عصر آذربایجان

گزارش خبر

عواقب منفعت‌طلبي حزبي و نبود بلوغ سياسي بر منافع ملي

عواقب منفعت‌طلبي حزبي و نبود بلوغ سياسي بر منافع ملي

1399/11/06

گروه سياسي:يک نماينده سابق مجلس با توجه به رفتارها و اقدامات مخالفان دولت که اين روزها شدت بيشتري يافته، تاکيد کرد: گاهي براي کوبيدن رقبا، منافع ملي و امنيت ملي را کنار مي‌گذاريم؛ دشمن هم در قالب دوست، اين مساله را تشويق و زمين بازي را براي تخريب جناح‌ها فراهم مي‌کند تا اين موضوع را اينگونه به نمايش گذارند که نظام جمهوري اسلامي کارآمد نيست.

گروه سياسي:يک نماينده سابق مجلس با توجه به رفتارها و اقدامات مخالفان دولت که اين روزها شدت بيشتري يافته، تاکيد کرد: گاهي براي کوبيدن رقبا، منافع ملي و امنيت ملي را کنار مي‌گذاريم؛ دشمن هم در قالب دوست، اين مساله را تشويق و زمين بازي را براي تخريب جناح‌ها فراهم مي‌کند تا اين موضوع را اينگونه به نمايش گذارند که نظام جمهوري اسلامي کارآمد نيست.
 برخي فعالان سياسي با توجه به نزديک شدن به فضاي انتخابات رياست جمهوري 1400 نگراني خود را در اين رابطه مطرح کرده‌اند که تداوم تخريب و فضاسازي با هدف منافع حزبي در انتخابات آينده، پيامدي جز به خطر انداختن منافع و امنيت ملي ندارد؛ ضمن آنکه با افزايش اين رفتارها، آنچه بايد نگران بود، کاهش مشارکت مردمي در انتخابات آينده است.
اعتماد عمومي را بازسازي کنيم
محمدجواد جمالي نوبندگاني نماينده سابق مجلس دهم در همين باره گفت: يکي از پايه‌ها و ستون‌هاي انقلاب، پشتوانه مردمي است. مردم ما از ابتداي انقلاب اسلامي در شرايط مختلفي همچون هشت سال دفاع مقدس، جنگ‌هاي رواني دشمنان در پيوست با تحريم‌هاي اقتصادي پاي انقلاب ايستادند.
صدها شبکه راديو و تلوزيوني و مجازي نوعي جنگ رواني را به مردم تلقين مي‌کنند. ما بايد اعتماد مردم را بازسازي کنيم.
جمالي ادامه داد: هر کشوري نقاط ضعف در قواي اجرايي، مقننه و قضايي دارد. بنابراين بايد در هر صورت فضاي نقد و انصاف را فراهم کرد.
 مشکلي که در کشور ما وجود دارد اينکه گاهي براي کوبيدن رقبا، منافع ملي و امنيت ملي را کنار مي‌گذاريم که پيامدي جز ناکارآمد نشان دادن کشور در برابر بيگانگان و دشمنان نيست.
فشار جناح‌هاي سياسي به مردم
اين فعال سياسي با تأکيد بر اينکه اگر تبليغات دشمنان اثر کند مشارکت در انتخابات پايين مي‌آيد، اضافه کرد: مردم ما زير فشار جناح‌هاي مختلف سياسي هستند.
زيرا برخي فعالان سياسي، افراد ديگري از جناح مقابل را به فساد سياسي و مالي متهم مي‌کنند. مردم در يک حالتي از سردرگمي قرار گرفتند که اين بدترين حالت ممکن است.وي ادامه داد: ما همه مسئولان و فعالان سياسي از جناح‌هاي مختلف بايد به اين موضوع باور داشته باشيم که در يک کشتي نشسته‌ايم و به جاي تخريب يکديگر به دنبال راه‌حل باشيم.
متاسفانه بلوغ سياسي بين سياسيون ما چندان بالا نيست. ما در برخي اوقات ديدگاه‌هاي شخصي را به منافع ملي ترجيح مي‌دهيم که اين موضوع سبب مي‌شود اعتماد عمومي مردم از دست برود.اين نماينده سابق مجلس درباره اتهام‌زني‌ها و سياه‌نمايي‌ها در فضاي سياسي معطوف به انتخابات، توضيح داد: معتقدم انتخابات اخير امريکا و درگيري‌هاي لفظي بين ترامپ-کلينتون و بعد ترامپ- بايدن، بايد آينه روبه روي ما باشد. حتي کشوري که خود را نماد دموکراسي مي‌داند، با اين مسائل دچار گسست اجتماعي شده است.
تخريب دولت يعني زمين خوردن کشور
او همچنين درباره تخريب دولت توسط برخي سياسيون براي تطهير کردن خود، تأکيد کرد: اصلا امکان ندارد يک قوه بتواند به تنهايي يک کشور را به خوبي مديريت کند؛ بايد همگرايي، همفکري و هم‌افزايي وجود داشته باشد. کافي است يک قوه به دنبال تخريب، ديگر قوا و مسئولان باشد. اما اين تنها زمين خوردن يک قوه نيست و زمين خوردن مملکت است. شرايط بايد به اين شکل باشد که اگر مشکلي در يک قوه وجود دارد، همه به دنبال حل مسائل کشور باشند، نه اينکه نگاه انتخاباتي داشته باشند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرناپلاس، اين نماينده سابق مجلس ادامه داد: ما نبايد ديد کوتاه‌مدت داشته باشيم. به طور مثال يک نماينده سابق مجلس نبايد به اين فکر کند که چهار سال و هشت سال آينده، چکار بايد کند و چه بگويد که مردم به او رأي دهند. بايد ديد وسيع‌تري داشته باشيم و به جاي نگاه به انتخابات و رأي مردم، به آرمان‌هاي انقلاب و مردمي فکر کنيم که پاي اين مملکت جان  و مالشان را فدا کردند. به طور مثال يک نماينده سابق مجلس نبايد به اين فکر کند که چهار سال و هشت سال آينده، چکار بايد کند و چه بگويد که مردم به او رأي دهند. بايد ديد وسيع‌تري داشته باشيم و به جاي نگاه به انتخابات و رأي مردم، به آرمان‌هاي انقلاب و مردمي فکر کنيم که پاي اين مملکت جان  و مالشان را فدا کردند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها