عصر آذربایجان

گزارش خبر

حجم پروژه‌های مصوب برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌ غربی 56میلیون دلار است

حجم پروژه‌های مصوب برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌ غربی 56میلیون دلار است

1402/06/13

عصر آذربایجان-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ غربی گفت: حجم پروژه‌های مصوب برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی 56میلیون دلار است.

عصر آذربايجان-مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان‌ غربي گفت: حجم پروژه‌هاي مصوب براي سرمايه‌گذاري در آذربايجان‌غربي 56ميليون دلار است.

 حبيب تربتي صبح امروز در نشست خبري اعضاي شوراي هماهنگي مديران استاني تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي در آذربايجان‌ غربي، اظهار داشت: بخش بزرگي از درآمدهاي دولت از درآمدهاي مالياتي تامين مي‌شود که در استان ما نيز بين 80 تا 90 درصد درآمدهاي دولت را امور مالياتي وصول مي‌کند.

وي با اشاره به افزايش تسهيل‌گري و رفاه عمومي توسط دولت، افزود: خدمات اداره‌کل امور اقتصادي و دارايي در مرکز خدمات سرمايه‌گذاري، فراهم کردن شرايط براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي است.

مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان‌ غربي، عنوان کرد: 17 پروژه در دست اقدام داريم که 5 مورد کلنگ زني و 3 پروژه عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

تربتي اذعان کرد: 9 هزار ميليارد تومان براي پروژه‌هاي آماده سرمايه‌گذاري و حدود 9 هزار ميليارد تومان براي پروژه‌هاي کلنگ زني اعتبار صرف مي‌شود که اين امر 70 همت را براي استان عايد مي‌کند.

وي تاکيد کرد: حجم پروژه‌هاي مصوب استان 56 ميليون دلار است که علي‌رغم موقعيت ژئوپلتيکي استان، آن‌گونه که شايسته لست نتوانسته‌ايم از اين فرصت بهره‌گيري کنيم.

رئيس شوراي هماهنگي مديران تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي در آذربايجان‌ غربي بيان کرد: سامانه مجوز را طراحي کردند تا در کل کشور مجوزهاي صادرشده بصورت يکدست صادر شوند و تا 12 شهريور بيش از 42 هزار درخواست صورت گرفته است که 17 هزار و 686 منجر به صدور مجوز و 15 هزار مورد صادر نشده، 2 هزار انصراف و 6 هزار مورد نيز در دست بررسي مدارک هستند.

تربتي اضافه کرد: طبق قانون هيچ‌کدام از دستگاه‌هاي اجرايي حق صدور مجوز خارج از درگاه صدور مجوز را ندارند.

وي با اشاره به اهميت مولدسازي دارايي‌هاي دولت، بيان کرد: برخي از دستگاه‌هاي اجرايي اموال منقول و ملکي دارند که عملا هيچ استفاده‌اي از آن ندارند و بايد با مولدسازي دستگاه‌هاي اجرايي استفاده احسن از آن داشته باشيم.

مديرکل امور اقتصادي و دارايي آذربايجان‌غربي، بيان کرد: در سال 1400 حدود يک هزار و 275 ميليارد تومان تسهيلات تبصره 18 در بخش‌هاي مختلف و حمايت از اشتغال پرداخت شده که 117 درصد تحقق يافته است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها