عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسکن جماران بعد از 22 سال منجر به سرپناه نشد

مسکن جماران بعد از 22 سال منجر به سرپناه نشد

1399/09/02

گروه اقتصادي: اعضاي تعاوني مسکن جماران بعداز گذشت 22 سال خانه دار نشده_اند.

 آناهيتا رحيمي

 گروه اقتصادي: اعضاي تعاوني مسکن جماران بعداز گذشت 22 سال خانه دار نشده_اند.
پروژه‌هاي ياس 2 مرزداران، اميديه و جماران، پروژه‌هايي که با وعده ساخت مسکن وارد صحنه شدند اما حالا خبري از يک سقف ايمن نيست و به لطف برخي مشکلات، اتمام واحدهاي مسکوني سالهاست به يک وعده توخالي تبديل شده است.
تک تک اعضاي شرکت تعاوني مسکن جماران، با وجود پرداخت مبالغي براي خريد واحد مسکوني، سالهاست چشم انتظار رسيدن به واحد مسکوني خود مانده‌اند و اتمام ساخت همين واحدهاي مسکوني به يک گره کور تبديل شده است و به اين زودي زود رفع نخواهد شد.
مديرعامل شرکت تعاوني مسکن جماران گفت: اين شرکت در سال 1370 تأسيس شده است که اعضاي آن متشکل از بسيجيان فعال، جانبازان و خانواده شهدا هستند که اين شرکت، اقدام به جذب اعضا کرده است.
ناصر طباطبايي افزود: اين شرکت از سال 1378 اقدام به جمع آوري پول از اعضا کرده است و در سال 1382 شرکت تعاوني مسکن بسيج، نام خود را به شرکت تعاوني مسکن جماران تغيير داده است.
وي ادامه داد: طي سال‌هاي 1381 تا 1382 57 هزار متر زمين در دست داشتيم که هيئت مديره به شرکت ديگري به اسم توسعه سرمايه گذاري بسيجيان واگذار کرد؛ اين در حالي است که واگذاري به شرکت ديگر تخلف محسوب مي‌شود و در حال حاضر اقدام به شکايت کرده و در حال رسيدگي است.
وي افزود: مديران در طي سال‌هاي مديريت خود، تنها به خريد و فروش اقدام کرده‌اند در حالي که صلاحيت شرکت، خريد و فروش نيست بلکه صلاحيت شرکت، خريد زمين و احداث آن است.
به گفته مدير عامل شرکت تعاوني مسکن جماران، در سال 1383 تمامي اعضا مبالغ خريد واحد را به طور کامل پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر حدود 5 هزار نفر، چيزي در دست ندارند و حتي به مرحله انتخاب واحد خود نيز نرسيده‌اند.
وي افزود: شهرداري در سال 1387 قراردادي مبني بر تحويل 6 هکتار زمين مسکوني را منعقد کرده بود و در قبال دريافت کامل هزينه‌ها، تاکنون زمين‌هاي مسکوني را تحويل نداده است.
طباطبايي با اشاره بر نواقص موجود در پروژه اميديه توضيح داد: شرکت تعاوني مسکن جماران بالغ بر 3 هزار ميليارد منابع مالي دارد اما متأسفانه برخي از مسئولان و ادارات به خصوص شهرداري مناطق 3 و 5 تاکنون به وظايف خود عمل نکرده‌اند.
وي افزود: مسکن و شهرسازي نيز در سال 1387 قراردادي مبني بر تحويل 80 هزار هکتار زمين مسکوني منعقد کرده است که تنها 40 هزار هکتار از زمين‌ها را تحويل داده است.
وي گفت: از مسئولان تقاضا داريم تا حمايت خود را از ما دريغ نکنند تا باقي واحدها نيز به دست صاحبان خود برسد.
مدير عامل شرکت تعاوني مسکن جماران ادامه داد: از سال 1386 تا 1396 به دستور دادستان، توقف عمليات شرکت به تمامي ادارات ابلاغ شده و ادارات از هرگونه خدمات خودداري کرده‌اند که خسارات، ضرر و زيان جبران ناپذيري به اعضاي شرکت وارد کرد که کمترين آن نابود شدن ارزش مبالغ واريزي اعضا به حساب شرکت بر اساس تورم روز افزون بود.
وي توضيح داد: با کمک و مساعدت و پيگيري حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم نماينده معزز ولي فقيه در استان و دکتر خليل الهي رئيس دادگستري استان آذربايجان شرقي و جناب موقري اين توقف رفع شد و به ادارات ذي‌ربط ابلاغ گرديد و با اين ملاک که از جمله قوه قهريه محسوب مي‌شود بايد تمامي عوارضات شهرداري بر اساس سال 1386 محاسبه شود ولي علي‌رغم مصوبات انجام شده شهرداري منطقه 5 عوارض را به نرخ سال 1399 محاسبه مي‌کند که اميد است با مساعدت شهردار تبريز، اين موارد مرتفع خواهند شد.
وي گفت: شرکت، علاوه بر منابع مالي، املاک و زمين‌هايي دارد که با برنامه ريزي و طراحي‌هايي که در اين يک سال انجام داده‌ايم با همت و حمايت مسئولين امر بي شک تمامي اعضاي شرکت منتفع خواهند شد.
وي گفت: اعضاي اين شرکت با توجه به اينکه همه از اقشار ايثارگر هستند از سال 1382 تا به امروز صبر و تحمل نموده و شاهد ناملايمت‌ها و تبعيض‌هاي رفتاري نيز بوده‌اند و حال بعد از گذشت چندين سال به نمايندگي از اعضاي صبور، مظلوم و ستم‌ديده جماران عرض مي‌کنم نياز به ريالي کمک از طرف مسئولين استاني نداريم و تمامي خواسته‌هايمان بر اساس قانون مي‌باشد.
وي در پايان افزود: از رئيس دادگستري استان تقاضا داريم با رياست خودشان کارگروهي استاني جهت حل مشکلات اعضاي اين شرکت تشکيل دهند تا سريع‌تر به نتيجه برسيم با اين تورم و گراني‌هاي مسکن، بيش از اين اعضاي شرکت تحمل گذشت زمان را ندارند اگر قرار باشد براي هر مورد پرونده حقوقي يا قضائي تشکيل بدهيم بايد سه سال منتظر نتيجه آن بمانيم؛ ولي آماده‌ايم با مصالحه و همکاري ادارات اين مسائل را حل و فصل نمائيم حتي پرونده 57 هزار متري پشت زندان را نيز مي‌توان با مصالحه حل و فصل نمود تا حقوق اعضاي اين شرکت از بين نرود و لازمه اين موارد حمايت قاطع فرماندهي سپاه استان و مسئولين استاني است.
يکي ديگر از اعضاي شرکت تعاوني مسکن جماران گفت: پول واحد را واريز کرده‌ام اما متأسفانه تاکنون بعد از اين همه سال، موفق به انتخاب واحد خود نشده‌ام.
اميري افزود: در حال حاضر هيچ زميني در شرکت تعاوني براي ما وجود ندارد و در حال حاضر حدود هزار نفر هستيم که تا کنون موفق به انتخاب واحد خود نشده‌ايم.
وي ادامه داد: تنها جوابي که در اين مدت شنيده‌ايم، نبود منابع و نقدينگي در اين شرکت و وجود مشکلاتي با شهرداري تبريز است که اگر اين مشکل رفع شود مشکل شما نيز رفع خواهد شد.عضو شرکت تعاوني مسکن جماران گفت: اکنون هيچ واحد انتخابي براي اعضاي اين شرکت تعاوني وجود ندارد و تاکنون نيز چيزي به ثبت نرسيده است.
يکي ديگر از اعضاي شرکت تعاوني مسکن جماران نيز گفت: در سال 1385 اقدام به ثبت نام کرده و تا سال 1386 نيز، حدود 14 ميليون واريز کرده‌ام.گلباز ادامه داد: در سال 1386 در پروژه ياس 1 واحد خود را انتخاب کرده‌ام و تا سال 1392 نيز، مبلغ واريزي به 34 ميليون رسيده است اما هم‌چنان پروژه ناتمام باقي مانده است.
وي افزود: چندين سال بود که اجاره نشين بودم و بعد از اينکه صاحب‌خانه، مبلغ اجاره را افزايش داد مجبور شدم واحد نيمه تمام خودم را فروخته و يک واحد با قيمت پايين‌تري خريداري کنم.
وي گفت: در حالت فعلي پروژه بيست طبقه ياس 2 هم‌چنان نيمه کاره باقي مانده و تنها چند طبقه از آن ساخته شده است.
گلباز در پايان گفت: در اواخر در پي اين برنامه بودند که خود اعضا پروژه و برج‌ها را با هزينه شخصي و به صورت هيئت امنايي به اتمام برسانند؛ بودجه‌اي که 15 سال گذشته براي ساخت مسکن صرف مي‌شد آيا در حال فعلي بعد از 15سال، اين بودجه جوابگوي ساخت مسکن خواهد بود يا خير؛ در حالي که اين از توان اعضا خارج است.به گزارش  عصر آذربايجان به نقل از مهر،حالا همين پروژه‌ها به يک گره کور تبديل شده است که تنها چاره آن حل و فصل تمام موانع و مشکلات پيش رو هست تا تمام اعضاي شرکت تعاوني مسکن جماران، به واحدهاي مسکوني خود برسند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها