عصر آذربایجان

گزارش خبر

احداث شهرک‌های تخصصی کارگاه‌های کوچک دانش بنیان حوزه صنایع غذایی

با امضای تفاهم نامه همکاری در آذربایجان شرقی انجام می‌شود؛

1399/09/19

عصر آذربایجان- تفاهم نامه همکاری احداث شهرک‌های تخصصی کارگاه‌های کوچک و زودبازده فناور و دانش بنیان صنایع غذایی در آذربایجان شرقی امضا شد.

عصر آذربايجان- تفاهم نامه همکاري احداث شهرک‌هاي تخصصي کارگاه‌هاي کوچک و زودبازده فناور و دانش بنيان صنايع غذايي در آذربايجان شرقي امضا شد.

 رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي گفت: احداث شهرک‌هاي تخصصي صنايع غذايي و تبديلي در مکان‌هاي ثابت و متمرکز از تغيير کاربري‌هاي اراضي کشاورزي جلوگيري مي‌کند.

اکبر فتحي افزود: بهره مندي از ظرفيت سپاه عاشورا و بسيج سازندگي در راستاي حل مشکلات بخش کشاورزي استان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

وي با بيان اينکه تفاهمنامه حاضر در واقع جزو نيازمندي‌هاي بخش کشاورزي است افزود: پنج ميليون تن محصول در بخش کشاورزي استان آذربايجان شرقي توليد مي‌شود که بخشي از اين محصولات مازاد بر مصرف استان بوده و فساد پذير هستند.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با اشاره بر اينکه زمان ماندگاري محصولات کشاورزي بصورت خام محدود مي‌باشد، اضافه نمود: اين امر ايجاب مي‌کند تا هم در راستاي تنظيم بازار و هم در راستاي تهيه و تأمين اين محصولات براي فصولي خارج از فصل برداشت، صنايع تبديلي و فرآوري احداث و ايجاد گردد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان در بخش ديگري از سخنان خود مجدداً تاکيد نمود: احداث شهرک‌هاي تخصصي صنايع غذايي و تبديلي بصورت متمرکز از تغيير کاربري‌هاي اراضي زراعي جلوگيري کرده و به افزايش توليد کمک شاياني مي‌نمايد.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نيز در اين جلسه گفت: احداث شهرک‌هاي تخصصي صنايع غذايي و تبديلي زودبازده در سطح استان، موجب افزايش اشتغال و افزايش توليد محصولات کشاورزي خواهد شد.

سرهنگ گل محمدزاده موضوع تفاهم نامه را همکاري مشترک چهار جانبه جهت ايجاد شهرک‌هاي تخصصي کارگاه‌هاي کوچک و زودبازده فناور و دانش بنيان صنايع غذايي دانست و گفت: معرفي و واگذاري اراضي ملي داراي توجيه اقتصادي با رعايت ضوابط مؤسسه تأمين مسکن بسيجيان در جهت تحقق تفاهم نامه، در اختيار گذاشتن مدارک و مستندات، حمايت و رفع موانع اداري درون سازماني و کمک به اخذ مجوزهاي لازم و پروانه‌هاي مورد نياز جهت اقدامات لازم براي تحقق تفاهم نامه و استقرار متقاضيان صنايع غذايي و تبديلي در شهرک‌هاي موضوع توافق نامه به منظور وحدت رويه و يکپارچه سازي صنايع غذايي و تبديلي و تسريع در صدور مجوزهاي لازم توسط مديريت صنايع تبديلي و غذايي از تعهدات سازمان جهادکشاورزي استان در اين تفاهمنامه مي‌باشد.

وي ادامه داد: حمايت و پشتيباني از مؤسسه تأمين مسکن بسيجيان، هسته‌هاي بسيجي و گروه‌هاي جهادي در احداث شهرک‌هاي موضوع تفاهم نامه، کمک مؤثر و تسريع و تسهيل در راستاي تعامل با دستگاه‌هاي مرتبط در روند اخذ مجوزها و احداث شهرک‌هاي موضوع تفاهمنامه، معرفي گروه‌هاي جهادي و هسته‌هاي توانمند بسيجي جهت کمک به اخذ مجوزهاي ساخت وساز شهرک‌هاي موضوع تفاهم و هدايت بسيجيان نخبه و کارآفرين در حوزه صنايع غذايي و تبديلي جهت اخذ زمين و تسهيلات مربوطه از وظايف و تعهدات سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي قيد شده در اين تفاهمنامه است.

مديرعامل مؤسسه مسکن و عمران اجتماعي بسيج با توجه به عنوان شعار سال «جهش توليد»، بيان داشتند شهرک‌هاي تخصصي صنايع غذايي از طرح‌هاي اولويت‌دار وزارت جهاد کشاورزي مي‌باشد.

مجتبي حبيب‌زاده مقدم نيز در اين جلسه با اشاره به نقش مؤسسه مسکن در سازمان بسيج، هدف از اجراي اين پروژه را که به‌صورت نمونه در استان آذربايجان شرقي انجام مي‌گيرد را کمک به تحقق شعار جهش توليد و توانمندسازي هسته‌هاي بسيجي و گروه‌هاي تخصصي در زمينه کشاورزي اعلام و ابراز کرد که در صورت همکاري طرفين تفاهم نامه و موفقيت‌آميز بودن اين طرح، پروژه‌هاي مشابه در مناطق مد نظر وزارت جهاد کشاورزي در اين استان و استان‌هاي ديگر به اجرا درخواهد آمد.

حبيب‌زاده مقدم با توجه به عنوان شعار سال «جهش توليد» گفت: شهرک‌هاي تخصصي صنايع غذايي از طرح‌هاي اولويت‌دار وزارت جهاد کشاورزي مي‌باشد.

مديرعامل مؤسسه مسکن و عمران اجتماعي بسيج با اشاره به نقش عمل کلي مؤسسه مسکن در سازمان بسيج، هدف از اجراي اين پروژه را که به‌صورت نمونه در استان آذربايجان شرقي انجام مي‌گيرد را کمک به تحقق شعار جهش توليد و توانمندسازي هسته‌هاي بسيجي و گروه‌هاي تخصصي در زمينه کشاورزي اعلام کرده و افزود: که در صورت همکاري طرفين تفاهم نامه و موفقيت‌آميز بودن اين طرح، پروژه‌هاي مشابه در مناطق مد نظر وزارت جهاد کشاورزي در اين استان و استان‌هاي ديگر به اجرا درخواهد آمد.

گفتني است در پايان اين جلسه اين تفاهم نامه في مابين سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي به نمايندگي اکبر فتحي رئيس سازمان، مؤسسه تأمين مسکن و عمران اجتماعي بسيجيان کشور به نمايندگي مجتبي حبيب زاده مقدم مديرعامل مؤسسه، سپاه عاشوراي استان آذربايجان شرقي به نمايندگي سرهنگ الياس گل محمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه و مؤسسه مطالعات راهبردي صنايع غذايي بنيان پژوهش علم صنعت به نمايندگي صمد بدبدک مديرعامل مؤسسه به مدت 4سال منعقد شد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها