستايي يا طرح‌هاي جامع ناحيه انجام مي‌شود.

برزگر مهمترين هدف اجراي طرح هادي در روستاها را افزايش راندمان کار روستاييان، بهبود کيفيت و رفاه سطح زندگي در روستاها دانست و گفت: جلب سرمايه گذاري در روستاها، تکميل و اصلاح چرخه توليد و مصرف روستايي، پيشگيري از مهاجرت بي رويه روستاييان به شهرها از جمله اهداف اصلي اجراي طرح هادي است.

وي محروميت زدايي در روستاها را يکي از نکات بارز طرح هادي در روستاها دانست که در راستاي بهبود کيفيت روستايي صورت مي‌گيرد.

بهره برداري از اجراي طرح هادي 230روستاي آذربايجان‌غربي

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان با اشاره به طرح‌هاي اجرا شده هادي در سراسر استان گفت: در يکسال اخير توانسته‌ايم فرآيند اجراي طرح هادي را در 230روستا به پايان برسانيم.

برزگر با اشاره به افتتاح نمادين طرح هادي در 24روستاي شاخص، اضافه کرد: تمامي اين طرح‌هاي هادي روستايي در طول هفته دولت افتتاح مي‌شود.

وي در رابطه با هزينه صورت گرفته براي طرح هادي روستايي در آذربايجان‌غربي، افزود: مبلغ 419ميليارد و 956ميليون ريال اعتبار طي يک سال اخير براي اين طرح هزينه شده است.

اعطاي 1000سند مالکيت در روستاهاي بالاي 20خانوار

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي آذربايجان‌غربي با اشاره به اعطاي اسناد مالکيت روستايي اضافه کرد: در هفته دولت اسناد مالکيت اماکن روستايي در اختيار مالکان اصلي قرار مي‌گيرد که در همين راستا و به صورت نمادين يک هزار جلد سند مالکيت در روستاهاي بالاي 20خانوار و شهرهاي زير 25هزار نفر جمعيت به مردم اعطا مي‌شود.

وي گفت: اين اماکن بدون سند ملکي بودند که با اجراي اين طرح، سند تک برگي براي آنان صادر شد که تعداد اسناد ملکي در تمام شهرستان‌ها بر اساس تکميل پرونده از سوي درخواست کنندگان و طي مراحل صدور سند انجام مي‌شود.

برزگر با بيان اينکه آذربايجان‌غربي داراي 248هزار و 445واحد مسکن روستايي و 51هزار و 262واحد مسکن شهري زير 25هزار نفري است، اظهار کرد: از اين تعداد 226هزار و 835جلد سند صادر شده است.

ارائه تسهيلات 2ميليارد ريالي براي روستاييان آذربايجان غربي

برزگر با تأييد خبر مصوب شوراي عالي مسکن در خصوص آغاز پرداخت تسهيلات مقاوم سازي به روستاييان گفت: از آبان ماه 1400در شوراي عالي مسکن طرحي مصوب شد تا از طريق آن تسهيلات 2 ميليارد ريالي به روستاييان ارائه شود.

وي ادامه داد: اين قانون اواخر بهمن ماه سال گذشته به بانک مرکزي و بانک‌هاي عامل ابلاغ شد اما متأسفانه بدليل مشکلات تأمين منابع تا به امروز عملياتي نشده بود.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي آذربايجان‌غربي افزود: با تأمين منابع مالي 13درصد يارانه دولتي و دستور رياست محترم جمهوري همزمان با آغاز هفته دولت و با مصوبه هيأت دولت، مشکلات اين طرح ساماندهي شد تا طرح ارائه تسهيلات به مرحله اجرا برسد.

وي با تاکيد بر سهل بودن مراحل پذيرش مدارک تسهيلاتي اظهار کرد: روستايياني که داراي زمين و پروانه ساختماني هستند مي‌توانند از پنج شهريور ماه با در دست داشتن مدارک خود به بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان‌هاي محل سکونت خودشان مراجعه و تشکيل پرونده دهند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها