عصر آذربایجان

گزارش خبر

کلاس هاي آهني آذربايجان غربي و وعده هايي که بي حاصلند

کلاس هاي آهني آذربايجان غربي و وعده هايي که بي حاصلند

1401/02/25

گروه اقتصادي: يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دانش آموزان همين طور والدين و اولياي مدارس در مناطق محروم آذربايجان غربي مدارس کانکسي است. بارها شعارهايي از بهبود اوضاع آن و رفع مشکلات اين چنيني به گوش رسيده، اما اغلب اين وعده ها مثل بسياري از مشکلات بي‌شمار استان بي‌حاصل باقي مانده است. مسئولان براي برچيدن مدارس کانکسي تلاش کنند

گروه اقتصادي: يکي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دانش آموزان همين طور والدين و اولياي مدارس در مناطق محروم آذربايجان غربي مدارس کانکسي است. بارها شعارهايي از بهبود اوضاع آن و رفع مشکلات اين چنيني به گوش رسيده، اما اغلب اين وعده ها مثل بسياري از مشکلات بي‌شمار استان بي‌حاصل باقي مانده است. مسئولان براي برچيدن مدارس کانکسي تلاش کنند

پدر يکي از دانش آموزاني که در مدارس کانکسي شهرستان مياندوآب در حال تحصيل است، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي بايد براي بهبود وضعيت تحصيلي نسل جديد توجه بيشتري نشان دهند، چرا که آينده سازان اين مرز و بوم هستند.
وي با بيان اينکه من،همسرم و فرزندان بزرگترم به شغل دامداري مشغول هستيم، اضافه کرد: برايم به صرفه است که پسر کوچکم نيز همراه خودم کار کند، ولي دلم مي‌خواهد درس بخواند.پدر اين دانش آموز اضافه کرد: وقتي علاقه فرزندم را به تحصيل مي‌بينم، بيشتر راغب مي‌شوم، خودش آينده‌اش را بسازد، ولي با شرايط کنوني اميد چنداني ندارم، به شهر يا روستاهاي بزرگتر هم نمي‌توانم مهاجرت کنم، چون در آن صورت منبع درآمدي نخواهيم داشت.
درس خواندن در کلاسهاي کانکسي بسيار سخت است
مدير يکي از مدارس کانکسي استان ضمن اينکه خواست نام و نشانش محفوظ بماند، گفت: کلاس‌هاي درسي کانکسي هم اکنون در برخي روستاها و مناطق محروم استفاده مي‌شود، ولي از استانداردهاي لازم بي‌بهره اند.وي ادامه داد: در اغلب اين مدارس عدم رعايت استاندارهاي لازم از جمله نداشتن سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي و سرويس بهداشتي مناسب را شاهد هستيم، تا جايي که اين کلاس‌ها در تابستان بسيار گرم و در زمستان‌ها بسيار سرد است.
اين مدير مدرسه خاطرنشان کرد: نبود سيستم گرمايشي باعث مي‌شود، در کلاس ها از بخاري‌هاي نفتي استفاده ‌شود، که اين مسئله خود مي‌تواند منشاء خطرات زيادي باشد. وي بيان کرد: همچنين ابعاد کلاسهاي کانکسي معمولا استاندارد نبوده و با تعداد دانش‌آموزان هم‌خواني ندارد، به ويژه اينکه در بحبوحه شيوع ويروس کرونا لازم است، فاصله گذاري اجتماعي رعايت شود، ولي اين مهم امکان‌پذير نيست.
اين مدير مدرسه اضافه کرد: محروميت برخي مناطق باعث شده است، که کلاس‌هاي درس به اين شکل راه اندازي شود، پس همين امکانات ابتدايي را هم غنيمت مي‌دانيم، چرا که با حداقل امکانات شرايط ادامه تحصيل را براي دانش آموزان فراهم مي‌کنيم.وي با بيان اينکه راه اندازي چنين کلاس‌هايي به مراتب بهتر از نبودن آن است، اضافه کرد: اما بايد پذيرفت درس خواندن در اين کلاس‌ها سختي‌هاي زيادي به همراه دارد، که اميدوار هستيم، مسئولان براي اين مسئله چاره انديشي کنند.
مدارس کانکسي در شان مردم آذربايجان_غربي نيست
محمدصادق معتمديان، استاندار آذربايجان غربي نيز در جلسه شوراي آموزش و پروش استان، گفت: وجود مدارس کانکسي در شأن مردم آذربايجان غربي نيست، بنابراين بايد نهضت ساخت مدرسه را در آذربايجان غربي ترويج کنيم.وي بابيان اينکه ارتقاي تجهيزات و امکانات مدارس به صورت جدي پيگيري شود، ادامه داد: متاسفانه استان در بسياري از شاخص هاي توسعه جايگاه مناسبي ندارد و براي جبران کاستي ها، نيازمند کار جهادي و انتقال مشکلات به وزارتخانه ها هستيم.اين مسئول با بيان اينکه، بايد نهضت ساخت مدرسه را در آذربايجان غربي ترويج کنيم، افزود: بايد از ظرفيت هاي ملي، استاني و خيرين براي ساخت مدرسه استفاده کنيم.استاندار آذربايجان غربي بر لزوم تلاش براي جبران عقب افتادگي هاي حوزه آموزش و پرورش و بهبود شاخص سرانه آموزشي استان، تاکيد کرد و گفت: از فرصت سفر رئيس جمهور به آذربايجان غربي براي بهبود شاخص هاي حوزه آموزش و پرورش و گسترش ساخت مدارس در استان استفاده شده و مشکلات اساسي و نيازها براي پيگيري از هيئت دولت و وزارتخانه مربوطه اولويت بندي شود.
معتمديان با اعلام اينکه به بيش از 9000 کلاس درس نياز داريم، افزود: چنانچه از تمامي پتانسيل ها به خصوص ظرفيت هاي ملي براي ساخت مدرسه استفاده کنيم، شاهد بهبود شاخص هاي آموزش و پرورش آذربايجان غربي خواهيم بود.معتمديان بر ضرورت برنامه ريزي براي تحقق اهداف کلان آموزش و پرورش تاکيد و تصريح کرد: براي هر شاخص، يک تيم در آموزش و پرورش استان تشکيل شده و با برنامه ريزي هدفمند، مشکلات اساسي اين حوزه احصاء شود.
وجود 320 مدرسه کانکسي در آذربايجان غربي
علي مناف‌زاده، مديرکل نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان غربي نيز گفت: در استان 320 مدرسه کانکسي با 399 کلاس درس وجود دارد که يکي از اولويت‌هاي دولت تخصيص اعتبارات براي برچيدن اين مدارس است.وي با بيان اينکه، هم اکنون مناطق مختلف آذربايجان غربي 310 مدرسه در دست احداث است، اضافه کرد: از اين تعداد 168 مدرسه با اعتبار دولتي، 28 مدرسه خيرساز بوده و 114 مدرسه نيز مشارکتي هستند.اين مسئول ضمن قدرداني از خيران براي مشارکت در اين زمينه، اضافه کرد: خيران مدرسه‌ساز مي‌توانند براي کاهش و در نهايت حذف مدارس کانکسي بيش از پيش کمک حال ما باشند.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا،وضعيت کنوني مدارس آذربايجان غربي، حاصل غفلت يک شب يا يک ماه و يک سال نيست، بلکه استان ما از غفلت تاريخي رنج مي‌برد، اما تحصيلدر داخل کانکس علاوه بر سختي ها، خطراتي نيز بدنبال دارد که ضروري است براي جلوگيري از تکرار "حادثه شين آباد" و موارد اينچنيني تصميمات لازم هر چه سريعتر اتخاذ شود. 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها