عصر آذربایجان

گزارش خبر

مصوبه جنجالي شوراي شهر زنجان در حمايت از يک تيم ورزشي

مصوبه جنجالي شوراي شهر زنجان در حمايت از يک تيم ورزشي

1401/11/30

گروه ورزشي: شوراي شهر زنجان در جلسه اخير خود حمايت 20 ميليارد ريالي از يک تيم ورزشي استان را مصوب کرد که واکنش‌ها و حواشي زيادي را در پي داشت. چند سالي است که در ليگ هاي برتر ورزشي کشور از استان زنجان نامي شنيده نمي شود و به عبارت ديگر چراغ تيم هاي اين استان در ليگ هاي برتر خاموش است.در واکاوي چرايي اين موضوع دلايل مختلفي ذکر مي شود که مهترين آنها فقدان حاميان مالي، حمايت نکردن مسوولان و صنايع، انگيزه نداشتن ورزشکاران و حاشيه سازي و مشکلات جانبي است.اين درحالي است که استان زنجان از نظر استعدادها و ظرفيت هاي ورزشي از استان هاي همسايه و هم رده خود نه تنها چيزي کمتر ندارد بلکه مي تواند در صورت حمايت هاي لازم و قانوني در سطح کشور خوش بدرخشد.

گروه ورزشي:  شوراي شهر زنجان در جلسه اخير خود حمايت 20 ميليارد ريالي از يک تيم ورزشي استان را مصوب کرد که واکنش‌ها و حواشي زيادي را در پي داشت. چند سالي است که در ليگ هاي برتر ورزشي کشور از استان زنجان نامي شنيده نمي شود و به عبارت ديگر چراغ تيم هاي اين استان در ليگ هاي برتر خاموش است.در واکاوي چرايي اين موضوع دلايل مختلفي ذکر مي شود که مهترين آنها فقدان حاميان مالي، حمايت نکردن مسوولان و صنايع، انگيزه نداشتن ورزشکاران و حاشيه سازي و مشکلات جانبي است.اين درحالي است که استان زنجان از نظر استعدادها و ظرفيت هاي ورزشي از استان هاي همسايه و هم رده خود نه تنها چيزي کمتر ندارد بلکه مي تواند در صورت حمايت هاي لازم و قانوني در سطح کشور خوش بدرخشد.
ماجرا از آنجا شروع شد که شوراي شهر زنجان در هفتادمين جلسه خود، حمايت 2 ميليارد توماني از يک تيم فوتسالي به نام اسپيناس را تأييد و لايحه را جهت تاييد نهايي به کميته تطبيق شهرستان ارسال کرد.اين مصوبه درحالي انجام شد که پس از طرح اين لايحه 2 عضو شورا به نشانه اعتراض يا همراهي نکردن با موضوع، جلسه را ترک کردند.اين طرح بالاخره با چهار راي موافق و سه راي مخالف به تصويب رسيد؛ مخالفان معتقد بودند باشگاه مطرح شده شخصي است و مي توان به جاي حمايت از آن براي ساخت يک ورزشگاه در منطقه محروم شهر اقدام کرد که موجب توسعه ورزش همگاني مي شود و موافقان نيز معتقد بودند بايد از ورزش در هر ابعاد و رشته‌اي حمايت کرد و ايجاد شادابي و نشاط اجتماعي را در دستور کار قرار داد.
به هرحال اين طرح مورد تصويب قرار گرفت ولي بعد از انتشار خبر آن، جنجالي در سطح شهر به پا شد و موجي از مخالفت و موافقت در واکنش به آن به راه افتاد.برخي اعلام کردند شهرداري بدهکار است و به جاي اين بذل و بخشش ها بهتر است حق و حقوق کارگران را پرداخت کند و برخي نيز اين استان را با استان هاي ديگر مقايسه کردند و گفتند رقم تخصيص داده شده براي تيمداري در سطح کشور عددي نيست و بايد بيشتر از اين رقم ها به اين باشگاه هاي ورزشي تخصيص داده شود.
زنجان چه چيزي کمتر از استان هاي همسايه و همرده خود دارد؟
 يکي از ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش گفت: متاسفانه سالهاست که استان زنجان در ليگ هاي برتر کشوري در رشته هاي مختلف ورزشي حضور ندارد و همين امر موجب شده بسياري گمان کنند اين استان از نظر استعدادهاي ورزشي ضعيف است.محمد سعيدي گفت: بارها با خود مي پرسيم که چرا نبايد اين استان در رشته هاي مهم ورزشي از قبيل فوتبال، فوتسال و واليبال در ليگ هاي کشوري نماينده فعال و شايسته‌اي داشته باشد؟
حمايت از تيم هاي ليگ برتري موجب ايجاد شادابي و نشاط اجتماعي مي شود
رييس شوراي شهر زنجان معتقد است: بايد از تيم هاي ورزشي در بعد قهرماني و حرفه‌اي آن حمايت کرد آنچنانکه از ساير طرح هاي فرهنگي و اجتماعي حمايت مي شود.مجيد ناصحي مقدم درباره حمايت از تيم اسپيناس، گفت: ما تيم فوتسال ديگري به جز اين تيم در ليگ هاي برتر کشوري نداريم و مي توان با حمايت از آن در سطح جامعه شادابي و نشاط اجتماعي ايجاد کرد.
ناصحي مقدم گفت: بايد عاقلانه تصميم بگيريم و احساسي به مسائل نگاه نکنيم چون بسياري از استان ها در ليگ هاي برتر تيمداري مي کنند و حمايت هاي مالي لازم را از نمايندگان ورزش خود در سطح کشور دارند.وي افزود: اين تيم مي‌تواند هزاران تماشاچي جوان را به سالن هاي ورزشي جذب کند بنابراين بايد از اين تيم حمايت کنيم و از اين مسير منحرف نشويم.
رييس شوراي شهر زنجان گفت: با توجه به تجربه تلخ سالهاي گذشته استان در حمايت از تيم هاي ورزشي هم اينک ذهنيت منفي در شورا و شهرداري براي حمايت از ورزش قهرماني شکل گرفته است که ما تلاش مي کنيم به سراغ تيمداري نرويم اما بايد اين تابوها را نيز بشکنيم.وي گفت: امروزه جوانان و نوجوانان به اين رشته هاي ورزشي تمايل و گرايش زيادي دارند و حمايت از اين تيم ها هيجان و نشاط اجتماعي ايجاد مي کند بنابراين اگر تيم ديگري با همين سطح به شورا بيايد، از آن نيز حمايت خواهيم کرد.
هرچه داشتم براي فوتسال زنجان فروختم
سرمربي تيم اسپيناس زنجان دل خوني از وعده ها و قول هاي داده شده و عمل نشده دارد و مي گويد: اينقدر از خانواده ورزش ناراحت هستم که قابل گفتن نيست، نزديک چهار سال است براي اين تيم زحمت مي کشم، جواني 34 ساله هستم که هرچه داشتم حتي طلاي همسرم و ماشين زير پايم را براي اين تيم فروختم و با نام استان زنجان به مسابقات ليگ دسته اول فوتسال کشور وارد شدم.
مسعود حميدي گفت: فوتسال پرطرفدارترين رشته ورزشي استان است و چون در اين استان فوتبال نداريم و سابقه فعاليت ما هم زياد است پرتماشاگرترين تيم فوتسال کشور هستيم و شايسته است حمايت بيشتري از ما صورت گيرد.وي اضافه کرد: در اين استان به خاطر آب و هواي کوهستاني و سرد فقط يک ماه مي توان در چمن فوتبال بازي کرد به همين دليل فوتسال استان پيشرفت کرده است ولي در سالهاي فعاليت ما هيچکس حمايتي از ما نداشت.اين مسوول ورزشي گفت: تاکنون در ليگ دسته اول فوتسال کشور حدود 6 ميليارد تومان هزينه کرده ايم و از شورا درخواست حمايت داشتيم که برخي گفتند يک ميليارد تومان براي آنها کافي است درحاليکه يک قرارداد بازيکن ما 500 تا 600 ميليون تومان است.وي افزود:ما در مقايسه با تيم هاي ليگ دسته اول فوتسال کشور در لباس پوشيدن و مسافرت هاي خود عقب هستيم و به بچه هاي يتيم مي مانيم که کسي هزينه هاي ما را قبول نمي کند.سرمربي تيم فوتسال اسپيناس زنجان گفت: يک اعزام تيم به کرمان براي مسابقات 100 ميليون تومان هزينه دارد و همين رقم براي خيلي ها بسيار زياد به نظر مي رسد درحاليکه شهرداري هاي ديگر مثلا ساري در سال 98 براي تيمشان 18 ميليارد تومان کمک کرد.حميدي گفت: تا الان يک ريال از اين تيم براي من نمانده است و همه هزينه ها را از جيب صرف کرده ام و اگر اين شهردار، شوراي شهر و استاندار نبودند باز هم حمايتي از ما نمي شد.
وي اضافه کرد: ما هم قبول داريم که وظيفه شورا و شهرداري نيست که از ما حمايت کنند ولي وقتي صنعتگران استان براي خود مسووليت اجتماعي در اين زمينه قايل نيستند چه مي توانيم بکنيم؟ براي همين 2 ميليارد تومان هم که قرار شده شورا به ما پرداخت کند عالم و آدم بر سر ما ريخته اند.حميدي گفت: با وجود اينکه تا به الان يک ريال دريافتي نداشته ايم ولي با غول هاي صنعت و نفت کشور مسابقه داده ايم و اگر از ما حمايت کنند براي اولين بار در تاريخ ورزش استان به ليگ برتر صعود مي کنيم.وي اضافه کرد: ما تنها رشته و تيم فعال استان در ليگ کشوري هستيم و اگر از ادامه کار منصرف شويم ديگر استان زنجان هيچ تيمي در ليگ هاي برتر ندارد.سرمربي تيم فوتسال اسپيناس زنجان با اشاره به ظرفيت و پتانسيل اين تيم، خاطرنشان کرد: از 30 نفر اعضاي جوان تيم که شامل مربي و بازيکن مي شوند 9 نفر غير بومي و بقيه بومي هستند که اين موضوع اهميت حمايت از اين تيم تقريبا بومي را مي رساند.اين مسوول ورزشي افزود: در استفاده از سالن ورزشي با مشکلاتي مواجه هستيم و نگاه شخصي به تيم مي شود و تيم را براي شهر زنجان نمي دانند و براي تمرينات ورزشي در سالن اجاره بها تقاضا مي کنند که اميدواريم اين مشکلات با حمايت مسوولان حل شود.
تيم‌هاي ليگ برتري استان بايد حمايت شود
استاندار زنجان نيز در اين باره معتقد است: بايد از تيم هاي ليگ برتري استان حمايت کرد هرچند که اين حمايت نبايد منحصر به تيمي خاص باشد.محسن افشارچي درباره مصوبه شوراي شهر براي حمايت از اين تيم ورزشي، گفت: اين تيم يا هر تيم ديگري که باعث شود ورزش استان در مسابقات کشوري شرکت کند، بايد حمايت شود و اصراري بر تيم خاصي نيست.وي گفت: شوراي شهر هم با توجه به بودجه خود مي تواند براي حمايت از تيم هاي ورزشي بررسي و تصميم گيري کند و در صورت صلاحديد حمايت لازم را از تيم هاي واليبال، بسکتبال و فوتسال داشته باشد.استاندار زنجان گفت: حمايت از تيم هاي ورزشي در ليگ هاي برتر موجب ايجاد شادابي و نشاط اجتماعي مي شود و در کاهش جرم و آسيب هاي اجتماعي نيز تاثير موثري دارد.
برآيند:
با وجود اينکه استان زنجان در ورزش تيمي به جز تيم فوتسال اسپيناس، هيچ نماينده‌اي را در ليگ برتر و ليگ دسته يک ندارد ولي تا به امروز از سوي بخش خصوصي و دولتي استان حمايت لازم از همين تک نماينده استان صورت نگرفته است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، مصوبه اخير شوراي شهر زنجان نيز براي حمايت 2 ميليارد توماني از اين تيم براي حضور در ليگ دسته اول فوتسال کشور و صعود به ليگ برتر هرچند رقم کلاني نيست ولي با حواشي و چالش هاي زيادي مواجه شده است تا آنجا که احتمال رد آن در کميته تطبيق مصوبات شهرستان زنجان نيز وجود دارد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها